Αρχικήinet2025 Porsche 911 GTS: Με νέα υβριδική φιλοσοφία T-Hybrid

2025 Porsche 911 GTS: Με νέα υβριδική φιλοσοφία T-Hybrid

Porsche 911 GTS
  • Με την άφιξη της 911 Carrera GTS 2025, η Porsche προσθέτει ένα υβριδικό μοντέλο στη σειρά 911.
  • Αυτή η νέα 992.2 διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης 3,6 λίτρων T-Hybrid που περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικά ενισχυμένο turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα.
  • Η βασική έκδοση της 911 Carrera 2025 κοστίζει πλέον 122.095 δολάρια, ενώ η GTS κοστίζει 166.895 δολάρια.

Από τότε που εμφανίστηκαν το Honda Insight και το Toyota Prius πριν από περίπου 25 χρόνια, έχουμε συνηθίσει τα υβριδικά που θυσίαζαν την απόδοση για να καταναλώνουν καύσιμα όσο πιο οικονομικά γίνεται. Σίγουρα, γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα της Formula 1 χρησιμοποιούν υβριδικά συστήματα κίνησης εδώ και χρόνια, και έχουμε δει τα υβριδικά hypercars που κατασκευάζονται από τη Ferrari, τη McLaren και την Porsche, τα οποία αγοράζονται από την ελίτ του 0,1% και προορίζονται να παραμένουν στατικά καθώς αυξάνουν την αξία τους σαν πίνακες του Πικάσο.

Δείτε ακόμα: Mercedes-AMG PureSpeed: Το concept που ξεδιπλώνει τη Mythos

Αλλά πού είναι τα υβριδικά υψηλών επιδόσεων για τους υπόλοιπους; Ακόμα και το Corvette E-Ray της Chevrolet, όσο γρήγορο κι αν είναι, απλά προσθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα για να κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Η Porsche σκοπεύει να αλλάξει τα δεδομένα και μπαίνει στο παιχνίδι με την 911 Carrera GTS 2025— δεν είναι απλά ένα υβριδικό υψηλών επιδόσεων, αλλά και η αιχμή του δόρατος της 992.2, της τρέχουσας γενιάς της 911 που δέχεται την αναβάθμιση στη μέση του κύκλου ζωής της.

Porsche 911 GTS

Αντί για το twin-turbo κινητήρα 3,0 λίτρων 9A2B6 που χρησιμοποιούσε η 992.1, η νέα Porsche 911 GTS διαθέτει τον κινητήρα 9A3B6. Αυτός έχει χωρητικότητα 3,6 λίτρων, χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικά ενισχυμένο turbo και υποστηρίζεται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK. Η Porsche ονομάζει αυτό το σύστημα T-Hybrid, που σημαίνει Turbo Hybrid, για να το διακρίνει από τα PHEVs της εταιρείας, τα οποία ονομάζονται E-Hybrids.

Δείτε επίσης: 2025 Aston Martin Vantage: Τολμηρό Νέο Look & Αύξηση Ισχύος

Αν και αυξάνεται σε χωρητικότητα από 3,0 σε 3,6 λίτρα και η μέγιστη πίεση αυξάνεται από 18,6 σε 26,1 psi, η ισχύς του νέου κινητήρα αυξάνεται μόνο κατά πέντε ίππους—από 473 σε 478. Και η μέγιστη ροπή παραμένει σταθερή στα 420 lb-ft. Ο λόγος είναι το Lambda 1—η συντομογραφία των σχεδιαστών κινητήρων για έναν τέλεια ισορροπημένο λόγο καυσίμου και αέρα—που χρησιμοποιείται σε όλα τα σημεία λειτουργίας του κινητήρα. Χωρίς διαθέσιμο πλούσιο μείγμα κατά τη διάρκεια υψηλής πίεσης, οι θερμοκρασίες καύσης αυξάνονται σε σημείο που ο χρόνος ανάφλεξης πρέπει να καθυστερεί δραματικά για να ελεγχθεί η προανάφλεξη. Το θετικό είναι οι λιγότερες εκπομπές καυσαερίων σε πλήρη ισχύ.

Porsche 911 GTS

Ο κινητήρας 9A3B6 επίσης ανασχεδιάστηκε σημαντικά, με στόχο να είναι χαμηλότερος από την κορυφή της εισαγωγής του μέχρι το κάτω μέρος του πλαστικού κάρτερ λαδιού του και γενικά λιγότερο ογκώδης. Αυτό έγινε για να δημιουργηθεί χώρος για τα ηλεκτρονικά ελέγχου της ισχύος των διάφορων υβριδικών στοιχείων που βρίσκονται πάνω από τον κινητήρα. Αυτό συνοδεύεται από μια πλήρη αναδιάταξη του επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα με τον μονό, ογκώδη ηλεκτρικά ενισχυμένο turbo στα δεξιά και τη μεγάλη εξάτμιση στα αριστερά, με τον καταλύτη και το φίλτρο σωματιδίων στο ενδιάμεσο.

Δείτε ακόμα: Το νέο Audi S3 είναι το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ

Μια άλλη αλλαγή είναι η εξάλειψη της βοηθητικής μετάδοσης κίνησης. Ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί τόσο ως εκκινητής όσο και ως γεννήτρια. Ο συμπιεστής του κλιματισμού κινείται πλέον από έναν ηλεκτροκινητήρα 400 βολτ μέσω του κυκλώματος υψηλής τάσης του υβριδικού συστήματος, και η αντλία νερού έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό του κινητήρα και κινείται από μια προέκταση των αντλιών λαδιού. Οι διάφορες αλλαγές έχουν μειώσει το βάρος του κινητήρα κατά 18 κιλά.

Porsche 911 GTS

Το μοναδικό turbo που πλέον διαθέτει  είναι μια μονάδα της Borg-Warner με έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων που είναι τοποθετημένος μεταξύ του turbo και της πλευράς εξαγωγής αυτουνού. Αυτός ο κινητήρας μειώνει σημαντικά την υστέρηση του turbo σε χαμηλές στροφές. Για παράδειγμα, στις 2000 στροφές ανά λεπτό με κλειστό το γκάζι, η παλιά GTS απαιτούσε πάνω από τρία δευτερόλεπτα για να επιτύχει πλήρη πίεση όταν «σανίδωνε» το πεντάλ του γκάζιου, ενώ η νέα GTS το κάνει σε λίγο λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο—και αυτό ενώ επιτυγχάνει σημαντικά υψηλότερη πίεση.

Δείτε επίσης: Aston Martin DBX707: “Ρίχνει σαγόνια” το ανανεωμένο σαλόνι του

Αυτό το νέο ηλεκτρικό turbo δεν έχει βαλβίδα ανακούφισης. Αντίθετα, σε υψηλές στροφές, ο κινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια και συλλέγει έως και 15 ίππους, παρέχοντας αρκετή αντίσταση για να κρατήσει το turbo από την υπερβολική ταχύτητα. Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και συμπληρώνει τη συνολική ισχύ από περίπου 5700 στροφές ανά λεπτό σε πλήρη γκάζι.

Porsche 911 GTS

Το τελευταίο στοιχείο παραγωγής ισχύος είναι ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στο οκτατάχυτο PDK, το οποίο αντικατέστησε το επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων κατά την κυκλοφορία της 992 για ακριβώς αυτό το ενδεχόμενο. Ο κινητήρας μπορεί να παρέχει μέγιστη ισχύ 54 ίππων και περίπου 110 lb-ft ροπής. Η ισχύς αυξάνεται από 478 σε 533 ίππους και η ροπή διογκώνεται από 420 lb-ft σε 449. Ίσως πιο σημαντικό, παρέχει τις 110 lb-ft για να συμπληρώσει την απόδοση του κινητήρα σε χαμηλές στροφές ακόμη και πριν το ηλεκτρικό turbo μπορέσει να ανεβάσει στροφές.

Δείτε ακόμα: Ford Mustang Mach-E 2024: Καλύτερη Αυτονομία & Έκδοση Rally

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,5 kWh (εκτιμώμενη, καθαρή) λειτουργεί σε ονομαστική τάση 400 βολτ. Ζυγίζει περίπου 27 κιλά και είναι περίπου στο ίδιο μέγεθος με την μπαταρία μολύβδου-οξέος της 911. Μια μικρή, ξεχωριστή μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει 12 βολτ για εκείνα τα συστήματα που το χρειάζονται όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί.

Porsche 911 GTS

Παρά τις προσπάθειες της Porsche για εξοικονόμηση βάρους στον κινητήρα, όλο αυτό το υλικό έχει το τίμημά του. Το βάρος της Porsche 911 GTS coupé αυξάνεται από 1557 κιλά σε 1603 κιλά, σε σύγκριση με την 992.1 PDK. Σε σύγκριση με το παλιό χειροκίνητο κιβώτιο, που δεν θα είναι πλέον διαθέσιμο, η αύξηση βάρους είναι 84 κιλά.

Δείτε επίσης: Aston Martin DB12 Volante: Ίσως το Καλύτερο Aston, και Κάμπριο

Η Porsche αποκάλυψε επίσης τη βασική 992.2 Carrera με μια πολύ πιο μέτρια εξέλιξη του κινητήρα. Διατηρεί τον κινητήρα 9A2B6, αλλά υιοθετεί επίσης τη φιλοσοφία Lambda 1 για να μειώσει τις εκπομπές καυσαερίων σε πλήρη ισχύ. Σε αυτήν την περίπτωση, η μέγιστη πίεση αυξάνεται από 12,0 σε 17,4 psi—υψηλότερη από την 992.1 Carrera S. Για να παρέχει αυτή την ποσότητα αέρα, ο κινητήρας αποκτά τους μεγαλύτερους turbo-φορτιστές που χρησιμοποιήθηκαν στις προηγούμενες S και GTS, καθώς και το μεγαλύτερο εναλλακτή θερμότητας της 911 Turbo. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται ελαφρώς, από 379 σε 388 ίππους, ακόμα στις 6500 στροφές ανά λεπτό, και η μέγιστη ροπή παραμένει αμετάβλητη στα 331 lb-ft.

Αλλαγές στο Εσωτερικό και Εξωτερικό

Και τα δύο αυτοκίνητα λαμβάνουν επίσης έναν αριθμό αλλαγών στο εσωτερικό και εξωτερικό. Όλα τα αυτοκίνητα αποκτούν νέους προβολείς που ενσωματώνουν όλες τις λειτουργίες μπροστινού φωτισμού. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για τους μπροστινούς ψυκτήρες. Η Porsche 911 GTS (αλλά όχι το βασικό μοντέλο) διαθέτει ενεργά πτερύγια γρίλιας για να ελέγχει τη ροή αέρα όπως χρειάζεται, και αυτά τα στοιχεία είναι κάθετα και πολύ εμφανή. Επιπλέον, συμπληρώνονται από έναν ενεργό εμπρός diffuser, ο οποίος ρυθμίζει περαιτέρω τη ροή αέρα μέσω των ψυκτήρων.

Δείτε ακόμα: Audi RS6 Avant GT: Η Απόλυτη Έκδοση με Έμφαση στην Απόδοση

Στο πίσω μέρος, η φωτεινή μπάρα πλήρους πλάτους, τα πίσω φώτα και το λογότυπο της Porsche έχουν ενσωματωθεί πιο πλήρως, η εγκοπή της πινακίδας κυκλοφορίας είναι λίγο πιο ψηλά, και η γρίλια του κινητήρα έχει λιγότερα πτερύγια. Στην GTS, με την τυπική σπορ εξάτμιση, οι διπλοί σωλήνες εξάτμισης είναι πιο κοντά μεταξύ τους.

Porsche 911 GTS

Προσφέρονται αρκετοί νέοι σχεδιασμοί ζαντών σε διάφορες διαμέτρους 19”και 20” ιντσών, καθώς και στις 20” και 21” ίντσες που χρησιμοποιούνται στην GTS. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι οι ίδιες, εκτός από το πίσω μέρος της GTS, όπου το πλάτος αυξάνεται από 305 mm σε 315 mm για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ισχύ αυτού του μοντέλου.

Στο εσωτερικό, η μεγάλη είδηση είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,6” ιντσών. Προσφέρονται διάφορες επιλογές προβολής, συμπεριλαμβανομένης της κλασικής διάταξης πέντε οργάνων με το στροφόμετρο στο κέντρο. Και ακόμα και αυτή είναι προσαρμόσιμη. Μια επιλογή είναι να περιστρέψετε το στροφόμετρο έτσι ώστε οι 7000 στροφές ανά λεπτό να ευθυγραμμίζονται κατακόρυφα.

Μια Σύντομη Βόλτα στην Πίστα

Δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα νέα αυτοκίνητα, αλλά απολαύσαμε μερικούς γρήγορους γύρους στην GTS στην πίστα χειρισμού του κέντρου ανάπτυξης της Porsche στο Weissach. Στο τιμόνι ήταν ο Jörg Bergmeister, ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της Porsche, και η δεξιοτεχνία του σε αυτή την επικίνδυνη πίστα, που έχει ελάχιστες περιοχές διαφυγής, ήταν εντυπωσιακή.

Το αυτοκίνητο εκτοξεύτηκε από τις στροφές με άμεση απόκριση του γκαζιού—καμία έκπληξη σε υψηλές στροφές—και εμφάνισε πολύ ισχυρά φρένα και τεράστιο κράτημα. Φτάσαμε μια ταχύτητα 249 χλμ/ώρα στην πιο μεγάλη ευθεία μήκους περίπου 670 μέτρων.

Δείτε επίσης: Στο Κυνήγι της Ισχύος: Το Ram 1500 RHO vs. F-150 Raptor

Σύμφωνα με την Porsche, στα χέρια του Bergmeister, η νέα 911 GTS (εξοπλισμένη με το προαιρετικό αεροδυναμικό πακέτο με σταθερή πίσω αεροτομή αλλά με τα στάνταρ ελαστικά) έκανε τον γύρο του Nordschleife σε 7 λεπτά και 16,9 δευτερόλεπτα, 8,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον προκάτοχό της. Η Porsche επίσης ισχυρίζεται ότι η επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ/ώρα μειώνεται από 3,2 σε 2,9 δευτερόλεπτα, και η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται κατά 1,6 στα 312 χλμ/ώρα. Δεδομένου ότι μετρήσαμε 2,8 δευτερόλεπτα για την GTS 992.1, περιμένουμε το νέο μοντέλο να είναι περίπου στα δύο μισά δευτερόλεπτα. Και ένα τέταρτο του μιλίου (quarter-mile) σε περίπου 10,6 δευτερόλεπτα.

Αλλά η πιο εντυπωσιακή αλλαγή μπορεί να είναι στη γενική οδήγηση στον δρόμο. Η Porsche λέει ότι όταν πατάτε το γκάζι από στάση, η νέα GTS καλύπτει 20 μέτρα στα πρώτα δυόμιση δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τα 14 μέτρα της παλιάς GTS. Αυτή η καταπληκτική βελτίωση αντανακλά την βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού και πρέπει να μεταφράζεται σε εξαιρετική απόδοση στον δρόμο.

Δείτε επίσης: Το νέο Mercedes-AMG GT 43 ανταλλάσσει τον V8 για 4 κυλίνδρους

Οι βελτιώσεις στη βασική Carrera είναι πολύ πιο μέτριες, με τον χρόνο έως τα 100 χλμ/ώρα να βελτιώνεται κατά ένα δέκατο στα 3,7 δευτερόλεπτα με το πακέτο Sport Chrono και 3,9 χωρίς. Και η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται στα 294,5 από τα 292,9 χλμ/ώρα. Οι αριθμοί κατανάλωσης καυσίμου δεν είναι ακόμα διαθέσιμοι για κανένα από τα δύο αυτοκίνητα.

Τιμές 2025 Porsche 911

Ωστόσο, οι τιμές έχουν ανακοινωθεί. Η βασική Carrera κοστίζει πλέον 122.095 δολάρια ΗΠΑ, αυξημένη κατά περίπου έξι χιλιάδες από πριν. Η GTS αυξάνεται κατά περισσότερα από 14 χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ στα 166.895, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένης της επιπλέον τεχνολογίας της. Η έκδοση κάμπριο προσθέτει επιπλέον 13.300 δολάρια ΗΠΑ, ενώ η τετρακίνηση (μόνο στην GTS προς το παρόν) προσθέτει 7800 δολάρια ΗΠΑ. Και μετά υπάρχει η πλούσια ποικιλία επιλογών που μπορεί να σας κοστίσει δεκάδες χιλιάδες περισσότερα.

Έχουμε συνηθίσει, αν όχι άνετα, σε τέτοιες υψηλές τιμές. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αυτά τα 911 προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία οδήγησης, την οποία η Porsche καταφέρνει να διατηρεί, προσθέτοντας περισσότερη απόδοση με κάθε επόμενη γενιά. Ανυπομονούμε να οδηγήσουμε αυτά τα μοντέλα—και να βρούμε πώς να τα αντέξουμε οικονομικά.

Πηγή: caranddriver

SecNews
SecNewshttps://secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS