Χθες, το Facebook ανακοίνωσε ότι ξεκινάει μία δοκιμαστική συνδρομητική έκδοση του Facebook Groups, ώστε να βοηθήσει τους διαχειριστές του να κερδίσουν χρήματα για τις προσπάθειές τους, χρεώνοντας από 4,99 έως 29,99 δολάρια το μήνα, για αποκλειστικό περιεχόμενο. Οι ομάδες που έχουν επιλεγεί σε αυτήν την αρχική φάση να είναι διαθέσιμες επί πληρωμή, είναι οι parenting, home cleaning και cooking.
Πρόκειται για ένα πιλοτικό έργο με το οποίο το Facebook προσπαθεί να δοκιμάσει το πεδίο των πληρωμένων υπηρεσιών. Δεν υπάρχει ωστόσο ακόμα η επιλογή για πληρωμή, έτσι οι διαχειριστές των groups δημιουργούν μια πρόσθετη ομάδα μόνο για συνδρομητές, όπου οι πληρωμές διαχειρίζονται με τη βοήθεια εργαλείων τρίτων προγραμματιστών.
Σε μια επίσημη δημοσίευση στο blog, ο Διευθυντής Προϊόντων του Facebook Group, Alex Dave, δήλωσε: “Οι ομάδες συνδρομών δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν τους διαχειριστές να παρέχουν εμπειρίες στους χρήστες με ενσωματωμένα εργαλεία και να τους εξοικονομήσουν χρόνο ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν στην προσφορά περιεχομένου μόνο για τα μέλη τους.”
Αυτή η στροφή προς τις υπηρεσίες επί πληρωμή δεν είναι η πρώτη κίνηση του Facebook προς αυτή την κατεύθυνση. Προηγουμένως, το Facebook προσπάθησε να υποστηρίξει τους δημιουργούς βίντεο, δοκιμάζοντας ένα μοντέλο που βασίζεται στη συνδρομή, όπου οι χρήστες θα πλήρωναν ένα ποσό για να έχουν πρόσβαση σε premium περιεχόμενο.
Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες θα ανταποκριθούν σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα είναι σίγουρα κάτι που αξίζει να παρακολουθήσουμε. Αλλά το σημαντικό ερώτημα είναι αν αυτό αποτελεί την αρχή του τέλους για το ελεύθερο περιεχόμενο στο Facebook;