ΑρχικήsecurityWhatsApp: Καταγγελίες από Ενώσεις Καταναλωτών για την πολιτική απορρήτου του

WhatsApp: Καταγγελίες από Ενώσεις Καταναλωτών για την πολιτική απορρήτου του

Σε συνεργασία με άλλες οκτώ Ευρωπαϊκές Οργανώσεις Καταναλωτών κατέθεσαν σήμερα, 12 Ιουλίου, καταγγελίες στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής και η ΠΟΜΕΚ « Η Παρέμβαση», ζητώντας την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την πολιτική απορρήτου του WhatsApp.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταγγελίες αφορούν «στις μη σύννομες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων».

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι, πρόσφατα, διεξήχθη έρευνα, με τίτλο “Τί συμβαίνει με το WhatsΑpp;” (What’s up with WhatsApp?), από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC), στην οποία είναι μέλος η ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του dικτύου για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ στον τομέα της προστασίας καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network).

Διαβάστε επίσης: WhatsApp Pink malware: Απαντά αυτόματα σε μηνύματά σας στο Signal, το Viber κι άλλα apps

WhatsApp Καταγγελίες πολιτική απορρήτου
WhatsApp: Καταγγελίες από Ενώσεις Καταναλωτών για την πολιτική απορρήτου του

Σημειώνεται ότι, τυχόν ζητήματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, στα πλαίσια του Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ), δεν αποτελούν μέρος των καταγγελιών, λόγω του ότι ήδη διεξάγεται σχετική έρευνα στη Γερμανία και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από τις αρμόδιες αρχές.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τις εν λόγω καταγγελίες.

Οι καταγγελίες βασίζονται στις συνεχείς και ενοχλητικές ειδοποιήσεις, μέσω των οποίων η εφαρμογή «βομβαρδίζει» καθημερινά τους χρήστες εδώ και κάποιο διάστημα, για να αποδεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική απορρήτου, δίνοντάς τους την εντύπωση ότι, εάν δεν το κάνουν, θα έχουν περιορισμένη πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος. Αυτές οι πρακτικές και ιδιαίτερα το περιεχόμενό τους, ως προς τη φύση, τον χρόνο και την επανάληψή τους, ασκούν μεγάλη πίεση στους χρήστες, είναι παραπλανητικές, επιθετικές και καταπατούν την ελευθερία της επιλογής τους, κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Δείτε ακόμη: TikTok – Ευρώπη: Καταγγελίες για μη προστασία παιδιών και απορρήτου!

WhatsApp Καταγγελίες πολιτική απορρήτου
WhatsApp: Καταγγελίες από Ενώσεις Καταναλωτών για την πολιτική απορρήτου του

Επιπλέον, οι καταγγελίες αναφέρουν διεξοδικά την έλλειψη διαφάνειας στους νέους όρους, την περίπλοκη και μη κατανοητή γλώσσα ως προς τις τροποποιήσεις που το WhatsApp έχει προβεί. Οι χρήστες δεν μπορούν να κατανοήσουν απολύτως τις συνέπειες που θα έχουν οι εν λόγω τροποποιήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητά τους, ιδίως σε σχέση με τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο Facebook και σε τρίτους. Δεδομένης αυτής της ασάφειας, σημειώνεται παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας της προστασίας του καταναλωτή, η οποία υποχρεώνει τις εταιρείες να παρέχουν σαφείς, ακριβείς και μη παραπλανητικούς όρους στις συμβάσεις και στις εμπορικές επικοινωνίες τους.

Η μη σύννομη πρακτική της αποδοχής των νέων όρων ενισχύεται και από το γεγονός ότι το WhatsApp συνεχίζει να πιέζει τους χρήστες να αποδεχθούν τη νέα πολιτική απορρήτου, για την οποία διεξάγεται σχετική έρευνα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) για παράβαση των διατάξεων του Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Η εν λόγω έρευνα γίνεται στα πλαίσια θέσπισης προσωρινών μέτρων με τη διαδικασία του επείγοντος από τον Επίτροπο του Αμβούργου για την Προστασία Δεδομένων και την Ελευθερία της Πληροφορίας (HmbBfDI) iii, στα πλαίσια εφαρμογής του Κανονισμού.

Καταγγελίες
WhatsApp: Καταγγελίες από Ενώσεις Καταναλωτών για την πολιτική απορρήτου του

Πρόταση: YouTube Αλγόριθμος: Προτείνει βίντεο που παραβιάζουν τις πολιτικές της εταιρείας

Συγκεκριμένα, η Γερμανική Αρχή απαγόρευσε στην “Facebook Ireland Ltd” την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες της εφαρμογής WhatsApp στη Γερμανία, με το σκεπτικό ότι η νέα ενημέρωση της πολιτικής απορρήτου είναι μη σύννομη και καταστρατηγεί τα δικαιώματα των χρηστών. Η Γερμανική Αρχή θα επιδιώξει μέσω του ελέγχου που διεξάγεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) μια δεσμευτική απόφαση σε εθνικό αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Γι’ αυτό το λόγο, Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” καλούν τη γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, να διεξάγει έρευνα σχετικά με τις πρακτικές του WhatsApp και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) και τις Ευρωπαϊκές Αρχές στον τομέα της προστασίας καταναλωτών, να συνεργαστούν στενά στα εν λόγω επείγοντα και ιδιαίτερα ευαίσθητα, ως προς την προστασία των χρηστών, ζητήματα.

Pohackontas
Pohackontashttps://secnews.gr
Every accomplishment starts with the decision to try.
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS