ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαΑεροπλάνα που λειτουργούν με μπαταρία: Θα πετάξουν σύντομα στον ουρανό;

Αεροπλάνα που λειτουργούν με μπαταρία: Θα πετάξουν σύντομα στον ουρανό;

Για χρόνια, οι επιστήμονες αναζητούν τρόπους να κάνουν τα αεροπλάνα πιο αθόρυβα και φιλικά προς το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας μπαταρίες αντί για καύσιμα. Και τώρα, είναι πιο κοντά στο να τα φέρουν στους ουρανούς.

Δείτε επίσης: FAA: Το 5G δεν επηρεάζει τα περισσότερα αμερικάνικα αεροπλάνα
αεροπλάνα

Μερικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των United, Mesa και Air Canada, έχουν αρχίσει να δίνουν παραγγελίες για ένα αεροσκάφος που λειτουργεί με μπαταρία που ονομάζεται Heart Aerospace ES-30. Το αεροπλάνο σουηδικής κατασκευής με τέσσερις έλικες και μπαταρίες, χωράει έως και 30 άτομα και μπορεί να πραγματοποιήσει διαδρομές μικρών αποστάσεων όπως το Παλμ Σπρινγκς στο Λος Άντζελες ή το Ντένβερ στο Άσπεν χωρίς να εκπέμπει άνθρακα. Έχει προγραμματιστεί να είναι στον αέρα μέχρι το 2028.

Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα μπορούσαν να λύσουν σημαντικούς πονοκεφάλους για τις αεροπορικές εταιρείες, λένε οι κατασκευαστές και οι ειδικοί του κλάδου. Θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις εταιρείες να επιτύχουν τις υποσχέσεις τους να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να κάνουν τις πιο σύντομες διαδρομές αεροπλάνων οικονομικά εφικτές, ελαχιστοποιώντας το κόστος καυσίμων και συντήρησης.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, ξεκινώντας από την τεχνολογία μπαταριών, η οποία πρέπει να προχωρήσει γρήγορα για να καταστήσει βιώσιμα τα εμπορικά ταξίδια. Επιπλέον, τα αεροπλάνα θα χρειαστούν ρυθμιστικές εγκρίσεις και οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πείσουν τους επιβάτες ότι το να πετάς χιλιάδες πόδια στον αέρα με ισχύ μπαταρίας είναι ασφαλές.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εμπορικές αερομεταφορές ευθύνονται για το 2,4 τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα, αλλά αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί στο 22 τοις εκατό έως το 2050 εάν δεν γίνουν αλλαγές, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δείτε ακόμα: Αεροπλάνα χωρίς πιλότο θα μεταφέρουν επιβάτες έως το 2030!

Ο Anders Forslund, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Heart Aerospace, ξεκίνησε την εταιρεία του το 2018 και σχεδίασε το ES-19, ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο 19 θέσεων. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα αεροπλάνο που μπορεί να φιλοξενήσει 30 άτομα, το ES-30.

μπαταρία

Το αεροσκάφος, μπορεί να πετάξει έως και 124 μίλια αποκλειστικά με μπαταρίες και να εκπέμπει μηδενικές εκπομπές. Τροφοδοτείται από περισσότερους από 5 τόνους μπαταριών ιόντων λιθίου που είναι αποθηκευμένες στο κάτω μέρος της κοιλιάς του, κοντά στο σύστημα προσγείωσης, είπε ο Forslund. Το αεροπλάνο θα φορτίζεται σε περίπου 30 λεπτά.

Το ES-30 έχει μέγιστη εμβέλεια σχεδόν 500 μίλια, αν και κάθε πτήση άνω των 124 μιλίων απαιτεί τη βοήθεια μιας βιώσιμης γεννήτριας αεροπορίας που χρησιμοποιεί καύσιμα επί του σκάφους. Σε υβριδική λειτουργία, το αεροπλάνο θα εκπέμπει άνθρακα σε ποσοστό 50 τοις εκατό μικρότερο από τα αντίστοιχα των αποκλειστικά με καύσιμα αεριωθουμένων, είπε ο Forslund. Ο θόρυβος της καμπίνας θα είναι πολύ χαμηλότερος από αυτόν που έχουν συνηθίσει οι εμπορικοί επιβάτες, πρόσθεσε.

Το αεροπλάνο προβλέπεται να έχει λειτουργικό κόστος ανά θέση παρόμοιο με ένα ελικοφόρο 50 ατόμων, είπε η εταιρεία, το οποίο οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να βρουν οικονομικά ελκυστικό. Η κατασκευή ηλεκτρικών αεροπλάνων που είναι οικονομικά ελκυστικά για τις αεροπορικές εταιρείες είναι κεντρικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση και τη μείωση των κλιματικών εκπομπών, είπε ο Forslund.

Δείτε επίσης: Κυκλοφόρησε η πρώτη μπαταρία CO2 για αποθήκευση ενέργειας μεγάλης διάρκειας

Η Air Canada έχει κάνει παραγγελίες για 30 από αυτά τα αεροπλάνα, ενώ η United Airlines και η Mesa Airlines έχουν κάνει παραγγελίες για 100 η κάθε μία.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ο ουρανός είναι απίθανο να γεμίσει με πλήρως ηλεκτροκίνητα αεροπλάνα σύντομα.

Οι επιστήμονες θα πρέπει πρώτα να ωθήσουν την τεχνολογία ιόντων λιθίου σε άγνωστα όρια ή να κατασκευάσουν μπαταρίες χρησιμοποιώντας άλλη χημεία. Και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας δεν έχει οριστικοποιήσει πώς θα πιστοποιήσει τα ηλεκτρικά αεροπλάνα ως ασφαλή για πτήσεις επιβατών. Η FAA εργάζεται για τη δημιουργία αυτών των κανονισμών, αλλά δεν είναι σαφές εάν θα είναι έτοιμοι πριν από το 2028.

Absenta Mia
Absenta Miahttps://secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS