ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαNASA: Έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από 5.000 εξωπλανήτες

NASA: Έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από 5.000 εξωπλανήτες

Το ερευνητικό κέντρο της NASA, Jet Propulsion Laboratory (JPL), ανακοίνωσε ότι έχουν πλέον ανακαλυφθεί περισσότεροι από 5.000 εξωπλανήτες. Μια νέα παρτίδα 65 πλανητών που βρίσκονται έξω από το ηλιακό μας σύστημα, εντάχθηκε πρόσφατα στο Αρχείο Εξωπλανητών της NASA (NASA Exoplanet Archive), προκαλώντας ενθουσιασμό και δημιουργώντας μια εορταστική διάθεση.

Δείτε επίσης: NASA: Νέα φωτογραφία από τα φεγγάρια του Δία, Ιώ και Ευρώπη!

εξωπλανήτες

Δεν είναι απλώς ένας αριθμός», δήλωσε η Jessie Christiansen, επικεφαλής στο τμήμα μελέτης των εξωπλανητών.Κάθες ένας από αυτούς τους εξωπλανήτες είναι ένας νέος κόσμος, ένας ολοκαίνουργιος πλανήτης. Είμαι ενθουσιασμένη με τον καθένα ξεχωριστά επειδή δεν γνωρίζουμε τίποτα γι αυτούς τους πλανήτες“.

Οι πρώτοι εξωπλανήτες επιβεβαιώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει σημαντική πρόοδος και έχει ανακαλυφθεί ένας τεράστιος αριθμός εξωπλανητών. Η NASA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των πλανητών είχε φτάσει τους 4.000 τον Ιούνιο του 2019 και χρειάστηκαν λιγότερο από τρία χρόνια για να προστεθούν 1.000 νέοι εξωπλανήτες στη λίστα.

Δείτε επίσης: Επιστήμονες πιστεύουν ότι υπάρχει ένα «αντί-σύμπαν» δίπλα στο δικό μας

Φυσικά, αυτές οι ανακαλύψεις οφείλονται στη συνεχή δουλειά των ερευνητών και στα δεδομένα που συλλέχθηκαν από αποστολές όπως το Kepler Space Telescope που έχει τώρα αποσυρθεί και ο λειτουργικός δορυφόρος Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS). Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά.

Οι επιστήμονες δεν ψάχνουν για εξωπλανήτες, μόνο και μόνο για να δουν πόσοι υπάρχουν εκεί έξω. Ψάχνουν επίσης για σημάδια ότι κάποιοι από τους πλανήτες μπορεί να είναι κατοικήσιμοι. Το James Webb Space Telescope που εκτοξεύτηκε πρόσφατα, αναμένεται να μας πει πολλά περισσότερα για τους εξωπλανήτες και την ατμόσφαιρά τους.

Κατά τη γνώμη μου, είναι αναπόφευκτο το να βρούμε κάποιο είδος ζωής κάπου — πιθανότατα κάποιο πρωτόγονο είδος“, δήλωσε ο αστρονόμος Alexander Wolszczan, επικεφαλής συγγραφέας της καινοτόμας μελέτης για τους πρώτους επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες, πριν από τρεις δεκαετίες.

Δείτε επίσης: Elon Musk: Πότε τελικά θα ταξιδέψουν οι άνθρωποι στον Άρη

Αυτοί οι 5.000 επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες είναι συχνά πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους. Έχουν εντοπιστεί βραχώδεις κόσμοι ή άλλοι ιδιαίτεροι πλανήτες, που είναι μεγαλύτεροι και από τον Δία. Προς το παρόν, δεν έχει εντοπιστεί κάποιος κλώνος της Γης. Ενώ το 5.000 είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός, είναι απλώς ένα μικρό κομμάτι από αυτό που υπάρχει εκεί έξω. Όπως είπε και η NASA: «Το γνωρίζουμε αυτό: Ο γαλαξίας μας πιθανότατα περιέχει εκατοντάδες δισεκατομμύρια τέτοιους πλανήτες».

Πηγή: CNET