ΑρχικήSecurity10 εταιρείες που προσπάθησαν να αγοράσουν το Facebook

10 εταιρείες που προσπάθησαν να αγοράσουν το Facebook

Το Facebook, όπως γνωρίζουμε όλοι, δεν είναι μόνο μια από τις πιο αγαπημένες και δημοφιλής πλατφόρμες δισεκατομμύρια χρηστών αλλά και “λαβράκι” για τα πεινασμένα στελέχη που θα ήθελα να συγχωνευτούν μαζί του ή ακόμα καλύτερα να το εξαγοράσουν.

Facebook

Ας δούμε λοιπόν, κατά καιρούς, ποιες εταιρείες παρακαλούσαν για λίγη δόση μαγείας από το Facebook.

  1. Ανώνυμος χρηματοδότης από την Νέα Υόρκη προσέφερε 10 εκατομμύρια δολάρια.

Το Facebook κυκλοφόρησε το 2004. Μόλις τέσσερις μήνες αργότερα ο 20χρονος τότε Mark Zuckerberg δέχτηκε την εν λόγω προσφορά την οποία όμως δεν έλαβε ποτέ σοβαρά υπόψη του.

  1. Friendster

Ο Jim Scheinman, πρώην διευθυντής της Friendster, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στην VentureBeat το 2007:

«Βρήκα μια μικρή εταιρεία από το Χάρβαρντ την οποία πολύ πιθανό να αποκτήσουμε. Πρόκειται για μια startup αρκετά πρωτοπόρα για την εποχή, ονομάζεται The Facebook.»

  1. Google

Ο Zuckerberg και οι συνεργάτες του από το Harvard είχαν νοικιάσει ένα σπίτι στο Παλό Άλτο της Καλιφόρνιας το καλοκαίρι του 2004.  Εκείνη την περίοδο δέχτηκαν μια επίσκεψη από μερικά στελέχη της Google που θέλησαν να εξαγοράσουν το Facebook.

Η συνάντηση αυτή δε πήγε καθόλου καλά αλλά η Google προσπάθησε ξανά το 2007 προτείνοντας να αναλάβει τις διεθνείς διαφημίσεις του Facebook. Εν τέλει η Google δεν κατάφερε να κλείσει ποτέ την συμφωνία αλλά το τόσο μεγάλο ενδιαφέρον του κολοσσού πέτυχε να αναμορφώσει για πάντα την μικρή τότε εταιρεία του Mark Zuckerberg.

  1. Viacom

Την άνοιξη του 2005, η Viacom προσέφερε 75 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την εταιρεία. Ο Zuckerberg αρνείται.

Η Viacom δεν παραιτείται. Το φθινόπωρο του 2005, ο Zuckerberg πηγαίνει στη Νέα Υόρκη για να συναντηθεί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Tom Freston, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Λίγο καιρό αργότερα η Viacom έστειλε στο Facebook προσφορά αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων – 800 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά μπροστά, ενώ τα υπόλοιπα μέσω πληρωμής αργότερα.

Το Facebook σχεδόν πωλείται, σύμφωνα με το “The Facebοok Effect”, αλλά ήθελε μεγαλύτερη πληρωμή εκ των προτέρων. Ο CFO της Viacom αρνείται να πληρώσει τόσα πολλά για μια εταιρεία με τόσο μικρά έσοδα. Η συμφωνία διαλύθηκε. Η Viacom δεν επέστρεψε ποτέ.

  1. MySpace

Την άνοιξη του 2005, ο Chris DeWolfe επισκέφθηκε τον Zuckerberg και την ομάδα του. Ο Zuckerberg, ο Sean Parker και ο Matt Cohler συναντήθηκαν με τον DeWolfe, «αλλά μόνο επειδή τον θεωρούσαν ενδιαφέρον και ήταν περίεργοι για το MySpace».

Κατά την συνάντηση, ο Zuckerberg ρώτησε τον DeWolfe αν η MySpace θα αγοράσει το Facebook για 75 εκατομμύρια δολάρια. Ο DeWolfe είπε όχι. Όταν συναντήθηκαν πάλι αργότερα εκείνο το έτος, ο Zuckerberg αύξησε την τιμή στα 750 εκατομμύρια δολάρια και ο DeWolfe αρνήθηκε και πάλι.

  1. NewsCorp, η νέα μητρική εταιρεία του MySpace.

Τον Ιανουάριο του 2006, o Ross Levinsohn, αφεντικό της News Corp, ήθελε να αγοράσει το TheFacebook, αλλά ανησυχούσε ότι δεν θα μπορούσε να διατηρήσει την ανάπτυξή του.

  1. NBC

Αν και δεν προσφέρονται πολλές λεπτομέρειες, στελέχη του NBC έκαναν την δική τους προσπάθεια εξαγοράς το 2005.

  1. Yahoo

Το καλοκαίρι του 2006, η Yahoo αποφάσισε να προσφέρει στο Facebook ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Οι επενδυτές του Facebook και πολλά από τα στελέχη του θέλησαν να πουλήσουν, αλλά το Facebook ήταν έτοιμο να ξεκινήσει το News Feed και εάν πήγαινε καλά, ο Zuckerberg πίστευε ότι η εταιρεία θα αξίζει περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Μετά την απογοητευτική ανακοίνωση κερδών Q2, η Yahoo μείωσε την προσφορά της στα 850 εκατομμύρια δολάρια. Το συμβούλιο του Facebook χρειάστηκε 10 λεπτά για να απορρίψει τη μειωμένη προσφορά, σύμφωνα με το “The Facebook Effect“.

Το φθινόπωρο του 2006, η Yahoo επέστρεψε προσφέροντας 1 δισεκατομμύριο δολάρια ή και περισσότερο, αλλά μέχρι τότε, το Facebook είχε ανοίξει το site στους ανθρώπους πέρα από τους φοιτητές του κολεγίου και τους μαθητές.

  1. AOL

Στα μέσα του 2006, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AOL, Jonathan Miller, αποφάσισε ότι ήθελε να αγοράσει το Facebook.  Το σχέδιό του: η AOL θα πωλούσε την MapQuest και την Tegic. Η Time Inc θα πουλούσε την IPC. Μαζί θα προσφέρουν 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

  1. Microsoft

«Γιατί δεν σας αγοράσουμε για 15 δισεκατομμύρια δολάρια;» είχε ρωτήσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft τον Mark Zuckerberg το 2007.

Αποφασισμένος να κρατήσει το Facebook μακριά από τη Google, ο CEO της Microsoft, Steve Ballmer, πρότεινε να αγοράσει την εταιρεία. Ο Ballmer γνώριζε ότι ο Zuckerberg δεν θα παραιτηθεί ποτέ από τον έλεγχο του Facebook, οπότε κατέληξε σε συμφωνία που βασίζεται στην απόκτηση του Genentech από την Hoffman-LaRoche.

Η εξαγορά δεν έγινε ποτέ, αλλά η Microsoft αγόρασε το 1,6% του Facebοok για περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια. Η συμφωνία αυτή, η οποία καθόρισε την αξία του Facebοok σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια, προέβλεπε ότι το Facebook θα έπρεπε να ειδοποιήσει τη Microsoft εάν άρχισε να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προσφορά εξαγοράς από την Google.

spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS