ΑρχικήYoutubeΤο James Webb κατέγραψε "νεογέννητα αστέρια" στο νεφέλωμα του Όφεως

Το James Webb κατέγραψε “νεογέννητα αστέρια” στο νεφέλωμα του Όφεως

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) τράβηξε μια νέα εντυπωσιακή εικόνα του νεφελώματος Serpens, γνωστό και ως νεφέλωμα του Όφεως, όπου ένα σύννεφο αερίου και σκόνης φωτίζεται από το φως αστεριών. Χρησιμοποιώντας τις υπέρυθρες δυνατότητές του, όμως, το James Webb ανακάλυψε ότι αυτό το φως στο νεφέλωμα του Όφεως προκύπτει από “νεογέννητα” αστέρια.

Η μαγευτική εικόνα τραβήχτηκε από τη Near Infrared Camera του τηλεσκοπίου και το φως από τα μικρά αστέρια είναι ορατό στην επάνω αριστερή γωνία. Οι φωτεινές-κόκκινες λωρίδες είναι πίδακες αερίου από νεογέννητα αστέρια που χτυπούν στο περιβάλλον αέριο και τη σκόνη, δημιουργώντας ωστικά κύματα. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ότι όλα έχουν μια κλίση προς την ίδια κατεύθυνση.

Δείτε επίσης: Κινεζικός πύραυλος διαλύεται μετά την εκτόξευση μεγαστερισμού

Αυτό είναι σημαντικό γιατί παρέχει νέα στοιχεία σχετικά με μια θεωρία, που προτείνει ότι όταν σύννεφα σκόνης και αερίου καταρρέουν για να σχηματίσουν αστέρια, αυτά τα αστέρια περιστρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση. Πριν από το James Webb, ωστόσο, οι επιστήμονες δεν μπορούσαν να δουν τα νεογέννητα αστέρια ή τους πίδακες τους, καθώς τα προηγούμενα τηλεσκόπια δεν είχαν τόσο προηγμένες δυνατότητες παρακολούθησης του διαστήματος. Επομένως, ήταν αδύνατο να επιβεβαιωθεί αυτή η θεωρία.

ΕΕ: Ποιες γνωστές gaming εταιρείες παραπλανούν τους παίκτες;

SecNewsTV 3 hours ago

James Webb "νεογέννητα αστέρια" στο νεφέλωμα του Όφεως

Οι αστρονόμοι έχουν από καιρό υποθέσει ότι καθώς τα σύννεφα καταρρέουν για να σχηματίσουν αστέρια, τα αστέρια θα τείνουν να περιστρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση“, δήλωσε ο Klaus Pontoppidan, κύριος ερευνητής στο Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA. “Ωστόσο, δεν μπορούσαμε να το δούμε με ακρίβεια προηγουμένως. Αυτές οι ευθυγραμμισμένες, επιμήκεις δομές αποτελούν μια ιστορική καταγραφή του θεμελιώδους τρόπου με τον οποίο γεννιούνται τα αστέρια“.

Δείτε επίσης: Ένα «νέο αστέρι» μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά στον ουρανό

Το νεφέλωμα του Όφεως είναι ένα νεφέλωμα ανάκλασης, δηλαδή ένα σύννεφο αερίου και σκόνης που δεν δημιουργεί το δικό του φως, αλλά αντανακλά το φως από αστέρια κοντά ή μέσα σε αυτό. Όλα τα ίχνη χρώματος που φαίνονται στη νέα εικόνα του James Webb, είναι φως από νεογέννητα αστέρια. Το πορτοκαλί υποδηλώνει πού βρίσκεται η σκόνη μπροστά από το ανακλώμενο φως.

Το νεφέλωμα Serpens έχει ηλικία περίπου 1 εκατομμυρίου έως 2 εκατομμυρίων ετών, άρα θεωρείται πολύ νέο με κοσμικούς όρους. Αυτή η περιοχή σχηματισμού άστρων φιλοξενεί ένα πυκνό σμήνος από νεογέννητα αστέρια ηλικίας μόλις 100.000 ετών, τα οποία είναι ορατά στο κέντρο της εικόνας.

Δείτε επίσης: Μαγευτική εικόνα του Hubble αποκαλύπτει ένα νεαρό λαμπερό αστέρι

Η ανακάλυψη των νεογέννητων αστεριών στο νεφέλωμα του Όφεως προσθέτει ένα σημαντικό κομμάτι στο παζλ του σχηματισμού άστρων. Καθώς αυτά τα αστέρια συνεχίζουν να λάμπουν και να μεγαλώνουν, οι βαρυτικές τους δυνάμεις θα επηρεάσουν τα γειτονικά αέρια και τη σκόνη, προκαλώντας πιθανώς το σχηματισμό νέων άστρων σε έναν κύκλο που θα μπορούσε να διαρκέσει για εκατομμύρια χρόνια. Η μελέτη τέτοιων νεφελωμάτων προσφέρει στους αστρονόμους ανεκτίμητες γνώσεις για τις διαδικασίες της αστρικής γέννησης και τη δυναμική των αστρικών σμηνών, διαμορφώνοντας την κατανόησή μας για την εξέλιξη του σύμπαντος. Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, με τις προηγμένες δυνατότητες του, χρησιμεύει ως ισχυρό εργαλείο για την αποκάλυψη αυτών των κοσμικών φαινομένων, επιτρέποντάς μας να κοιτάξουμε βαθύτερα στις κρυφές πτυχές του σχηματισμού άστρων και τα περίπλοκα χαρακτηριστικά του σύμπαντος. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να προοδεύει, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατανόησή μας για το σύμπαν θα συνεχίσει να επεκτείνεται, αποκαλύπτοντας περισσότερες εκπληκτικές ανακαλύψεις.

Πηγή: www.livescience.com