ΑρχικήinetΠροϊόν της κρίσης οι ταμπλέτες

Προϊόν της κρίσης οι ταμπλέτες

Οι αγοραστές στην πλειονότητά τους είναι 35 – 45 ετών, προσέχουν το ντιζάιν, ακούν τη σύζυγο και δαπανούν 200 ευρώ.

Τα tablet PC γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στη χώρα μας, «κερδίζοντας» και ανθρώπους άνω των 60 ετών, οι οποίοι δεν είχαν ξαναχρησιμοποιήσει ποτέ άλλοτε υπολογιστή. Ετσι, η συγκεκριμένη αγορά διευρύνεται συνεχώς στην Ελλάδα και μάλιστα με αλματώδη ρυθμό. Ενδεικτικό είναι πως πέρυσι διατέθηκαν 112.000 «ταμπλέτες», ένα νούμερο που τα έως σήμερα δεδομένα δείχνουν πως φέτος θα υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας τις 245.000.

Επιπλέον, οι πωλήσεις αναμένεται να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα έτη, με τις πρώτες εκτιμήσεις να τις τοποθετούν στις 350.000 για το 2014 και στις 420.000 για το 2015. Κάτι που σημαίνει πως τότε, ούτε λίγο ούτε πολύ, 1,1 εκατ. tablet PC θα βρίσκονται σε χέρια Ελλήνων χρηστών.

Τα νούμερα αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία που γνωστοποίησε στην «Κ» ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Westnet Distribution, η οποία είναι μέλος του ομίλου εταιρειών του Π. Γερμανού και ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς προϊόντων τεχνολογίας στην Ελλάδα. Διακινώντας το 25% των συσκευών που βρίσκει κανείς στα ράφια των καταστημάτων, η Westnet έχει σαφή εικόνα τόσο για την εγχώρια αγορά των tablet PC, όσο και για το προφίλ των αγοραστών τους. Αγοραστές που, σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, έχουν πάψει προ πολλού να είναι αποκλειστικά οι φανατικοί με την τεχνολογία, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η συσκευή προορίζεται για χρήση από όλη την οικογένεια.

«Σε αυτές τις περιπτώσεις, έρευνες έχουν δείξει μάλιστα πως η γνώμη των γυναικών παίζει βασικό ρόλο στην επιλογή μοντέλου, κάτι που σημαίνει ότι το ντιζάιν αρχίζει να έχει βαρύνουσα σημασία», προσθέτει. Ενας ακόμη λόγος που φανερώνει πως τα tablet PC δεν αφορούν μόνο τους λάτρεις των γκάτζετ είναι ότι αποτελούν πλέον βασική επιλογή για δώρο. «Η τάση αυτή πρωτοεμφανίστηκε έντονα τα Χριστούγεννα του 2012 και συνεχίστηκε και το φετινό Πάσχα και καλοκαίρι», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Καλογεράκης.

Ανεξάρτητα από το κίνητρο, τις προτιμήσεις των καταναλωτών διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό το κόστος. Στην ελληνική αγορά, υπάρχουν περισσότερες από 20 μάρκες, με μεγάλη γκάμα τιμών και χαρακτηριστικών. Φαίνεται λοιπόν ότι το 57% των καταναλωτών επιλέγει ένα προϊόν που η τιμή του δεν ξεπερνάει τα 200 ευρώ, ενώ το 11,5% δίνει από 200 έως 300 ευρώ.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αγοραστών είναι 35 – 45 ετών. Σύμφωνα όμως με το στέλεχος της Westnet, μια νεοεμφανιζόμενη τάση και στη χώρα μας είναι ορισμένοι καταναλωτές να προορίζουν τη συσκευή για τους γονείς τους, οι οποίοι έχουν δοκιμάσει την «ταμπλέτα» του παιδιού τους και έτσι έχουν πεισθεί να αποκτήσουν τον πρώτο τους υπολογιστή. «Αν και δεν υπάρχουν ακόμη σχετικές έρευνες, η εικόνα που έχω είναι πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι νιώθουν πως το tablet κυριολεκτικά τους άνοιξε ένα νέο κόσμο», επισημαίνει ο κ. Καλογεράκης.

Ο ίδιος εκτιμά ότι, όπως συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό, έτσι και στην Ελλάδα θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που θα προμηθευτούν μια τέτοια συσκευή. Κι αυτό γιατί η οθόνη αφής κάνει σχεδόν «διαισθητική» τη χρήση της, ακόμη και για όσους δεν μπόρεσαν ποτέ να μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι ενός PC. Παράλληλα, ολοένα και συχνότερα θα βλέπει κανείς 60άρηδες ή 70άρηδες να «περιεργάζονται» τις συσκευές στα ράφια των καταστημάτων. Μια εμπειρία που τις περισσότερες φορές είναι αρκετή ώστε, αργά ή γρήγορα, να… υποκύψουν στον πειρασμό άνθρωποι που δεν είχαν καμία προηγούμενη εξοικείωση με την τεχνολογία.

Ο κ. Καλογεράκης θεωρεί πως οι πωλητές στα ελληνικά καταστήματα είναι πλέον αρκετά εκπαιδευμένοι ώστε, με λίγες ερωτήσεις, να βοηθούν τους πελάτες να επιλέξουν ένα μοντέλο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. «Ενδεικτικό είναι ότι το 39% των αγορών είναι συσκευές με αποθηκευτικό χώρο 16 GB, ο οποίος είναι απαραίτητος για όποιον θέλει να έχει πρόσβαση σε αρκετές εφαρμογές, τραγούδια ή φωτογραφίες», τονίζει ο ίδιος.

Παράλληλα, προσθέτει, το 30% των αγορών είναι μοντέλα με 4 GB, κυρίως λόγω κόστους. «Ενα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι το 76% των “ταμπλετών” υποστηρίζουν μόνο Wi-Fi, κάτι που δείχνει ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις αγοραστές προτιμούν είτε να συνδέονται με το Ιντερνετ μέσω του κινητού τους είτε να βρίσκουν ελεύθερα Wi-Fi είτε να χρησιμοποιούν τη σύνδεση του σπιτιού τους», καταλήγει.

 

Πηγή: portal.kathimerini.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS