ΑρχικήinetΔημιουργήθηκε High-Tech εργαλείο για παιδιά με αυτισμό

Δημιουργήθηκε High-Tech εργαλείο για παιδιά με αυτισμό

High-Tech-Learning-Tool-for-Autistic-KidsΜια ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Vanderbilt παρουσίασε πρόσφατα ένα νέο ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται Russell, σκοπός του οποίου είναι να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο μάθησης υψηλής τεχνολογίας για τα παιδιά με αυτισμό. Το μηχάνημα συνδυάζει την κατάσταση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών με τις τελευταίες μελέτες για αυτή την ψυχική διαταραχή.

Το Russell είναι απολύτως ικανό να διδάξει στα αυτιστικά παιδιά να μαθαίνουν δεξιότητες, κάτι το οποίο δεν το κάνουν εύκολα. Την ίδια στιγμή, το ρομπότ παρακολουθεί συνεχώς τις απαντήσεις τους και αξιολογεί κατά πόσο επιτυχής ή όχι είναι η προσέγγισή του.

Το ρομπότ δημιουργήθηκε από την Vanderbilt, τον Μηχανικό Υπολογιστών Nilanjan Sarkar και τον ψυχολόγο Zachary Warren, χρησιμοποιώντας κεφάλαια από το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών (NSF). Η ομάδα λέει ότι η εργασία τους άρχισε όταν ανακάλυψαν ότι πολλά αυτιστικά παιδιά γοητεύονταν από την τεχνολογία.

Δύο από τα πιο κοινά συμπτώματα του αυτισμού είναι οι πρώιμες βλάβες στην κατανόηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της κοινωνικής επικοινωνίας. Τα αυτιστικά άτομα δεν είναι σε θέση να συνδέονται σωστά ή να συμπάσχουν με τους άλλους, πιθανότατα έχουν διαφορετικούς τύπους νευρικών καλωδίων στον εγκέφαλό τους, όπως λένε οι επιστήμονες.

Ο Sarkar λέει ότι, η διαφορά αυτή κάνει τα άτομα που πάσχουν από διαταραχές του αυτιστικού φάσματος (ASD) να κατανοήσουν τον φυσικό κόσμο πολύ καλύτερα από ό,τι τον κοινωνικό. Το Russell αναπτύχθηκε για να επωφεληθούμε από το γεγονός αυτό, καθώς και για την παροχή κοινωνικής εκπαίδευσης με ένα φυσικό αντικείμενο στον κόσμο.

Το νέο ανθρωποειδές ρομπότ «λειτουργεί με τα παιδιά χρησιμοποιώντας την ικανότητά τους να μιμούνται τους άλλους. Είναι μια ικανότητα που είναι σημαντική για τη μάθηση,» εξηγεί ο Sarkar. Επίσης, αναφέρει ότι το Russell έχει κάποια ανθρώπινα χαρακτηριστικά, αλλά προσθέτει ότι αυτά δεν είναι πολύ περίπλοκα.

Αυτό είναι σκόπιμο, επειδή η ερευνητική ομάδα δεν ήθελε να κατακλύσει ή την υπερδιέγερση των αυτιστικών παιδιών. Αν χάσει την εστίαση, τότε είναι πολύ εύκολο για το Russell να αποτύχει στη διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το Russell είναι σε θέση να παρακολουθήσει ό,τι κάνουν τα παιδιά, με διάσπαρτες κάμερες σε όλο το χώρο που καταλαμβάνει. Επιπλέον, η ανατροφοδότηση σχετικά με τη στάση του σώματος και οι αντιδράσεις συλλέγονται από έναν αισθητήρα εντοπισμού βίντεο.

Ο Τεντ Conway, αναφέρει: [quote]«Ερευνητές διερευνούν νέα σχέδια που επιτρέπουν στα ρομπότ να αλληλεπιδρούν εύκολα και να συνεργάζονται με τους ανθρώπους. Η επιτυχία αυτών των «συν-ρομπότ» απαιτεί ευφυή επιδόσεις ανθρώπου-ρομπότ που μπορεί να προσαρμοστεί σε μια ποικιλία εφαρμογών».[/quote]

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS