ΑρχικήYoutubeΙαπωνία: Σούπερ μάρκετ εισάγει AI σύστημα για να ελέγχει τα χαμόγελα υπαλλήλων

Ιαπωνία: Σούπερ μάρκετ εισάγει AI σύστημα για να ελέγχει τα χαμόγελα υπαλλήλων

Η ιαπωνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ AEON εισήγαγε ένα σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για να παρακολουθεί τα χαμόγελα και γενικότερα τη συμπεριφορά των υπαλλήλων προς τους πελάτες. Πρόκειται για μια προσπάθεια τυποποίησης της συμπεριφοράς των εργαζομένων. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις, επαναφέροντας στο προσκήνιο το ζήτημα της ηθικής χρήσης της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τη South China Morning Post, η AEON ανακοίνωσε την έναρξη χρήσης του συστήματος “Mr Smile” (αναπτύχθηκε από την ιαπωνική τεχνολογική εταιρεία InstaVR) σε 250 καταστήματά της στη χώρα. Ο στόχος είναι η αύξηση της ικανοποίησης των πελατών.

Το AI σύστημα αξιολογεί με ακρίβεια την απόδοση των υπαλλήλων του σούπερ μάρκετ, αναλύοντας το πρόσωπο, τις εκφράσεις και τον τόνο της φωνής τους. Επιπλέον, οι χρήστες του AI συστήματος μπορούν να βελτιώσουν το σκορ τους ολοκληρώνοντας διάφορα challenges.

Δείτε επίσης: Ποια επαγγέλματα κινδυνεύουν από την τεχνητή νοημοσύνη (AI);

Σούπερ μάρκετ AI

Η AEON πραγματοποίησε μια δοκιμή του συστήματος σε περίπου 8 καταστήματά της για τρεις μήνες και διαπίστωσε ότι η συμπεριφορά των υπαλλήλων προς τους πελάτες βελτιώθηκε κατά 1,6 φορές.

Από την άλλη πλευρά, η νέα AI πολιτική του σούπερ μάρκετ έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ενδεχόμενη αύξηση των περιστατικών εργασιακού εκφοβισμού από πελάτες, ένα φαινόμενο που έχει ήδη λάβει ανησυχητικές διαστάσεις στην Ιαπωνία.

Γνωστό και ως “kasu-hara”, το φαινόμενο της παρενόχλησης των υπαλλήλων από πελάτες συνήθως εκδηλώνεται μέσω προσβολών ή συχνών παραπόνων. Σύμφωνα με έρευνα του ιαπωνικού συνδικάτου UA Zensen, στην οποία συμμετείχαν περίπου 30.000 εργαζόμενοι, περίπου το 50% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν υποστεί κάποια μορφή εργασιακής παρενόχλησης φέτος.

Ένας από τους συμμετέχοντες είπε: “Όταν οι εργαζόμενοι στον κλάδο των υπηρεσιών αναγκάζονται να χαμογελούν σύμφωνα με ένα πρότυπο, μου φαίνεται σαν μια άλλη μορφή παρενόχλησης“.

Δείτε επίσης: Η OpenAI λανσάρει το νέο GPT-4o mini

AI σούπερ μάρκετ χαμόγελα υπαλλήλων
Σούπερ μάρκετ εισάγει AI για να ελέγχει χαμόγελα υπαλλήλων

Ένας άλλος εργαζόμενος είπε ότι τα χαμόγελα πρέπει να είναι όμορφα και φυσικά και δεν πρέπει να θεωρούνται ως εμπόρευμα. Ένας τρίτος είπε ότι η χρήση συστημάτων AI, όπως αυτό του ιαπωνικού σούπερ μάρκετ, για την τυποποίηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς φαίνεται ψυχρή και ανόητη. Όπως εξήγησε, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και υιοθετούν διαφορετικούς τρόπους για να εκφράσουν τη στοργή τους.

Δείτε επίσης: Το κύκνειο άσμα της Meizu είναι ένα οικονομικό τηλέφωνο με AI

Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας και την εργασία μας μπορεί να προσφέρει πολλές ευκαιρίες, αλλά ταυτόχρονα απαιτεί και τη θέσπιση αυστηρών κανονισμών και πλαισίων δεοντολογίας. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι επιχειρήσεις πρέπει να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι η τεχνολογία χρησιμοποιείται με τρόπο που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και προάγει την κοινωνική ευημερία. Είναι σημαντικό να αξιολογείται πάντα η δεοντολογική πλευρά της χρήσης των συστημάτων AI και να λαμβάνονται μέτρα για τη διόρθωση επιπλέον επιπτώσεων. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι η τεχνολογία αυτή θα συνεισφέρει στη βελτίωση της κοινωνίας μας, χωρίς να παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Πηγή: cryptorank.io

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS