ΑρχικήFord: Προμηθεύει μοντέλα με Android ψηφιακούς πίνακες ελέγχου

Ford: Προμηθεύει μοντέλα με Android ψηφιακούς πίνακες ελέγχου

Ο νέος Android ψηφιακός πίνακας ελέγχου (User Interface) της Ford, διαστάσεων 48 ιντσών, αναμένεται να είναι ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό για το 2024 Lincoln Nautilus, με άλλα μοντέλα να ακολουθούν. Ναι, υποστηρίζει ακόμη τα CarPlay και Android Auto.

Ford android ψηφιακοί πίνακες

Στα κεντρικά της Ford στο Dearborn, Michigan, υπήρχε εκθεσιακό το νέο λειτουργικό σύστημα του αυτοκινήτου. Θα βασιζόταν στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, με ενσωματωμένες εκδόσεις του Maps, Assistant και άλλων δημοφιλών εφαρμογών της Google. Θα είχε εντυπωσιακή εμφάνιση, με γραφικά που υποστηρίζονται από το Unreal Engine της Epic. Και θα υποστήριζε ακόμη τα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς η Ford είχε δηλώσει ότι δεν θα περιορίζει την πρόσβαση στις δημοφιλείς υπηρεσίες κατοπινού καθρεπτισμού τηλεφώνου όπως η ανταγωνιστική General Motors.

Δείτε ακόμα: Google Maps: Θα παρέχουν στους οδηγούς EV πληροφορίες για το εύρος της μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο

Ωστόσο, υπήρχαν πολλές εκπλήξεις. Μια πελώρια curved οθόνη 48” ιντσών με κομψά γραφικά 4Κ ανάλυσης που εκτείνονται κατά μήκος ολόκληρου του ταμπλό ήταν το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό που έφερε η Ford στη γκάμα των οχημάτων της. Αν και η τάση αυτή, γνωστή ως “screen maximalism,” είναι συζητητική, η Ford θεωρεί ότι η πραγματική καινοτομία βρίσκεται στην προσαρμογή και στην ευελιξία που προσφέρει το native λειτουργικό σύστημα Android και η ασύρματη συνδεσιμότητα 5G για ενημερώσεις λογισμικού software μέσω αέρος.

Ford android ψηφιακοί πίνακες

Το αυτοκίνητο θα αναγνωρίζει τον οδηγό και θα προσαρμόζει τις ρυθμίσεις αναλόγως, ενώ οι εσωτερικοί πίνακες εμφάνισης μπορούν να ρυθμιστούν για όσες πληροφορίες επιθυμεί ο οδηγός. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία ελπίζει να ανταγωνιστεί καλύτερα την Tesla και άλλους πρωτοπόρους στην τεχνολογία των αυτοκινήτων.

Δείτε ακόμα: Η Ford κυριαρχεί στις πωλήσεις Ηλεκτρικών Οχημάτων στις ΗΠΑ

Ο Doug Field, πρώην μηχανικός της Apple και της Tesla που είναι πλέον ανώτερο στέλεχος στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και του ψηφιακού σχεδιασμού της Ford, είπε: “Οι οθόνες, με πολλούς τρόπους, ήταν σαν παράθυρα προς το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό ήταν ένα από τα πράγματα που μας δίδαξε ο Steve Jobs: το υλικό θα έπρεπε σταδιακά να γίνεται απλώς ένα παράθυρο προς τον κόσμο του λογισμικού.”

Ford android ψηφιακοί πίνακες

Είναι σχεδόν τρία χρόνια από τότε που η Ford ανακοίνωσε ότι θα αντικαταστήσει το Sync που λειτουργεί με το λειτουργικό σύστημα BlackBerry QNX με ένα που τρέχει στο Android της Google. Αυτή η κίνηση θα επέτρεπε στους ιδιοκτήτες οχημάτων να χρησιμοποιούν φυσικά τις δημοφιλείς εφαρμογές της Google στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου τους, χωρίς να αντιγράφουν το τηλέφωνό τους. Αλλά θα τους επέτρεπε επίσης να συνεχίσουν να προσφέρουν ένα λειτουργικό σύστημα που ήταν μοναδικό για τη Ford.

Η μετάβαση όμως πήρε περισσότερο χρόνο από ό,τι αναμενόταν, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ford, Jim Farley, να δηλώνει το 2022 ότι η ενσωμάτωση καθυστερούσε “μήνες.” Τώρα, η Ford λέει ότι το σύστημα είναι έτοιμο να λειτουργήσει, με το 2024 Lincoln Nautilus να είναι το πρώτο μοντέλο που θα διαθέτει το νέο λειτουργικό σύστημα και την curved (κυρτή) οθόνη. Άλλα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου οχήματος με το σήμα της Ford, θα ανακοινωθούν αργότερα.

Δείτε επίσης: Τα πιο δημοφιλή μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα του 2023

Το νέο σύστημα δεν θα είναι “ετικεταρισμένο” ως Sync, αλλά η Ford δεν έχει άμεσα σχέδια να εξαλείψει το εσωτερικό της λειτουργικό σύστημα. Ωστόσο, οι ατομικές ομάδες οχημάτων θα έχουν την ευχέρεια να αποφασίσουν πόση οθόνη θέλουν για τα μοντέλα τους. Αυτό υπονοεί ότι η διάταξη της οθόνης σε ένα Lincoln Nautilus δεν θα μοιάζει με εκείνη σε ένα Ford Bronco ή ένα F-150 Lightning.

“Προσεγγίσαμε πραγματικά το σύστημα ψυχαγωγίας ως μια πλατφόρμα, και θα υπάρχουν πολλαπλές διατάξεις οθόνης που θα ενσωματώνονται σε αυτήν την πλατφόρμα”, δήλωσε ο Alan Hall, διευθυντής επικοινωνίας τεχνολογίας στη Ford.

Ford android ψηφιακοί πίνακες

Με μια πρώτη ματιά, το συνολικό εμβαδόν αφιερωμένο στις οθόνες μέσα στο Nautilus είναι λίγο επιβαρυντικό.

Να εμφανίσετε ένα χάρτη στην κεντρική οθόνη 11.1” ιντσών και στη συνέχεια να ρίξετε τον ίδιο χάρτη στις πανοραμικές οθόνες δημιουργεί το περίεργο αποτέλεσμα να βλέπετε δύο εκδόσεις του ίδιου χάρτη σε δύο διαφορετικά μέρη ταυτόχρονα. Το ίδιο ισχύει και για το Music Player. Ωστόσο, η Ford λέει ότι τα πάντα θα είναι προσαρμόσιμα, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν πόσες πληροφορίες θέλουν να δουν μέσα στο αυτοκίνητό τους.

Δείτε ακόμα: Tesla Model Y: Το δημοφιλέστερο όχημα στην Ευρώπη για το 2023

Η Ford οργανώνει την πανοραμική οθόνη σε τρεις ενότητες. Κινούμενοι από αριστερά προς τα δεξιά, υπάρχει η Ενότητα Κρίσιμων Πληροφοριών, που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και λειτουργεί ως πίνακας οργάνων· η Υποστηρικτική Ενότητα, στην κεντρική θέση· και η Ενότητα Εύκολης Προβολής, που βρίσκεται μπροστά από τη θέση του συνοδηγού.

Στην Ενότητα Κρίσιμων Πληροφοριών περιλαμβάνονται τυπικά πράγματα που θα βρίσκονται σε ένα πίνακα οργάνων, όπως η ταχύτητα, η επιλογή ταχυτήτων και τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού. Η Υποστηρικτική Ενότητα περιλαμβάνει πλοήγηση και οδηγίες, και η Ενότητα Εύκολης Προβολής περιλαμβάνει το Music Player, ένα ρολόι και διάφορα άλλα “widgets” που μπορούν να εναλλάσσονται, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες του οχήματος, όπως γραφικά για πίεση ελαστικών και κατανάλωση καυσίμου. Η γραφική παρουσίαση του καιρού περιλαμβάνει μικρά animations για σύννεφα και βροχή.

Σημαντικό είναι ότι η πανοραμική οθόνη δεν είναι αφής – ούτε είναι πραγματικά μια συνεχής οθόνη. Εμφανώς αποτελείται τουλάχιστον από δύο διαφορετικές οθόνες που έχουν σμιλευτεί μαζί κάτω από ένα κομμάτι κυρτού γυαλιού.

Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής 11.1” ιντσών. Η πανοραμική οθόνη τοποθετείται ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ, πράγμα που, σύμφωνα με τη Ford, απαιτεί μόνο μια ελαφρά κάτω ματιά από τον οδηγό για να ελαχιστοποιηθούν οι αποσπάσεις από την οδήγηση.

Δείτε επίσης: Hyundai και Kia κατακτούν τη 2η θέση σε πωλήσεις EV στις ΗΠΑ

Φυσικά, η ελαχιστοποίηση των αποσπάσεων θα είναι μια πρόκληση λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιο χώρο που δίνεται για οθόνες. Έρευνες υποδηλώνουν ότι η μετάβαση σε συστήματα ψυχαγωγίας με αφή έχει συνοδευτεί από μια τεράστια αύξηση της απόσπασης του οδηγού, με μια μελέτη του AAA να συμπεραίνει ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν οθόνες αφής ήταν ορατά και ψυχολογικά αποσπασμένοι για περισσότερο από 40 δευτερόλεπτα κατά την ολοκλήρωση εργασιών όπως η προγραμματισμός πλοήγησης ή η αποστολή κειμένου. Η αφαίρεση των ματιών από τον δρόμο, ακόμα και για μόνο δύο δευτερόλεπτα, διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Ο Field υποστηρίζει ότι η Ford ακολουθεί ένα σύνολο εσωτερικών οδηγιών σχετικά με το τι θα εμφανίζει στους οδηγούς κάθε οθόνης, προκειμένου να αποφεύγονται οι αντιπερισπασμοί, όπως η ποσότητα των κινούμενων εικόνων που επιτρέπονται στην πανοραμική οθόνη. Τελικά, ο στόχος είναι να εμποδίσει τους οδηγούς από το να κοιτάζουν τα τηλέφωνά τους, προσφέροντάς τους αρκετές πληροφορίες και λειτουργίες μέσω της οθόνης ψυχαγωγίας.

“Η Ford είναι πολύ πιο δομημένη στον τρόπο που σκέφτεται για την ασφάλεια σε σύγκριση με ορισμένες από τις νεότερες εταιρείες που πραγματικά ωθούν τα όρια στα User Interface”, δήλωσε ο Field, “καμιά φορά με κάποιες έντονες διαφωνίες”.

  • Μπορείτε πράγματι να διευρύνετε το CarPlay για να καλύψει ολόκληρη την οθόνη.
  • Οι επιλογές του Music Player περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες Spotify, Tidal, Apple Music, Google Play και πολλές άλλες.
  • Τόσο πολύ Android
  • Οποιαδήποτε Bluetooth συσκευή είναι συμβατή

Η Ford δεν πηγαίνει τόσο μακριά όσο κάποιοι από τους ανταγωνιστές της στην υιοθέτηση της τεχνολογίας του μέλλοντος για τα οχήματά της. Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε σε “δημιουργική AI”, “μεγάλα γλωσσικά μοντέλα”, “επαυξημένη πραγματικότητα” ή “οχήματα καθορισμένα από λογισμικό” κατά την παρουσίαση – όλα αυτά ήταν σημαντικά θέματα που προέκυψαν από την CES 2024 πριν από τον προηγούμενο μήνα.

Δείτε επίσης: Tesla: Παρέδωσε πάνω από 1.800.000 αυτοκίνητα το 2023

Αλλά δεν αγνοούσε εντελώς μερικές από αυτές τις τάσεις. Η Ford λέει ότι τα οχήματα της της επόμενης γενιάς που τροφοδοτούνται από Android θα προσφέρουν μια σειρά επιλογών για streaming video και παιχνίδια. Η ομάδα προϊόντος παρουσίασε μερικά από αυτά κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συμπεριλαμβανομένου ενός παιχνιδιού αγώνων με τίτλο Asphalt Nitro 2. Οποιοδήποτε Bluetooth-enabled χειριστήριο βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να συνδεθεί με το αυτοκίνητο για ευκολότερο παιχνίδι. Το streaming βίντεο και το gaming είναι χαρακτηριστικά που θα είναι διαθέσιμα μόνο όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Η περιήγηση στον ιστό θα είναι επίσης διαθέσιμη όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, αρχικά μέσω του περιηγητή Vivaldi και στη συνέχεια μέσω του Google Chrome. Εφαρμογές streaming βίντεο όπως PBS Kids, YouTube και Amazon Prime είναι επίσης διαθέσιμες για λήψη μέσω του Google Play Store. Και σύντομα, οι κάτοχοι Ford θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες εφαρμογές video conferencing – μόνο όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, φυσικά.

“Η Ford είναι πολύ πιο δομημένη στον τρόπο που σκέφτεται την ασφάλεια σε σύγκριση με ορισμένες από τις νεότερες εταιρείες που πραγματικά προχωρούν στα άκρα όσον αφορά τα UI (User Interfaces).”

“Η Ford δήλωσε ότι δεν έχει σχέδια να εγκαταλείψει τα Apple CarPlay και Android Auto. Η GM προκάλεσε αντιδράσεις πέρυσι όταν είπε ότι θα εγκαταλείψει τις αγαπημένες υπηρεσίες καθρεπτισμού τηλεφώνου για τη μελλοντική της σειρά ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηρίζοντας ότι προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία στους πελάτες της με το δικό της λειτουργικό σύστημα (το οποίο επίσης λειτουργεί σε Android).”

Δείτε επίσης: Ford Mustang S550: Το Πρώτο Mustang με τετρακίνηση στον Κόσμο

“Όχι μόνο η Ford δεν ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι, αλλά επίσης προωθεί τον καθρεπτισμό τηλεφώνου καθιστώντας τον ευκολότερο και δίνοντάς του περισσότερη έμφαση. Κατά τη χρήση του CarPlay, οι πελάτες μπορούν να προβάλλουν είτε τους χάρτες της Apple είτε τους χάρτες της Google στην πανοραμική οθόνη 48 ιντσών για επιπλέον ορατότητα. Και τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford θα μπορούν να συνδεθούν με τα CarPlay ή Android Auto για την ανταλλαγή πληροφοριών όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας ή οι εκτιμήσεις της αυτονομίας για καλύτερο σχεδιασμό διαδρομών.”

“Έχουμε πράγματι την καλύτερη υλοποίηση CarPlay στα οχήματά μας σε σύγκριση με όλους τους άλλους στον κλάδο,” δήλωσε ο Field. “Γι’ αυτό, γιατί θα προσπαθούσαμε να το αποκόψουμε από κάποιον που αγαπά το οικοσύστημα της Apple;”

Δεν υπήρξε κάποια επίσημη ανακοίνωση για την επόμενη γενιά του CarPlay της Apple που αναμένεται να κατακτήσει όλες τις οθόνες του αυτοκινήτου. Αλλά αυτό φαίνεται να πλησιάζει αρκετά στο υποσχεθέν.

Ford android ψηφιακοί πίνακες

Καθώς τα αυτοκίνητα συνεχίζουν την παρούσα πορεία τους για να γίνουν γιγαντιαίους υπολογιστές στους τροχούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιμετωπίσει έναν από τους κύριους παράγοντες αυτής της τάσης: το λογισμικό. Συστήματα με καθυστερήσεις, σφάλματα λογισμικού και αντιδραστικές οθόνες έχουν γίνει καθημερινά στον αυτοκινητοβιομηχανικό κόσμο. Η συνδεσιμότητα μετατρέπει τα πάντα σε συνδρομή. Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, ανώμαλη.

Δείτε επίσης: Ford: Κατευθύνεται προς την υβριδική τεχνολογία

Επιπλέον, οι άνθρωποι εκνευρίζονται όλο και περισσότερο με το επίπεδο πολυπλοκότητας που απαιτείται για τον εντοπισμό βασικών ελέγχων. Μια πρόσφατη έρευνα της JD Power διαπίστωσε ότι η συνολική ικανοποίηση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά δύο βαθμούς σε σχέση με πέρυσι και τρεις βαθμούς χαμηλότερα από το 2021. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των 28 ετών της μελέτης που η εταιρεία έχει καταγράψει συνεχόμενη μείωση της ικανοποίησης των ιδιοκτητών από έτος σε έτος.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιμετωπίσει έναν από τους κύριους παράγοντες αυτής της τάσης: το λογισμικό.

Η ομάδα προϊόντος της Ford ανέφερε αυτήν την έρευνα κατά την παρουσίαση της νέας ψηφιακής διεπαφής της, υποστηρίζοντας ότι το νέο της λογισμικό θα είναι πιο εύκολο και πιο χρηστικό για τους χρήστες σε σύγκριση με άλλα συστήματα. Ωστόσο, λίγο αργότερα, καθόμουν στη θέση του οδηγού ενός Lincoln Nautilus παρακολουθώντας έναν σχεδιαστή να επιδεικνύει πώς να καθοδηγήσει τον έλεγχο της κλιματιστικής μονάδας αγγίζοντας την οθόνη αφής και κινώντας τη ροή του αέρα με την άκρη του δακτύλου του. Καμία φυσική κουμπιά για τον έλεγχο της εξαερισμού, μόνο η οθόνη.

Η Ford δεν είναι η μόνη εταιρεία που καθοδηγεί περισσότερους ελέγχους μέσω των οθονών της. Η Tesla ήταν η πρώτη που αντικατέστησε τους φυσικούς ελέγχους για λειτουργίες όπως ο έλεγχος του κλιματισμού και η ταχύτητα του υαλοκαθαριστήρα με ψηφιακές διεπαφές. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες το ακολούθησαν, καθιστώντας κάποιους ειδικούς ασφαλείας να καταγγείλουν αυτό που θεωρούν ως τη γρήγορη εξαφάνιση των φυσικών ελέγχων.

Η προσέγγιση της Ford ήταν να συνδυάσει τις ομάδες που είναι υπεύθυνες για τις φυσικές και ψηφιακές διεπαφές προκειμένου να μειώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των σχεδιαστών, δήλωσε ο Field. Η εταιρεία ανέλυσε επίσης ανωνυμοποιημένα δεδομένα σχετικά με τον τρόπο που οι πελάτες της αλληλεπιδρούν με τις οθόνες τους, συμπεριλαμβανομένου του πόσο συχνά αλλάζουν ρυθμίσεις για να εμφανίσουν κάποιους ελέγχους, για να αποκτήσει μια καλύτερη εικόνα των ελέγχων που προτιμούν να είναι φυσικοί έναντι ψηφιακών.

“Νομίζω ότι ο τρόπος που υλοποιείτε μια οθόνη έχει πολύ να κάνει με το κατά πόσο οι άνθρωποι θα εκνευριστούν πραγματικά που αφαιρέσατε ένα κουμπί”, δήλωσε. “Είναι μια δύσκολη ισορροπία, επειδή οι ανταμοιβές που λαμβάνετε από το να μεταφέρετε πράγματα στην οθόνη δεν είναι πάντα τόσο εμφανείς”.

Πρόσθεσε, “Κάποιο από αυτό είναι επίσης μια προσπάθεια πίστης ότι θα βρίσκεστε σε ένα ταξίδι με τον πελάτη. Και θα τον βοηθήσετε να μάθει με τον καιρό ότι, είναι πραγματικά πολύ ωραίο.”

Πηγή: theverge

SecNews
SecNewshttps://secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS