ΑρχικήSecurityΤο Google Chrome αποδυναμώνει τα Ad Blocker από τις 3 Ιουνίου

Το Google Chrome αποδυναμώνει τα Ad Blocker από τις 3 Ιουνίου

Η Google συνεχίζει το σχέδιό της να καταργήσει σταδιακά τις επεκτάσεις Manifest V2 στο Chrome από τις αρχές Ιουνίου 2024, αποδυναμώνοντας τις ικανότητες των προγραμμάτων Ad Blocker. Η εταιρεία λέει ότι αυτή η απόφαση ελήφθη με βάση την πρόοδο και τα σχόλια της κοινότητας, τα οποία κρίθηκαν ικανοποιητικά για να συνεχιστούν χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.

Δείτε επίσης: Το Ad Blocker σας δεν θα σταματά πλέον τις διαφημίσεις YouTube

Google Chrome Ad Blocker

Από τις 3 Ιουνίου 2024, με την έκδοση 127 του Chrome, οι χρήστες με ενεργές επεκτάσεις Manifest V2 θα βλέπουν προειδοποιήσεις στα κανάλια Chrome Beta, Dev και Canary, ενώ οι επεκτάσεις που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Manifest V2 θα χάσουν το σήμα “Επιλεγμένα“.

Η σταδιακή απενεργοποίηση των επεκτάσεων V2 θα ακολουθήσει στη σταθερή έκδοση του Chrome, με προτάσεις για εναλλακτικές λύσεις V3. Οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν ξανά προσωρινά τις επεκτάσεις Manifest V2, αλλά αυτή η επιλογή θα καταργηθεί τελικά.

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την πολιτική “ExtensionManifestV2Availability” θα εξαιρούνται έως τον Ιούνιο του 2025, επομένως θα τους δοθεί ένας επιπλέον χρόνος για τη μετάβαση σε πρόσθετα συμβατά με το Manifest V3.

Τι είναι το Manifest V3;

Το Manifest V3 είναι η πιο πρόσφατη έκδοση της πλατφόρμας επεκτάσεων για το Google Chrome, που έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την ασφάλεια, το απόρρητο, την απόδοση και τη συνολική αξιοπιστία των επεκτάσεων Chrome.

Συνοπτικά, η Google στοχεύει να επιτύχει τα ακόλουθα με το Manifest V3:

  • Περιορισμό της πρόσβασης επέκτασης σε αιτήματα δικτύου χρηστών.
  • Εξαναγκασμό των προγραμματιστών να συμπεριλάβουν όλες τις λειτουργίες στην επέκταση, τερματίζοντας την πρακτική της απομακρυσμένης φιλοξενίας κώδικα.
  • Μετακίνηση των τροποποιήσεων αιτημάτων δικτύου από τις επεκτάσεις στο πρόγραμμα περιήγησης (υπάλληλοι υπηρεσιών).
  • Αντικατάσταση των σελίδων παρασκηνίου με ειδικούς υπαλλήλους υπηρεσιών για να βελτιώσει την απόδοση του προγράμματος περιήγησης.

Δείτε ακόμα: Τα προβλήματα αποκλεισμού διαφημίσεων του YouTube είναι απλώς ένα AdBlock Plus bug

Αν και αυτό φαίνεται θετικό για τους τελικούς χρήστες, το νέο πλαίσιο του Google Chrome εισάγει σημαντικές τεχνικές προκλήσεις για τους προγραμματιστές επεκτάσεων, ειδικά για εκείνους που χρειάζονται μεγαλύτερο έλεγχο των λειτουργιών του προγράμματος περιήγησης, όπως τα ad blocker, οι οποίοι τώρα πρέπει να εφαρμόσουν πολύπλοκους μηχανισμούς για να παραμείνουν αποτελεσματικοί.

Το uBlock Origin, που θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα ad blocker, αναγκάστηκε να δημιουργήσει ένα νέο έργο που ονομάζεται uBO Lite (uBOL), το οποίο είναι μια επέκταση προγράμματος περιήγησης Manifest V3 χωρίς άδεια.

Αν και αυτή η επέκταση πιθανότατα θα λειτουργήσει καλά για πολλούς χρήστες, οι προγραμματιστές δηλώνουν ότι για πιο προηγμένες χρήσεις, ενδέχεται να απαιτείται η διαμόρφωση πρόσθετων ρυθμίσεων ή η παροχή επιπλέον αδειών σε συγκεκριμένους ιστότοπους.

Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι ότι τα σύνολα κανόνων δεν θα ενημερώνονται πλέον συχνά από την επέκταση μέσω αυτόματων ενημερώσεων. Αντίθετα, τα σύνολα κανόνων ενημερώνονται μόνο όταν κυκλοφορούν νέες εκδόσεις της επέκτασης.

Ο προγραμματιστής του uBlock δημιούργησε ένα FAQ που εξηγεί τις διαφορές μεταξύ της τρέχουσας επέκτασης και της νέας έκδοσης Manifest V3.

Δείτε επίσης: Το YouTube επιβραδύνει τους χρόνους φόρτωσης για χρήστες με ad block

Τα προγράμματα ad blocker, όπως αυτά που θέλει να περιορίσει το Google Chrome, είναι βοηθητικά προγράμματα λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την εμφάνιση διαφημίσεων σε ιστότοπους και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Φιλτράροντας διαφημίσεις, αναδυόμενα παράθυρα και banner, τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, στη μείωση του χρόνου φόρτωσης της σελίδας και στην παροχή αυξημένης προστασίας του απορρήτου. Οι χρήστες συχνά εγκαθιστούν προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων ως επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης ή χρησιμοποιούν ενσωματωμένες λειτουργίες του προγράμματος περιήγησης για να ελαχιστοποιήσουν τους περισπασμούς και να αποφύγουν την παρεμβατική διαφήμιση. Ενώ τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων υποστηρίζουν ένα καθαρότερο περιβάλλον περιήγησης, εγείρουν επίσης ανησυχίες για τους δημιουργούς περιεχομένου που βασίζονται στα έσοδα από διαφημίσεις για τη χρηματοδότηση των υπηρεσιών τους και την παραγωγή δωρεάν περιεχομένου για το κοινό τους.

Πηγή: bleepingcomputer

Absenta Mia
Absenta Miahttps://secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS