Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, διερευνά δύο θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούσαν δύο ξεχωριστά Ford Mustang Mach-E που προσέκρουσαν σε ακινητοποιημένα οχήματα, όπου τρία άτομα έχασαν τη ζωή τους. Τουλάχιστον σε ένα από τα ατυχήματα, το σύστημα υποβοήθησης οδηγού με BlueCruise hands-free της Ford, ενεργοποιήθηκε τη στιγμή της σύγκρουσης, ενώ το δεύτερο βρίσκεται υπό εξέταση.
Δείτε επίσης: Ford: Κατευθύνεται προς την υβριδική τεχνολογία
Ο πρώτος θάνατος σημειώθηκε στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, αφού ένας 44χρονος οδηγός της Mustang Mach-E που χρησιμοποιούσε το σύστημα υποβοήθησης οδηγού, προσέκρουσε σε ακίνητο Honda, σκοτώνοντας τον 56χρονο οδηγό του. Ένας άλλος οδηγός Mach-E ενεπλάκη σε ένα θανατηφόρο ατύχημα στη Φιλαδέλφεια στις 3 Μαρτίου, αν και δεν είναι ακόμη γνωστό εάν το Ford BlueCruise έπαιξε κάποιο ρόλο.
Το περιστατικό στο Τέξας αφορούσε έναν οδηγό ενός Mach E του 2022 που χτύπησε ένα Honda CR-V του 1999 που σταμάτησε στη μεσαία λωρίδα του I-10 χωρίς φώτα γύρω στις 9:50 μ.μ. Το δεύτερο ατύχημα κοντά στη Φιλαδέλφεια, στο οποίο σκοτώθηκαν δύο άτομα, αφορούσε ένα Mach-E που χτύπησε δύο ακινητοποιημένα οχήματα στο Interstate 95 στις 3:13 π.μ. στις 3 Μαρτίου. Και οι δύο οδηγοί των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων σκοτώθηκαν και ένα από τα θύματα μπορεί να στεκόταν έξω από το αυτοκίνητό του, αναφέρει το Associated Press.
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Δείτε ακόμα: Ford: Προχωρά σε μια πιο προσιτή προσέγγιση των EV οχημάτων
Όσον αφορά το ατύχημα του Φεβρουαρίου, το NTSB αναφέρει ότι «με βάση τα δεδομένα που ελήφθησαν από το όχημα, ο οδηγός είχε βάλει το όχημα σε λειτουργία Ford BlueCruise πριν από τη σύγκρουση».
Ενώ ο οδηγός της Honda πέθανε, ο οδηγός της Mustang τραυματίστηκε ελαφρά και η αστυνομία δεν βρήκε σημάδια μέθης. Σύμφωνα με την έκθεση NTSB, ένας μάρτυρας που ταξίδευε στην κεντρική λωρίδα μπροστά από το Mach-E ανέφερε ότι είδε το Honda στην κεντρική λωρίδα και ότι το αυτοκίνητο δεν είχε φωτισμό πίσω ή αλάρμ. Αφού άλλαξε λωρίδα για να αποφύγει να χτυπήσει το αυτοκίνητο, είδε ένα άλλο όχημα να πέφτει πάνω στο Honda.
Το NTSB δημοσίευσε μια προκαταρκτική έκθεση για την έρευνά του, με την τελική έκθεση πιθανότατα να δημοσιευθεί σε ένα ή δύο χρόνια.
Δείτε επίσης: Στην Πίστα των Δημοπρασιών: Εντυπωσιακά Ford στο Scottsdale
Το Ford BlueCruise είναι ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού που παρέχει λειτουργία χωρίς χρήση των χεριών σε συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται με ασφάλεια. Επιπλέον, το BlueCruise παρακολουθεί συνεχώς την προσοχή του οδηγού μέσω ενός συστήματος κάμερας που είναι τοποθετημένο στο ταμπλό. Αν το σύστημα ανιχνεύσει ότι ο οδηγός δεν παρακολουθεί το δρόμο για σημαντικό χρονικό διάστημα, θα ενεργοποιήσει ειδοποιήσεις για να επαναφέρει στην προσοχή του. Το BlueCruise της Ford χρησιμοποιεί επίσης τεχνολογία αναγνώρισης δρόμου για να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την προσαρμογή της ταχύτητας για στροφές, διασταυρώσεις ή άλλα σημεία του δρόμου που απαιτούν προσοχή.
Πηγή: electrek