ΑρχικήinetΡωσικό σύστημα «εξατομίκευσης» αγορών σε καταστήματα

Ρωσικό σύστημα «εξατομίκευσης» αγορών σε καταστήματα

Oι συσκευές, οι οποίες τοποθετούνται στις εισόδους και τις εξόδους (ταμεία) καταστημάτων λιανικής, «σαρώνουν» την εμφάνιση του πελάτη, αλλά και τα αντικείμενα που επιλέγει, και του κάνουν προτάσεις αγορών.

Υπολογιστές tablet τοποθετημένους σε καταστήματα χρησιμοποιεί το σύστημα αναγνώρισης συναισθημάτων της ρωσικής Synqera για να δώσει εξατομικευμένο χαρακτήρα στα ψώνια των καταναλωτών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Mashable, οι συσκευές, οι οποίες τοποθετούνται στις εισόδους και τις εξόδους (ταμεία) καταστημάτων λιανικής, «σαρώνουν» την εμφάνιση του πελάτη, αλλά και τα αντικείμενα που επιλέγει, και του κάνουν προτάσεις αγορών ή τον ενημερώνουν για προσφορές που μπορεί να τον ενδιαφέρουν.

Για παράδειγμα, το Synqera μπορεί να προσφέρει έκπτωση σε ένα μπουκάλι ουίσκι, αν «δει» κάποιον ενήλικο ο οποίος φαίνεται μοναχικός ή, αντίθετα, μοιάζει σαν να είναι έτοιμος για βραδινή έξοδο. Απεναντίας, εάν θεωρήσει κάποιον θυμωμένο, δεν μπαίνει στη διαδικασία να προβεί σε προτάσεις. Παράλληλα, παρουσιάζει και άλλα στοιχεία, όπως πιθανές εναλλακτικές επιλογές, σημεία όπου μπορούν να βρεθούν ενδιαφέροντα προς πώληση κ.α

Συσκευές που έχουν εγκατεστημένο το Synqera βρίσκονται ήδη σε καταστήματα της αλυσίδας Ulybka Radugi στη Ρωσία, ενώ αναμένεται σύντομα και επέκταση σε Ευρώπη και Αμερική, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Φίλιπ Σουμπίν, να προσβλέπει σε παρουσία στις ΗΠΑ πριν το 2014, όπως δήλωσε στο Mashable.

Το σύστημα συνδυάζει το «φυσικό» προφίλ του κάθε πελάτη (όπως το αντιλαμβάνεται από τους εξωτερικούς του αισθητήρες) με δεδομένα που υπάρχουν σε πιθανή loyalty card του καταστήματος και τα αντικείμενα τα οποία έχει στο καλάθι του. Ειδικότερα, συνδυάζει μία ευρεία γκάμα δεδομένων, από προτιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί βάσει γεωγραφικής τοποθεσίας και φύλου του πελάτη, μέχρι καιρικές συνθήκες ή τοπικά events τα οποία μπορούν να επηρεάζουν τις καταναλωτικές του συνήθειες. Το σύστημα είναι επίσης σε θέση να αντιληφθεί, λ.χ, ένα χαμόγελο σε πραγματικό χρόνο και να το αναλύσει σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα, ενώ ένα μεγάλο εύρος τεχνολογικού εξοπλισμού (Near Field Communication, οθόνη αφής, magstripe reader κ.α) επιτρέπουν τη φυσική αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή.

Η ρωσική i-Free Ventures έχει επενδύσει τέσσερα εκατομμύρια δολάρια στην Synqera, η οποία έχει 29 εργαζομένους και εδρεύει στην Αγία Πετρούπολη, με γραφεία στη Νέα Υόρκη.

Παρά τα σαφή πλεονεκτήματα που παρουσιάζει για τον τομέα του λιανικού εμπορίου ένα σύστημα τέτοιου είδους, αρκετοί επισημαίνουν τους κινδύνους που μπορεί να συνεπάγεται η διεύρυνση της χρήσης του. Κατά τον Τόνι Φεράρο, ιδρυτή της Twubs (εργαλείο Twitter management), η οποία συνεργάζεται με μεγάλα brands, το συγκεκριμένο είδος profiling μπορεί να είναι επικίνδυνο, λόγω του ενδεχομένου πρόκλησης αντιδράσεων από καταναλωτές οι οποίοι θεωρούν ότι τα συστήματα προβαίνουν, μέσω των προτάσεών τους, σε διακρίσεις. Επίσης, πολλοί κάνουν λόγο για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, ειδικά μετά το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων της NSA στις ΗΠΑ.

 

Πηγή: naftemporiki.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS