ΑρχικήinetOnline Marketing με 200€; Τι μπορεί κανείς να επιτύχει;

Online Marketing με 200€; Τι μπορεί κανείς να επιτύχει;

AdWords Business Finalists

Είναι γεγονός ότι οι περισσότερες μικρομεσαίες εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα και από τις πρώτες περικοπές που γίνονται είναι ό, τι έχει να κάνει με το μάρκετινγκ και την διαφήμιση (για να μην αναφερθούμε στην πληγή με τις περικοπές σε εργαζόμενους).

Όμως, ο χώρος του διαδικτύου προσφέρει τη δυνατότητα, με αρκετά περιορισμένο οικονομικό προϋπολογισμό, να δημιουργήσεις τρόπους προβολής, στοχευμένες στο κοινό που σε ενδιαφέρει με τη χρησιμοποίηση τεχνικών όπως e-mail marketing, affiliate partnership, social media ads, display ads, SEO, SEA κ.ά.

Του Ι.Βαγάνωφ, AdWords Business Semi-Finalists Google Online Marketing Challenge 2014

Υπάρχουν ειδικοί με πολλά χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στο χώρο του online marketing και πιο κατάλληλοι να αναφέρουν επιτυχημένες τεχνικές διαφήμισης. Παρ’όλα’ αυτά, εκτιμώ ιδιαίτερα που μου δόθηκε η δυνατότητα να περιγράψω εν συντομία την εμπειρία μου από τον διαγωνισμό Google Online Marketing Challenge 2014, που μπορεί να είναι αφορμή για πολλές εταιρείες να εισέλθουν στον χώρο του online marketing δωρεάν και με υποστήριξη από νέα άτομα.

Η ομάδα που συμμετείχα αποτελείται από συμφοιτητές και πολύ καλούς μου φίλους στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ του τμήματος MSc E-Business & Innovation, ο Juan από Κολομβία, ο Petar από Βουλγαρία και οι Chun-Nien, Li-Fan από Ταϊβάν και έλαβε την 10η θέση στην Ευρώπη ανάμεσα σε 1.140 ομάδες (2η θέση στην Αγγλία ανάμεσα σε 57 ομάδες και 27η θέση στον κόσμο από 2.540 ομάδες) και αναδείχθηκε Google AdWords Business Semi-Finalists. Η αξιολόγηση προέκυψε από έναν αρκετά απαιτητικό αλγόριθμο της Google που ελέγχει αυτόματα όλες τις παραμετροποιήσεις που γινόντουσαν κατά τη διάρκεια τριών εβδομάδων, όπως και από report πριν και μετά.

[wdca_ad id=”73401″ ]

Το μεγάλο μας πλεονέκτημα ήταν οι διαφορετικές εθνικότητες και εμπειρίες, όπου βοήθησε στο να αλληλοσυμπληρώσουμε τις γνώσεις και τις σκέψεις μας. Μέσα από ένα μήνα καθημερινών συναντήσεων και εργασίας ως ομάδα, αλλά και με τον υπεύθυνο καθηγητή και την εταιρεία National Park Traveller, καταφέραμε να αναπτύξουμε μια απόλυτα αρμονική επικοινωνία και συνεργασία, που έπαιξε σημαντικό ρόλο ώστε το αποτέλεσμα να είναι τόσο πετυχημένο.

Όμως, η κύρια προτεραιότητα μας δεν ήταν η υψηλή θέση στον διαγωνισμό, αλλά η ανάπτυξη των γνώσεων μας στο χώρο του online marketing και συγκεκριμένα στο Search Engine Advertising μέσα από την πρακτική εφαρμογή τεχνικών που διδαχτήκαμε.

Στο διαγωνισμό μπορούσαν να συμμετέχουν αποκλειστικά φοιτητές εκπροσωπώντας μια εταιρεία όπου δεν είχε πραγματοποιήσει καθόλου διαφήμιση με την μέθοδο Google Pay Per Click στο τελευταίο εξάμηνο. Ένας ωραίος τρόπος να αποκτήσουν φοιτητές πρακτική εμπειρία και προσέλκυση εταιρειών από την Google για χρησιμοποίηση της πλατφόρμας της. Το budget ήταν $250 (200€ περίπου) και ο χρόνος 3 εβδομάδες για πραγματοποίηση διαφημιστικής καμπάνιας μέσω του Google AdWords. Πολλοί ήταν οι παράμετροι για την αξιολόγηση της καμπάνιας, όπως ανέφερα, αλλά κυριότερη ήταν το CTR (Click through rate).

Ο πελάτης που εκπροσωπήσαμε ήταν μια νέα μικρή εταιρεία (4 υπάλληλοι) που προσφέρει ταξιδιωτικά πακέτα αποκλειστικά σε Εθνικά Πάρκα σε όλο τον κόσμο. Ο κύριος στόχος ήταν να αυξήσουμε  την φήμη της εταιρείας στο κοινό και να προσεγγίσουμε νέους πελάτες έτοιμους για αγορά ταξιδιωτικού πακέτου.

Στην αρχή χρησιμοποιήσαμε τα εργαλεία Google Trends και Keyword Planner, με στόχο να εντοπίσουμε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς που αναζητούν οι Άγγλοι την περίοδο Μάιου-Ιουνίου και να εντοπίσουμε λέξεις κλειδιά (keywords) με λιγότερο ανταγωνισμό και φθηνότερη χρέωση PPC για την τοποθέτηση των AdTexts.

Δημιουργήσαμε 4 διαφορετικές καμπάνιες, με συνολικά 71 AdGroups και 1295 keywords, με διαφορετικό κοινό-στόχο:

  1. Explorers: Άτομα τα οποία αναζητούν πιθανούς ταξιδιωτικούς προορισμούς.
  2. Deciders: Άτομα τα οποία ήδη έχουν αποφασίσει προορισμό και αναζητούν συμφέρον ταξιδιωτικό πακέτο.
  3. Brand (SEA) και Brand (Display): Άτομα στα οποία θέλουμε να αναπτύξουμε την φήμη της εταιρείας μέσα από το δίκτυο της μηχανής αναζήτησης, αλλά και μέσα από τοποθέτηση banner σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες σχετικές με ταξίδια και Εθνικά Πάρκα.

Κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων έπειτα από συνεχή έλεγχο παραμέτρων μέσω των εργαλείων Google AdWords και Google Analytics, όπως impressions, clicks, quality score, CTR, bounce rate κτλ. προχωρούσαμε σε σημαντικές αλλαγές με αποτέλεσμα την τρίτη εβδομάδα να έχουμε ενεργά μόνο 50 keywords που παρουσίαζαν θετικά αποτελέσματα, επενδύοντας τότε το μισό διαθέσιμο budget.

Τα αποτελέσματα της διαφημιστικής καμπάνιας έδειξαν συνεχή άνοδο του CTR που ήταν και ο κύριος στόχος μας. Το National Park Traveller γνωρίζαμε ότι μόνο με το κλείσιμο ενός ταξιδιωτικού πακέτου όχι μόνο θα έκανε απόσβεση τα $250 της διαφημιστικής καμπάνιας (αν τα είχε βάλει από την τσέπη του), αλλά θα έβγαζε και κέρδος.

  • Η στρατηγική μας είχε ως αποτέλεσμα 3 πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά ταξιδιωτικού πακέτου με τζίρο πάνω από 7,000 Λίρες Αγγλίας, πάνω από 300 υποψήφιοι πελάτες να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα με αύξηση του μέσου όρου χρόνου παραμονής στη σελίδα, και πάνω από 20.000 impressions στην καμπάνια Brand, που είχε ως στόχο την αύξηση της φήμης της εταιρείας.

Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν μέσα σε διάστημα 4 εβδομάδων, όπου ήταν μέσα η προετοιμασία και η ενεργοποίηση της διαφημιστικής καμπάνιας, προσφέροντας σημαντική ικανοποίηση στον πελάτη μας και σε εμάς πριν μας κατατάξει η Google στη συγκεκριμένη θέση.

Αν ήθελα να συνοψίσω τα σημαντικότερα σημεία που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή διαφήμιση στο  Google PPC  ήταν:

  • Ανάλυση του ανταγωνισμού και των τάσεων που επικρατούν στις αναζητήσεις των χρηστών για διακοπές σε Εθνικά Πάρκα,
  • Αξιοποίηση της στρατηγικής Long Tail, όπου χρησιμοποιήσαμε πάνω από 1200 Keywords στην αρχή για πιο στοχευμένες αναζητήσεις και αποφυγή δημοφιλών λέξεων με μεγάλο ανταγωνισμό και ακριβό PPC,
  • Χρήση της τακτικής “analyse-implement-monitor”, όπου συνεχώς αναλύαμε τα δεδομένα των κινήσεων μας, προχωρούσαμε σε αλλαγές και παρακολουθούσαμε την πρόοδο τους,
  • Χρήση τεχνικών όπως, πολλαπλά AdGroups, AdTexts, Keyword Insertion, Bidding strategies και landing optimization (όπου είχαμε την υποστήριξη του πελάτη, προβαίνοντας σε σημαντικές απλές αλλαγές στη νέα ιστοσελίδα τους για αύξηση της ευκολίας χρήσης της από τους χρήστες)
  • Αποδοτική επικοινωνία και συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας με σαφή καταμερισμό εργασιών και αρμοδιοτήτων.

Είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες σίγουρα θα μπορέσουν να δοκιμάσουν νέες τεχνικές χωρίς να δαπανήσουν χρόνο και χρήμα με πολύ πιθανά οφέλη σε σύντομο μελλοντικό διάστημα.
Η δική μου προτροπή απευθύνεται κυρίως σε όσους φοιτητές δραστηριοποιούνται στο χώρο του μάρκετινγκ να συμμετέχουν στον επόμενο διαγωνισμό της Google αναζητώντας μια εταιρεία χωρίς εμπειρία στο Google PPC και έτσι με δωρεάν και ενδιαφέρον τρόπο θα αυξήσουν τις γνώσεις και την πρακτική εμπειρία τους. Αν φυσικά καταφέρουν και βγουν πρώτοι στο διαγωνισμό, τότε μια εβδομάδα στα κεντρικά της Google στην Καλιφόρνια θα αποζημιώσουν σε μέγιστο βαθμό τις πολλές ώρες εντατικής δουλειάς!

Πηγή: tech.in.gr

Nat BotPak
Nat BotPak
LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS