ΑρχικήinetΥποψήφιο για βραβείο το e-γυμναστήριο στο ΑΠΘ

Υποψήφιο για βραβείο το e-γυμναστήριο στο ΑΠΘ

image.ashxTo πρώτο διαδικτυακό διαδραστικό γυμναστήριο της ελλάδας, ένας ενισχυτής εκπαίδευσης κι ένας έξυπνος “συνοδηγός” (navideck), περιλαμβάνονται μεταξύ των επιχειρηματικών ιδεών, που προκρίθηκαν μεταξύ 63 υποψηφιοτήτων σε διαγωνισμό καινοτομίας του ΑΠΘ.

Παράλληλα, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό πρότειναν προϊόντα όπως μια υπηρεσία τρισδιάστατης αποτύπωσης του χώρου στο διαδίκτυο, η οποία “ξεναγεί” τους πελάτες μέσα σε μια επιχείριση, ένας ενεργειακά αυτόνομος “φάρος” πληροφόρησης με δυνατότητα εντοπισμού θέσης, ένα on-line σύστημα ειδοποιήσεων, με στόχο -μεταξύ άλλων- την πρόληψη ιατρικών παθήσεων (Health Prevent Alerts), μια επιχείρηση κατασκευής και λιανεμπορίου παιχνιδιών για παιδιά άνω των τριών ετών με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, αλλά και μια διαδραστική σελίδα για παιδιά με δυσλεξία.

Από το σύνολο των ιδεών αυτών, απόψε θα βραβευτούν οι επικρατέστερες. Τον διαγωνισμό διοργάνωσε το Εργαστήριο Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ. ‘Οπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συντονιστής της διαδικασίας και συνεργάτης του Εργαστηρίου Οικονομικής Ανάλυσης, Μανόλης Χατζηγιάννης, πέραν του πραγματικά καινοτομικού χαρακτήρα των ιδεών, ένα βασικό στοιχείο του διαγωνισμού ήταν τα οφέλη της ταχύρρυθμης εκπαίδευσης που παρασχέθηκε στους διακριθέντες, προκειμένου η ιδέα τους να “τεσταριστεί” στην πράξη.

“Το ειδοποιό στοιχείο, σε σχέση με άλλους διαγωνισμούς ήταν ότι ζητήσαμε από τους υποψηφίους να παρουσιάσουν ένα τρισέλιδο υπόμνημα, από το οποίο να προκύπτει ο βαθμός ωριμότητας της ιδέας τους και οι δυνατότητές της να φτάσει στην αγορά. Ακολούθησε -σε διάστημα ενάμιση μήνα- εκπαίδευση διάρκειας 56 ωρών, στη διάρκεια της οποίας αναλύσαμε την πρωτόλεια ποιοτική ιδέα, σκιαγραφήσαμε το προφίλ των δυνητικών πελατών και δημιουργήσαμε το λεγόμενο ‘ελάχιστα βιώσιμο προϊόν’ (MVP)”, επισήμανε ο κ.Χατζηγιάννης.

Πρόσθεσε ότι ακολούθησαν διαλέξεις σχετικά με τη δημιουργία επιχειρησιακού σχεδίου και συναντήσεις για mentoring με στελέχη τραπεζών, επιχειρήσεων συμβούλων και αναπτυξιακών εταιρειών.

Μαθησιακοί κόσμοι

Στην αγορά του εξωτερικού στοχεύει σε πρώτη φάση ο ψηφιακός ενισχυτής εκπαίδευσης, με την επωνυμία “LearnWorlds’ (Κόσμοι Μάθησης) που δημιούργησε η ομάδα των Γιώργου Παλαιγεωργίου, Φάνη Δεσποτάκη, Παναγιώτη Σιώζου και Αλέξανδρου Σημιτσή.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Παλαιγεωργίου, από την 1η Μαρτίου εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη έναντι αντιτίμου, στη διεύθυνση “www. learnworlds.com η τελική μορφή της εν λόγω διαδικτυακής εφαρμογής (web app), που απευθύνεται σε παθιασμένους εκπαιδευτικούς και στόχο έχει να κάνει τη μάθηση πιο δελεαστική και διασκεδαστική.

“Ουσιαστικά προσφέρουμε στους εκπαιδευτικούς έναν ψηφιακό ενισχυτή, μέσα στον οποίο μπορούν να εισάγουν περιεχόμενο για τα μαθήματά τους. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο των μαθησιακών κόσμων, “οικολογιών” μάθησης, τούς δίνουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οι ίδιοι αλληλεπιδραστικά αντικείμενα, κοινωνικά δίκτυα, προφίλ, εφημερίδες, βίντεο ακόμη και φτιάχνουν παιχνίδια σχετιζόμενα με το εκπαιδευτικό αντικείμενο (“gamification”). Η εφαρμογή μας φτιάχθηκε από το μηδέν για να εξυπηρετήσει στον μέγιστο βαθμό αυτή την εκπαιδευτική ανάγκη. Πρώτος στόχος μας είναι η ξένη αγορά -έχουμε έρθει σε επαφή με δημιουργούς περιεχομένου και γενικά με ενδιαφερόμενους από χώρες όπως Βρετανία, Γερμανία και Λίβανος. Στην Ελλάδα, δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμη η νοοτροπία για ν’ αναπτυχθεί ευρύτερα κάτι τέτοιο”, λέει ο Γιώργος Παλαιγεωργίου, μέλος της ομάδας.

Το πρώτο διακριτό προϊόν, που αξιοποιεί την πλατφόρμα, είναι οι wwwelopers και αφορά την εκμάθηση προγραμματισμού διαδικτύου.

Η “φούσκα” της νοοτροπίας των start-up

Αντιμετώπισαν δυσκολίες στο να κάνουν την ιδέα τους πράξη; Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να φτάσουν στο “ελάχιστο βιώσιμο προϊόν”; “Είναι σαφές ότι μια δυσκολία είναι το πώς θα επιβιώσεις μέσα στη φούσκα της “start-up mentality” (σ.σ. νοοτροπίας των νεοφυών επιχειρήσεων), κοντέψαμε να χαθούμε εκεί μέσα κάποια στιγμή. Θέλει προσοχή να είσαι εστιασμένος σε αυτό που κάνεις. Μπορεί να πάρεις πολλές λανθασμένες συμβουλές στον δρόμο. Εμάς μας πήρε ενάμιση χρόνο να φτάσουμε από την ιδέα μέχρι το ελάχιστο βιώσιμο προϊόν”, κατέληξε.

Γυμναστική στο Διαδίκτυο με χαμηλό κόστος

Το πρώτο διαδικτυακό γυμναστήριο στην Ελλάδα και μάλιστα διαδραστικό, δημιούργησαν οι Γιάννης Τριανταφυλλίδης και Στέλλα Αντωνίου, που επίσης περιλαμβάνονται μεταξύ των διακριθέντων. Στο γυμναστήριο, που λειτουργεί ήδη, στη διεύθυνση www. mylivegym.gr, παραδίδονται -μεταξύ άλλων- μαθήματα πιλάτες, γιόγκα και ζούμπα, προσφέροντας σε ανθρώπους με περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, όπως οι νέες μητέρες, τη δυνατότητα να γυμνάζονται στο σπίτι τους, έναντι χαμηλού κόστους. Μάλιστα, πέραν των δύο δημιουργών του γυμναστηρίου, έχουν ήδη ‘ανοίξει’ άλλες τέσσερις θέσεις εργασίας (γυμναστών) από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα.

Σε τι διαφέρει το πρόγραμμά σας από ένα απλό dvd, με αντίστοιχα προγράμματα; ρωτήσαμε τον Γιάννη Τριανταφυλλίδη. “Τα μαθήματα γίνονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω live-streaming, στην ελληνική γλώσσα και υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία, υπό την έννοια ότι μετά το μάθημα οι συμμετέχοντες μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με τους γυμναστές/γυμνάστριες. Επίσης, το πρόγραμμά μας είναι δυναμικό και εξελίσσεται συνέχεια, ακριβώς επειδή είναι ζωντανό, ενώ οι μαθητές, κυρίως νέες γυναίκες, ηλικίας 25-35 ετών, μπορούν να το παρακολουθήσουν και μαγνητοσκοπημένο όποια ώρα επιθυμούν”, επισημαίνει.

Στα μελλοντικά σχέδια της ομάδας περιλαμβάνεται και η δημιουργία ειδικών προγραμμάτων για εγκύους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Καθημερινά γίνονται τέσσερα μαθήματα. Το μηνιαίο κόστος είναι 12 ευρώ, ενώ προσφέρονται εκπτώσεις για τρίμηνα και εξάμηνα προγράμματα.

 

Πηγή: nooz.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS