ΑρχικήYoutube"Warm Jupiter": Ερασιτέχνες αστρονόμοι βρήκαν έναν νέο πλανήτη

“Warm Jupiter”: Ερασιτέχνες αστρονόμοι βρήκαν έναν νέο πλανήτη

Ερασιτέχνες αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν νέο πλανήτη, τον TIC 393818343 b, που εντάσσεται στην κατηγορία “Warm Jupiter”.

Το τηλεσκόπιο Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της NASA έχει εντοπίσει μέχρι στιγμής πάνω από 7.000 αντικείμενα γύρω από αστέρια, αλλά μόνο ένα μέρος αυτών έχει επιβεβαιωθεί ως πραγματικές ανιχνεύσεις πλανητών. Δυστυχώς, το TESS καθώς και άλλα επαγγελματικά τηλεσκόπια δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου για να μελετήσουν λεπτομερώς κάθε ουράνιο σώμα. Οι ερασιτέχνες αστρονόμοι, όμως, μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό το πρόβλημα.

Οι ερασιτέχνες αστρονόμοι συχνά παίρνουν τα τηλεσκόπιά τους και κάνουν τις επακόλουθες παρατηρήσεις, που είναι απαραίτητες για την επικύρωση της ύπαρξης υποψηφίων πλανητών. Ανακαλύπτοντας νέα στοιχεία, πυροδοτούν νέες έρευνες. Για παράδειγμα, μια ομάδα ερασιτεχνών, στην οποία συμμετείχε και ένας μαθητής λυκείου από την Καλιφόρνια, επιβεβαίωσε έναν από τους υποψήφιους πλανήτες του TESS. Αυτός ο πλανήτης αποτελεί μέρος μιας σχετικά νέας κατηγορίας εξωπλανητών γνωστών ως “warm” Jupiter (θερμός Δίας).

Δείτε επίσης: Εξωπλανήτης που μοιάζει με μάτι μπορεί να φιλοξενεί ζωή

Warm Jupiter πλανήτης

Ο εν λόγω πλανήτης βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο μεταξύ ενός «κρύου» Δία όπως είναι ο δικός μας Δίας και ενός «καυτού» Δία, που είναι ένας τύπος εξωπλανήτη που περιφέρεται υπερβολικά κοντά στο αστέρι του.

Μελετώντας αυτόν τον πλανήτη, οι αστρονόμοι μπορούν να μάθουν περισσότερα για το πώς εξελίσσονται οι γιγάντιοι πλανήτες. Συγκεκριμένα, θέλουν να δουν εάν οι hot Jupiters σχηματίζονται πολύ κοντά στα αστέρια τους ή αν σχηματίζονται πιο μακριά και μετακινούνται αργότερα πιο κοντά. Οι περαιτέρω γνώσεις για όλα τα είδη Jupiters (cold, warm, hot) μπορεί να βοηθήσουν στην απόκτηση περισσότερων γνώσεων και για το δικό μας Δία αλλά και για το ηλιακό μας σύστημα στο σύνολό του.

Δείτε επίσης: 1600 εξωπλανήτες “μαζεμένοι” σε δύο συναρπαστικές εικόνες!

Ο πλανήτης, ο οποίος ονομάζεται TIC 393818343 b και βρίσκεται περίπου 300 έτη φωτός μακριά από τη Γη, επιβεβαιώθηκε από δύο ομάδες ερασιτεχνών επιστημόνων, την UNISTELLAR Network και την Exoplanet Watch της NASA. Οι ομάδες χρησιμοποίησαν τα δικά τους τηλεσκόπια για να παρακολουθήσουν το φως από ένα κοντινό αστέρι. Το θαμπό φως είναι ενδεικτικό σημάδι ενός πλανήτη σε τροχιά που διέρχεται μεταξύ του αστέρα του και των ανιχνευτών μας στη Γη. Η πρώτη “διέλευση” εντοπίστηκε από την ομάδα UNISTELLAR, η οποία στη συνέχεια προέβλεψε πότε θα συμβεί η επόμενη και ειδοποίησε την ομάδα Exoplanet Watch της NASA για να βοηθήσει στην παρακολούθηση του αστεριού.

Οι ομάδες εντόπισαν δύο ακόμη διελεύσεις, επιβεβαιώνοντας έτσι την ύπαρξη του πλανήτη.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο νέος πλανήτης TIC 393818343 b είναι πιθανώς πιο κοντά στο άστρο του από ότι η Γη στον Ήλιο. Σε αυτόν τον πλανήτη, ένα “έτος” διαρκεί περίπου 16 ημέρες, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει εάν παρασυρθεί περαιτέρω προς τα μέσα και γίνει hot Jupiter από warm Jupiter.

Δείτε επίσης: Εξωπλανήτης που μοιάζει με μάτι μπορεί να φιλοξενεί ζωή

Ερασιτέχνες αστρονόμοι

Η ανακάλυψη του πλανήτη «Warm Jupiter» υπογραμμίζει την αξιοσημείωτη συμβολή των ερασιτεχνών αστρονόμων στον τομέα της αστροφυσικής. Η συμμετοχή ερασιτεχνών υπογραμμίζει τις δυνατότητες της επιστήμης των πολιτών, όπου άτομα εξοπλισμένα με πάθος και αφοσίωση μπορούν να αποκαλύψουν σημαντικά ευρήματα, συχνά σε συνεργασία με επαγγελματίες αστρονόμους. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, το χάσμα μεταξύ της ερασιτεχνικής εξερεύνησης και της επαγγελματικής έρευνας συνεχίζει να μειώνεται, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικές ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να εμβαθύνουν την κατανόησή μας για το σύμπαν.

Η ανακάλυψη αυτού του πλανήτη χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι το σύμπαν είναι τεράστιο, με αμέτρητα μυστήρια που περιμένουν να αποκαλυφθούν. Καθώς συνεχίζουμε να εξερευνούμε, θα μαθαίνουμε περισσότερα για το περιβάλλον μας. Επιπλέον, με τον αυξανόμενο αριθμό εξωπλανητών που ανακαλύπτονται, οι επιστήμονες είναι σε θέση να επεκτείνουν την αναζήτησή τους για κατοικήσιμους κόσμους πέρα ​​από το ηλιακό μας σύστημα.

Πηγή: www.space.com