ΑρχικήinetZeekr: Η νέα «Χρυσή Μπαταρία» προσθέτει 500 χιλιόμετρα εμβέλειας

Zeekr: Η νέα «Χρυσή Μπαταρία» προσθέτει 500 χιλιόμετρα εμβέλειας

Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρουσιάζουν νέες μπαταρίες που υποστηρίζουν υπερ-γρήγορη φόρτιση. Ο τελευταίος που ανεβάζει το επίπεδο είναι η Zeekr, που ανήκει στην Geely, με μια νέα μπαταρία lithium-iron-phosphate (LFP) που μπορεί να προσθέσει 500 χλμ αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά όταν συνδεθεί σε έναν συμβατό φορτιστή.

Δείτε επίσης: Electrify America: Θέλει τους φορτιστές EV τόσο εύχρηστους όσο οι αντλίες βενζίνης

Το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από την “Χρυσή Μπαταρία” θα είναι το ηλεκτρικό σεντάν Zeekr 007, ακολουθούμενο από “αρκετά” άλλα οχήματα. Χάρη στην ικανότητά της να φορτίζει με έως και 500 kW, η μπαταρία άγνωστης χωρητικότητας θα μπορεί να φορτιστεί από 10% σε 80% μόλις σε 15 λεπτά, προσθέτοντας παράλληλα τα προαναφερόμενα 500 χλμ αυτονομίας. Το νέο σεντάν από την Κίνα, που ανταγωνίζεται το Tesla, βασίζεται στην αρχιτεκτονική PMA2+, η οποία είναι παράγωγος της SEA πλατφόρμας της Geely, και υπόσχεται να προσφέρει έως και 870 χλμ εμβέλειας CLTC.

Παρότι οι μπαταρίες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού) έχουν συνήθως χαμηλότερη πυκνότητα ενέργειας σε σύγκριση με τις μπαταρίες NMC (νικέλιο-μαγγανίου-κοβαλτίου), οι μηχανικοί της Zeekr κατάφεραν να ανατρέψουν αυτήν την κατάσταση με έξυπνο σχεδιασμό. Χρησιμοποιώντας νέα υλικά και ένα “απλοποιημένο δομικό σχεδιασμό”, η εταιρεία επιτυγχάνει έναν εντυπωσιακό ρυθμό αξιοποίησης όγκου της τάξης του 83,7%, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο πακέτο μπαταρίας θα είναι συμπαγές και πυκνό σε ενέργεια. Για να είμαστε πιο ακριβείς, η μπαταρία CATL Qilin νικελίου-μαγγανίου-κοβάλτιου, η οποία χρησιμοποιείται αυτήν τη στιγμή στο Zeekr 001 shooting brake και το 009 minivan, έχει έναν σημαντικά χαμηλότερο ρυθμό χρήσης όγκου, που ανέρχεται στο 72%.

Παρά την υψηλή της πυκνότητα, η Zeekr υποστηρίζει ότι η νέα της μπαταρία είναι πολύ ασφαλής και ανθεκτική στη φωτιά. Η ανθεκτικότητά της επιβεβαιώθηκε, από αυστηρές δοκιμές ασφαλείας που πραγματοποιήθηκαν από το Εθνικό Κέντρο Ποιότητας και Δοκιμών Αυτοκινήτων στην Κίνα.

Η εταιρεία Geely θα παράγει την “Χρυσή Μπαταρία” στο Quzhou, Zhejiang. Με τον ανάπτυξη και την παραγωγή των ίδιων μπαταριών εντός της εταιρείας, ο κατασκευαστής στοχεύει να μειώσει την εξάρτησή του από εξωτερικούς προμηθευτές και να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικός σε αυτό το ολοένα και ταχύτερα εξελισσόμενο περιβάλλον. Μια ανάλογη στρατηγική ακολουθείται και από το ανταγωνιστικό brand Nio, το οποίο πρόσφατα ανακοίνωσε την ανάπτυξη του δικού του πακέτου μπαταριών.

Δείτε ακόμα: Αρθρωτός ηλιακός φορτιστής EV μπορεί να εγκατασταθεί σε μόλις τέσσερις ώρες

Σύμφωνα με το Autocar, η νέα μονάδα λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) της Zeekr θα βρει σταδιακά τον δρόμο της σε ηλεκτρικά οχήματα άλλων εταιρειών του ομίλου Geely, συμπεριλαμβανομένων των Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo και ακόμη και της Lotus.

Αν αναρωτιέστε για τους σταθμούς φόρτισης, η Zeekr έχει δεσμευθεί να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισής της στην Κίνα, συμπεριλαμβάνοντας πάνω από 10.000 σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως το 2026, από τις παρούσες 2.200 μονάδες σε 401 τοποθεσίες. Παρόλα αυτά, ο ρυθμός φόρτισης των 360 kW που προσφέρεται αυτήν την στιγμή από αυτούς τους φορτιστές δεν εκμεταλλεύεται την ικανότητα φόρτισης των 500 kW που διαθέτει ο Zeekr 007.

Οι μπαταρίες LFP (Lithium Iron Phosphate) έχουν πολλές πιθανές εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μία από τις κύριες είναι η χρήση τους ως μπαταρίες εκκίνησης για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι μπαταρίες LFP παρέχουν υψηλή ισχύ και αξιοπιστία, καθιστώντας τις ιδανικές για την εκκίνηση του κινητήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Επιπλέον, οι μπαταρίες LFP μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως μπαταρίες ισχύος για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων. Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και η μεγάλη διάρκεια ζωής των μπαταριών LFP τις καθιστούν κατάλληλες για την αποθήκευση και την παροχή ενέργειας στα ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Επιπλέον, οι μπαταρίες LFP μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα υβριδικά οχήματα, όπου συνδυάζονται η εσωτερική καύση και η ηλεκτροκίνηση. Οι μπαταρίες LFP μπορούν να αποθηκεύσουν την ενέργεια που παράγεται κατά τη φόρτιση του οχήματος και να την απελευθερώσουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης, προσφέροντας έτσι αποδοτική και οικονομική λειτουργία.

Δείτε επίσης: Tesla: Τέλος οι δωρεάν mobile φορτιστές κατά την αγορά αυτοκινήτου

Τέλος, οι μπαταρίες LFP μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η αξιοπιστία και η μεγάλη διάρκεια ζωής των μπαταριών LFP τις καθιστούν κατάλληλες για την αποθήκευση ενέργειας από το δίκτυο ή από άλλες πηγές ενέργειας, προσφέροντας έτσι αυτονομία και ευελιξία στους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων.

Πηγή: carscoops

Absenta Mia
Absenta Miahttps://secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS