ΑρχικήinetIntimacy 2.0 Προσεχώς: Ρούχα που Εξαφανίζονται όταν Ερεθίζεσαι

Intimacy 2.0 Προσεχώς: Ρούχα που Εξαφανίζονται όταν Ερεθίζεσαι

Τι είναι το Intimacy 2.0;

Ο χώρος της μόδας μπορεί να είναι πολύ απογοητευτικός αν σου αρέσει ο φουτουρισμός – πέρα απο τα συνθετικά υφάσματα, ουσιαστικά τυλιγόμαστε με δέρματα πεθαμένων ζώων και γούνες. Πού είναι τα φουστάνια φτιαγμένα από LED, τα onesie με WiFi, τα συνολάκια που μπορούν να τα χυθούν πάνω στο σώμα σου όπως αυτό το υγρό ρομπότ- δολοφόνος στον Εξολοθρευτή 2;  Ας δούμε το Intimacy 2.0.

Daan Roosegaarde
Photo courtesy of Daan Roosegaarde

Ο Ολλανδός σχεδιαστής Daan Roosegaarde είναι τουλάχιστον στον σωστό δρόμο με την σειρά του Intimacy – αυτά τα ρούχα υψηλής ραπτικής είναι φτιαγμένα από δέρμα και έξυπνα διαφανή e-foils και γίνονται λιγότερο ή περισσότερο διάφανα ανάλογα με τον παλμό αυτού που τα φοράει. Για να το θέσουμε απλά, πρόκειται για ρούχα που γίνονται διαφανή όταν ερεθίζεσαι.

Intimacy 2.0

Το φουστάνι Intimacy 2.0, που έκανε τα αποκαλυπτήριά του το 2012, προσέλκυσε πολλή προσοχή από τα Μέσα, παρ’ ότι έμοιαζε πιο πολύ με “ποίηση τέκνο”, όπως ο Daan έχει περιγράψει την αισθητική του, παρά σαν κάτι που θα φορούσαν όντως οι άνθρωποι. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή όμως, πωλήθηκαν τουλάχιστον κάποια από την αρχική παρτίδα τεσσάρων φουστανιών και έχει κάνει και άλλα κατά παραγγελία στο στούντιο του στην Ολλανδία. (Δεν αποκαλύπτει πόσο κοστίζουν αυτά τα φορέματα).

Όταν επικοινώνησα μαζί του για να δω εάν επρόκειτο ή όχι να δημιουργήσει μια βερσιόν για την μαζική αγορά, των διάφανων ρούχων του, μου είπε ότι το Intimacy 3.0 ήταν σε “εξέλιξη με μία ακριβή μάρκα ρούχων” και δεν είπε κάτι παραπάνω. Μίλησε όμως για τα φορέματα που έχει φτιάξει για μία επιλεγμένη, πλούσια πελατεία.

VICE: Πως σου ήρθε η αρχική ιδεά για την σειρά Intimacy ;

Daan Roosegaarde: [Οι άνθρωποι στο στούντιό μου] πάντα αναφέρονταν στην τεχνολογία σαν ένα δεύτερο δέρμα μου. Μια μέρα, όταν καθόμουν στο ντουζ, παρέβλεψα την μεταφορά και σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να το κάνουμε κυριολεκτικά. Ταξίδεψα σε μερικούς κατασκευαστές ηλεκτρονικών και σε έναν από αυτούς είδα κάτι πεταμένο στην γωνία, καλυμένο με σκόνη και ρώτησα τι ήταν. Ο οδηγός μου μου είπε, “Είναι για πέταμα, το μόνο που κάνει αυτό το ύφασμα είναι να γίνεται από άσπρο, διαφανές”. Το αγόρασα και ξεκίνησα από εκεί

Πως μετετράπη από ένα αντικείμενο τεχνολογίας σε ένα αντικείμενο μόδας;

Συνειδητοποίησα ότι δεν έχω ιδέα πως να σχεδιάσω ένα φόρεμα, οπότε συνεργάστηκα με  νεαρούς Ολλανδούς σχεδιαστές για να δημιουργήσουμε διαφορετικές εκδοχές. Αυτή την στιγμή μιλάμε με μεγάλες αλυσσίδες μόδας όπως η Louis Vuitton. Αλλά δεν με νοιάζει πραγματικά πώς μοιάζει το Intimacy 2.0: πιο σημαντικό για μένα είναι το πώς λειτουργεί ο όλος μηχανισμός.

Τι είδους άνθρωποι φοράνε πραγματικά αυτό το φόρεμα;

Δημιουργήσαμε μία εκδοχή για μια εύπορη δεσποινίδα που ζει στο Los Angeles. Είναι παντρεμένη, αλλά έχει κρυφό εραστή. Βασικά φτιάξαμε ένα φόρεμα που φαίνεται εντελώς φυσιολογικό αλλά αναγνωρίζει την φωνη του εραστή της. Όταν λέει έναν συνδυασμό λέξεων- τις οποίες με βάση το συμβόλαιο, δεν μου επιτρέπεται να επαναλάβω – το ύφασμα γίνεται διαφανές.

Σχεδιάζουμε ακόμα, μια εκδοχή για την Βασίλισα Μάξιμα της Ολλανδίας, που έχει τρέλα με την μόδα. Είπε, “Θα το φορέσω, αλλά θα πρέπει να κάνετε επίσης μια εκδοχή για άντρες”. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε το κοστούμι Intimacy για άντρες- είναι απόλυτα ταιριαστό για τον τραπεζικό κόσμο [γιατι] γίνεται διάφανο όταν λένε ψέματα.

Πώς μπορεί η μηχανή να καταλάβει ποιος λέει ψέματα ή είναι ειλικρινής;

Έχεις δείκτες όπως ο ιδρώτας και ο παλμός της καρδιάς, οι οποίοι διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα με τα όσα αισθάνεται αυτός που το φοράει. Τοποθετούμε πολλούς αισθητήρες [στα ρούχα], μπορείς να μετρήσεις πολλά πράγματα με αυτόν τον τρόπο. Αναπτύξαμε το δικό μας λογισμικό για να ταιριάζει σε οποιονδήποτε από τους καταναλωτές μας.

Τι άλλες τεχνολογικές καινοτομίες πιστεύεις ότι θα ήταν χρήσιμες σε ένα context μόδας;

Κοιτά το Amazon: Αγοράζεις ένα βιβλίο στο ίντερνετ και λέει, “Ευχαριστούμε για την παραγγελία σου, και παρεμπιπτόντως, 28 από τους φίλους σου έχουν αγοράσει αυτά τα βιβλία”. Πρόσφατα όταν μπήκα σε ένα αεροπλάνο για την Σιγκαπούρη, μια απο τις αεροσυνοδούς είπε: “Γειά σας κύριε Roosegaarde, δύο ζάχαρες στον καφέ σας;”. Δεν είχε ιδέα ποιος ήμουν, αλλά ήξερε τι μου άρεσε. Όταν είναι η κυβέρνηση που μας λέει: “ Επισκευθήκατε αυτό το συγκεκριμένο τετράγωνο πέντε φορές σε μια εβδομάδα”, δεν μας αρέσει. Είναι ηθικό ζήτημα- πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε. Τι συμβαίνει όμως όταν συνδέεις αυτό τον τρόπο σκέψης με την μόδα; Είμαι ακόμα έκπληκτος που με κάποιον τρόπο, ο κόσμος της μόδας έχει ακόμα ανοσία στην τεχνολογία. Είναι όμως, μόνο θέμα χρόνου.

vice.com

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS