ΑρχικήinetPayPal: Βρετανία και Κίνα προτιμούν οι Έλληνες για online αγορές από το...

PayPal: Βρετανία και Κίνα προτιμούν οι Έλληνες για online αγορές από το εξωτερικό

online-shopping-thumb-large

Η Βρετανία (24%), η Κίνα (22%) και οι ΗΠΑ (19%) ήταν την περσινή χρονιά οι τρεις δημοφιλέστερες χώρες για online αγορές για τους Έλληνες χρήστες της PayPal, όποως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας. Συγκριτικά με το 2012, πέρυσι η Ρωσία έγινε ένας από τους δημοφιλέστερους αγοραστικούς προορισμούς μέσω ίντερνετ, παρουσιάζοντας αύξηση 68%, ενώ οι αγορές που πραγματοποιήθηκαν σε κινέζικα online καταστήματα αυξήθηκαν κατά 44%. Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε μέσω PayPal από τους Έλληνες χρήστες και προς τα γερμανικά καταστήματα, της τάξης του 18%.

Παράλληλα, με βάση την ανάλυση που πραγματοποίησε η PayPal, οι τιμές των online καταστημάτων στο εξωτερικό συνέχισαν και το 2013 να είναι χαμηλότερες από τις τιμές στα ελληνικά καταστήματα. Ο έλεγχος τιμών σε μία σειρά από προϊόντα που διατίθενται σε δημοφιλή online καταστήματα στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Μ. Βρετανία, τη Ρωσία, την Κίνα και αρκετές αγορές της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία, οι Έλληνες που αγοράζουν από τις ΗΠΑ μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρονικά προϊόντα φθηνότερα έως και 37%, σε σχέση με τα ελληνικά καταστήματα, games και παιχνίδια έως και 52% φθηνότερα, καθώς επίσης καλλυντικά 30% φθηνότερα και ρούχα περίπου 50% οικονομικότερα.

[wdca_ad id=”73652″ ]

Στη Γερμανία, τα games και τα παιχνίδια είναι 40% φθηνότερα, σε σχέση με τα ελληνικά καταστήματα, τα ρούχα έως και 25% φθηνότερα, ενώ τα ηλεκτρονικά προϊόντα και τα καλλυντικά πωλούνται σε τιμές από 17% έως 31% χαμηλότερες σε σχέση με τις ελληνικές.

Η Μ. Βρετανία προσφέρει αντίστοιχα ανταγωνιστικές τιμές για τα είδη ένδυσης, σχεδόν 50% κάτω απ’ ό,τι οι τιμές στα ελληνικά Online καταστήματα και μεγάλες εκπτώσεις επίσης στα καλλυντικά (-24%), στα games και τα παιχνίδια (-35%) και στα ηλεκτρονικά προϊόντα (-24%), ενώ στην Κίνα οι αγοραστές μπορούν να κάνουν τις πιο συμφέρουσες αγορές στα παιχνίδια (έως -78%) και στα ρούχα (44%).

Όταν πραγματοποιούν αγορές στο εξωτερικό, οι αγοραστές πρέπει να έχουν κατά νου ότι ενδέχεται να υπάρχουν επιπλέον φόροι που προστίθενται στο κόστος των προϊόντων που αγοράζουν, όπως φόροι τελωνείου και ΦΠΑ. Στην Ελλάδα, δεν υφίστανται φόροι τελωνείου αν η αξία του εμπορεύματος είναι μικρότερη των 150 ευρώ, ωστόσο οι αγοραστές χρειάζεται να πληρώσουν ΦΠΑ 23%. Αν η αξία των προϊόντων είναι μικρότερη των 45 ευρώ, δεν υπάρχουν έξτρα φόροι ή χρεώσεις. Για μεγαλύτερες αγορές, άνω των 150 ευρώ, καταβάλλεται μόνο ΦΠΑ αν τα εμπορεύματα προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αν τα προϊόντα προέρχονται εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα έξοδα τελωνείου ποικίλουν και ελέγχονται από τη βάση δεδομένων TARIC, η οποία εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Για ορισμένα προϊόντα που αγοράζονται  εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, κάμερες, κινητά τηλεφώνα ή κονσόλες. δεν υπάρχουν φόροι τελωνείου. Για ορισμένα άλλα δημοφιλή προϊόντα οι φόροι τελωνείου είναι σχετικά χαμηλοί. Για παράδειγμα, για τα είδη υπόδησης διαμορφώνονται έως και 17% και για τα ενδύματα έως και 12%, σύμφωνα με το TARIC, και εξαρτάται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

[wdca_ad id=”74823″ ]

Καθώς πριν από μερικά χρόνια το βασικό εμπόδιο για συναλλαγές μεγάλης αξίας ήταν ή έλλειψη εμπιστοσύνης και η ασφάλεια, η PayPal προσφέρει πλέον 100% αποζημίωση για αγοραστές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα αντικείμενα που αγόρασαν, αν δηλαδή δεν παραλάβουν το αντικείμενο ή αν το αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή. Παράλληλα, ορισμένες από τις νομοθεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι χρήσιμες για την προστασία του αγοραστή. Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση το δικαίωμα να αποσυρθεί κάποιος από μία συμφωνία νόμιμα διευρύνεται χρονικά στις 14 ημέρες, με ισχύ σε όλα τα κράτη μέλη, ενώ επίσης έχουν διευρυνθεί οι επικοινωνιακές υποχρεώσεις των online καταστημάτων, όσον αφορά στις πληροφορίες που οφείλουν να μοιράζονται. Αυτή η υποστήριξη κάνει τους καταναλωτές να νιώθουν πιο ασφαλείς.

Η επόμενη κίνηση είναι η ενσωμάτωση του μηχανισμού ODR (online dispute resolution), μίας ιντερνετικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί για να επιλύει διαφωνίες, κυρίως μεταξύ διαφορετικών κρατών. Αυτές οι νομοθεσίες που ψηφίστηκαν τον Μάιο 2013, θα δημιουργήσουν έναν οικονομικότερο και ευκολότερο τρόπο επίλυσης διαφορών μεταξύ καταναλωτών και επιχειρηματιών, τόσο από την ίδια χώρα όσο και από το εξωτερικό, χωρίς νομικές υποχρεώσεις.

 

Πηγή: kathimerini.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS