ΑρχικήinetΠως άλλαξε το Facebook μέσα σε έναν χρόνο

Πως άλλαξε το Facebook μέσα σε έναν χρόνο

“Το Facebook δεν δημιουργήθηκε αρχικά σαν εταιρεία. Χτίστηκε για να ολοκληρώσει μια κοινωνική αποστολή -. Να κάνει τον κόσμο πιο ανοικτό και να τον συνδέσει” Τα λόγια αυτά ανήκουν στον CEO Mark Zuckerberg  και τα ανέφερε στην επιστολή προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λίγο πριν το Facebook χτυπήσει την πόρτα του Χρηματιστηρίου στις 18 Μαΐου 2012.

facebookΚαι ναι, ίσως κάποια πράγματα δεν έχουν αλλάξει: ο Zuckerberg φοράει ακόμα το σπορ μπλουζάκι του με το εμπορικό του σήμα, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να αξιολογούν με υψηλό ποσοστό την εταιρεία τους και τον ιδρυτή της, και το Facebook μιλά ακόμα για την μεγάλη αποστολή του να κάνει έναν κόσμο πιο ανοικτό και περισσότερο συνδεδεμένο. Αλλά κατά το 2013 άρχισαν να γίνονται αλλαγές στο Facebook και όσο πάει γίνονται όλο και περισσότερο αντιληπτές.

Το Facebook είναι μια εταιρεία, στην πραγματικότητα μια τεράστια εταιρία, με κεφαλαιοποίηση άνω των $ 60 δισεκατομμυρίων ευρώ, και με προσωπικό γύρω στους 5.000 εργαζόμενους. Η βάση δεδομένων του περιέχει πάνω από 1 δις ενεργούς της χρήστες. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι τώρα, θα πρέπει τώρα να δίνει αναφορά στους μετόχους τους και όχι μόνο στους χρήστες. Αυτή η απλή πραγματικότητα είχε αισθητό αντίκτυπο στο Facebook, τόσο από πώς λειτουργούν οι εργαζόμενοι του όσο και με τα νέα χαρακτηριστικά που έχουν κυκλοφορήσει.
Περισσότερο Focus Περισσότερα χρήματα

Για ένα μεγάλο διάστημα της ιστορίας του, το Facebook δεν φαινόταν να ανησυχεί ιδιαίτερα για την νομισματοποίηση, αλλά αυτό άλλαξε όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο. Στην ίδια επιστολή προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ο Zuckerberg προσπάθησε να πείσει ότι ενδιαφέρεται να κερδίσει χρήματα πολύ περισσότερο από ότι νόμιζαν ορισμένοι.

“Οι περισσότεροι μεγάλοι άνθρωποι ενδιαφέρονται πρωτίστως στο να είναι ένα μέρος σε σπουδαία πράγματα, αλλά επιζητούν επίσης και να κερδίσουν χρήματα ,” έγραψε ο  Zuckerberg. «Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας μιας ομάδας – και, επίσης, την δημιουργία μιας κοινότητας προγραμματιστών, διαφημιστικής αγοράς και των επενδυτών – Έχω αναπτύξει επίγνωση για το πώς δημιουργείται μιας ισχυρή εταιρεία με ισχυρή οικονομική μηχανή. Η ισχυρή ανάπτυξη μπορεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για την ευθυγράμμιση και την επίλυση σημαντικών προβλημάτων. ”

Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν ήταν απλώς μια επιστολή με μόνο λόγια. Κατά τρίτο τρίμηνο το Facebook αρχίζει να αλλάζει στρατηγικές για τη δημιουργία εσόδων μέσω της προώθησης προϊόντων. Αυτή η επιχειρησιακή αλλαγή συνέπεσε με την αρχή των πειραματισμών του Facebook με μια σειρά νέων προϊόντων.

Το Facebook άρχισε να χρεώνει τους χρήστες 1 δολάριο για να στείλουν μηνύματα στα inboxes των ανθρώπων που δεν γνωρίζουν, και η τιμή γίνεται πολύ υψηλότερη για την αποστολή μηνυμάτων σε διασημότητες. Για να στείλει κάποιος ένα μήνυμα στον Zuckerberg  θα χρειαστεί 100 δολάρια. Μία άλλη πηγή εσόδων του Facebook είναι η χρέωση των 7 δολαρίων σε αυτούς που θέλουν να προωθήσουν μια δημοσίευση τους στα Timeline των φίλων τους και όχι μόνο.

Και βέβαια ασ μην ξεχνάμε τις διαφημίσεις που τώρα πια βρίσκονται παντού.

Τον περασμένο Μάιο, το Facebook εισήγαγε τις διαφημίσεις για κινητά μετά την εγκατάσταση της εφαρμογής που πρόσφερε διαφημίσεις με βάση τις συνήθειες πλοήγησης των χρηστών, από τα αποτελέσματα αναζήτησης τους κλπ. Υπάρχουν διαφημίσεις στη δεξιά πλευρά, διαφημίσεις στο News Feed και διαφημίσεις στην εφαρμογή του κινητού, και αν οι πρόσφατες φήμες αποδειχθούν αλήθεια, σύντομα θα υπάρξουν διαφημίσεις βίντεο στους τοίχους των χρηστών του.

Τώρα πια είναι δύσκολο να πει κανείς αν οι μεγάλες καινοτομίες του Facebook έχουν σχεδιαστεί περισσότερο για τους χρήστες ή για τους διαφημιστές – οι πιθανότητες είναι, πιθανώς μισές μισές.

Το Facebook άρχισε να κυκλοφορεί ένα εντελώς επανασχεδιασμένο timeline το Μάρτιο, που έδινε στους χρήστες περισσότερο χώρο για εικόνες και την ικανότητα να οργανώσουν τα feeds τους. Όμως, η εταιρεία με τον επανασχεδιασμό άφησε περισσότερο χώρο για μεγαλύτερες και πλουσιότερες διαφημίσεις στο News Feed. Οι εμπειρογνώμονες του κλάδου έχουν αναφέρει ότι ο επανασχεδιασμός θα φέρει και την αναπόφευκτη εισαγωγή διαφημίσεων βίντεο.

Το Facebook έχει γίνει πρώτη εταιρεία για κινητά

Ενώ οι χρήστες παραπονούνται για αυτές τις αλλαγές, το Facebook, εξελίσσεται και φαίνεται να εστιάζει πολύ περισσότερο στα κινητά των χρηστών του.

Facebook γεννήθηκε για να υπάρχει στους υπολογιστές, όμως με την έκρηξη των εφαρμογών για smartphones, και τις φωνές που ακούγονταν από τις αναλύσεις και τους επενδυτές το κοινωνικό δίκτυο άρχισε να στρέφεται προς τα κινητά, ειδικά μετά την κυκλοφορία του HTML5 .

Η νέα εφαρμογή του Facebook για το iPhone κτισμένη από το μηδέν για να είναι ταχύτερη, εκδίδει συχνές ενημερώσεις, κατά τους τελευταίους μήνες για να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο. Στο εσωτερικό της εταιρείας, το Facebook έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες για να εξασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι της επικεντρώνονται στο κινητό: Σε ένα σημείο, που διευθυντές απαγορεψαν την πρόσβαση από τους browsers των desktop της εταιρείας.

Brain Drain

Δεν είναι ασυνήθιστο στις επιχειρήσεις να βιώσουν παραιτήσεις των πρώτων προσλήψεων όταν βγαίνουν στο Χρηματιστήριο, αλλά η διαρροή μεγάλων εγκεφάλων στο Facebook έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή. Τους πρώτους τρεις μήνες, το Facebook έχασε το CTO της, τον platforms director και τον προϊστάμενο του τμήματος μάρκετινγκ.

Από τότε, το Facebook έχει χάσει πολλές άλλες εξέχουσες προσωπικότητες που εργαζόταν, συμπεριλαμβανομένων και των Joanna Shields, VP της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, τον γενικό σύμβουλο Ted Ullyot, τον διευθυντή Blake Ross και πιο πρόσφατα, τον επί πολλά χρόνια επικεφαλή της επικοινωνίας Larry Yu.

Το Facebook βέβαια συνεχίζει να αρπάζει κορυφαία ταλέντα από τους άλλους ανταγωνιστές στο χώρο τεχνολογίας, όπως την Google και την Apple.
Ένας πιο ατσαλάκωτος Zuckerberg

Δεν είναι μόνο το Facebook που έχει αλλάξει. Ο ιδρυτής της εταιρείας έχει αλλάξει πάρα πολύ. Ενώ Zuckerberg φοράει ακόμα t-shirts έχει σταματήσει να μιλά για την διάλεκτο των hackers.  Έχει αρχίσει να γίνεται αισθητά πιο γυαλισμένος, όταν μιλάει στο κοινό μετά την είσοδο της εταιρείας του στο Χρημτηστήριο, είτε πρόκειται για κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, ή μιας εκδήλωσης ή μιας παρουσίασης των κερδών της εταιρείας. Αυτό σίγουρα δεν είναι σύμπτωση. Το AllThingsD ανέφερε το Σεπτέμβριο, ότι ο Zuckerberg έχει πλέον ανθρώπους που τον βοηθάνε να επεξεργάζεται τα λόγια του πριν τις δημόσιες του εμφανίσεις. Τώρα ότι το Facebook είναι μια δημόσια εταιρεία, κάθε λέξη και χειρονομία από τον Zuckerberg θα πρέπει να ελέγχεται πολύ περισσότερο.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο mashable.com 18-05-2013

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS