ΑρχικήyoutubeΕπαναλαμβανόμενα ραδιοσήματα από το κέντρο του Γαλαξία μας θα μπορούσαν να είναι...

Επαναλαμβανόμενα ραδιοσήματα από το κέντρο του Γαλαξία μας θα μπορούσαν να είναι εξωγήινοι

Μία νέα έρευνα για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής, εντοπίζει ραδιοσήματα από το κέντρο του γαλαξία μας. Οι παλμοί στενής συχνότητας προέρχονται φυσικά από αστέρια που λέγονται πάλσαρ, αλλά χρησιμοποιούνται και από την ανθρωπότητα σε τεχνολογίες όπως τα ραντάρ. Τα ραδιοσήματα αυτά ξεχωρίζουν από το ραδιοφωνικό θόρυβο του διαστήματος και είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας σε μεγάλες αποστάσεις. Επίσης, αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο αναζήτησης εξωγήινων πολιτισμών.

Δείτε επίσης: Γιγαντιαία μαύρη τρύπα στον Γαλαξία μας εξαφανίζει μυστηριώδες νέφος σκόνης

ραδιοσήματα

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 30 Μαΐου στο The Astronomical Journal περιγράφει τη στρατηγική που έχουν αναπτύξει οι επιστήμονες για το κυνήγι εξωγήινων. Ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του απόφοιτου του Πανεπιστημίου Cornell, Akshay Suresh, ανέπτυξαν ένα λογισμικό που αναγνωρίζει επαναλαμβανόμενα μοτίβα συχνοτήτων. Το δοκίμασαν σε γνωστά πάλσαρς για να επιβεβαιώσουν την ικανότητά του να εντοπίζει στενές συχνότητες. Οι περιοχές συχνοτήτων είναι πολύ μικρές, περίπου στο 1/10 του πλάτους των συχνοτήτων που χρησιμοποιούνται από έναν συνηθισμένο ραδιοφωνικό σταθμό FM. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τη μέθοδο για να αναζητήσουν δεδομένα από το τηλεσκόπιο Green Bank στη Δυτική Βιρτζίνια.

«Μέχρι τώρα, το SETI αφιερώνει πρωτίστως τις προσπάθειές του στην αναζήτηση συνεχών σημάτων», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Vishal Gajjar του Ινστιτούτου SETI, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης αφιερωμένης στην αναζήτηση ευφυούς ζωής στο σύμπαν. “Η μελέτη μας ρίχνει φως στην αξιοσημείωτη ενεργειακή απόδοση μίας σειράς συχνοτήτων ως μέσο διαστρικής επικοινωνίας σε τεράστιες αποστάσεις. Συγκεκριμένα, αυτή η μελέτη σηματοδοτεί την πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια διεξαγωγής εις βάθος αναζητήσεων για αυτά τα σήματα.”

Δείτε ακόμα: Hubble NASA: Νέα εικόνα δείχνει μια “διαγαλαξιακή γέφυρα”

Γαλαξία εξωγήινοι

Οι ερευνητές παρακολουθούν το κέντρο του Γαλαξία επειδή είναι πλούσιο σε αστέρια και ενδέχεται να φιλοξενεί ζωή σε άλλους πλανήτες. Ακόμη, αν υπάρχουν εξωγήινοι με νοημοσύνη στον πυρήνα του Γαλαξία και θέλουν να επικοινωνήσουν, μπορούν να στείλουν ραδιοσήματα που θα σαρώνουν μια ευρεία περιοχή από πλανήτες, χάρη στην προνομιακή τους θέση στο κέντρο του Γαλαξία. Για να ανακαλυφθούν οι εξωγήινοι, η χρήση επαναλαμβανόμενων μοτίβων συχνοτήτων είναι ένας πρωταρχικός τρόπος, σύμφωνα με τον επιστήμονα του προγράμματος Breakthrough Listen, Steve Croft, σε μια ξεχωριστή δήλωση.

Η μέθοδος χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που μπορεί να αναζητήσει 1,5 εκατομμύρια δείγματα δεδομένων τηλεσκοπίου σε 30 λεπτά. Αν και οι ερευνητές δεν βρήκαν κανένα ενδεικτικό σημάδι στην πρώτη αναζήτησή τους, λένε ότι ο ταχύτερος αλγόριθμός θα βελτιώσει τις μελλοντικές αναζητήσεις.

Δείτε επίσης: Οι επιστήμονες ανακάλυψαν κάτι φοβερό να κρύβεται πίσω από τον Γαλαξία μας

«Το Breakthrough Listen συλλαμβάνει τεράστιους όγκους δεδομένων και η τεχνική του Akshay παρέχει μια νέα μέθοδο για να μας βοηθήσει να αναζητήσουμε ενδείξεις που θα μπορούσαν να παρέχουν δελεαστικές αποδείξεις για προηγμένες εξωγήινες μορφές ζωής», είπε ο Croft.

Absenta Miahttps://secnews.gr