ΑρχικήinetΕφαρμογές εικονικής πραγματικότητας- Ρεαλιστική εμπειρία από το μέλλον

Εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας- Ρεαλιστική εμπειρία από το μέλλον

Τι κοινό έχουν η αεροπορική εταιρεία Qantas, το πρώην «σκαθάρι» Πoλ ΜακΚάρτνεϊ, το νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας και η… Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Βόρειας Εύβοιας; Οτι όλοι δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στην εικονική πραγματικότητα, δηλαδή στην τεχνολογία που, με τη βοήθεια μιας ειδικής μάσκας, «μεταφέρει» αυτόν που τη φορά στο περιβάλλον το οποίο αναπαράγεται εκείνη τη στιγμή από τον υπολογιστή ή το smartphone του. Μια τεχνολογία που φαίνεται έτοιμη να απογειωθεί, καθώς ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις, κινηματογραφικά στούντιο και επιστήμονες έχουν αρχίσει να αξιοποιούν σε διάφορες εφαρμογές τη ρεαλιστική εμπειρία που εξασφαλίζει.

 

εικονική πραγματικότητα
Η Qantas θα παρέχει το Gear VR στους επιβάτες διακεκριμένης θέσης ώστε να κάνουν «βόλτες» με βάρκα στο Εθνικό Πάρκο Κακαντού της Αυστραλίας.

 

Στην περίπτωση της Εύβοιας, μπορεί κανείς να «επισκεφθεί» μερικές από τις πιο όμορφες περιοχές του βόρειου τμήματος του νησιού, εξερευνώντας το τοπίο μέσα από τρισδιάστατες εικόνες και ήχο. Η application αναπτύχθηκε με πρωτοβουλία της κοινότητας προγραμματιστών Google Developers Group της Θεσσαλονίκης, η οποία βρήκε θετική ανταπόκριση από την τοπική Ενωση, όταν της πρότεινε την ιδέα.

«Η διαδραστικότητα κάνει την εικονική πραγματικότητα ένα πολύ αποτελεσματικό τεχνολογικό εργαλείο για την προώθηση του τουρισμού. Μάλιστα, ήδη μας έχουν προσκαλέσει η Περιφέρεια Κρήτης και ο Δήμος Χίου, για να αναπτύξουμε ανάλογες εφαρμογές» λέει ο Παναγιώτης Τζίνης, ιδρυτής της κοινότητας.

Η εφαρμογή για τη Βόρεια Εύβοια κάνει «πρεμιέρα» (χθες και σήμερα) στην έκθεση Grekland Panorama στη Στοκχόλμη, και βασίζεται στο Google Cardboard, τη συναρμολογούμενη «μάσκα» από χαρτόνι που σκαρφίστηκαν δύο υπάλληλοι της Google. «Το βασικό της πλεονέκτημα είναι πως κοστίζει πολύ φθηνά, λιγότερο από 12 δολάρια, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε προγραμματιστές και χρήστες να εξοικειωθούν με την εικονική πραγματικότητα» σημειώνει ο κ. Τζίνης. Ανάμεσα σε αυτούς που έχουν ήδη εκμεταλλευτεί αυτό το πλεονέκτημα είναι και ο Πoλ ΜακΚάρτνεϊ, διαθέτοντας την πρόσφατη συναυλία του στο Σαν Φρανσίσκο σε πανοραμικό βίντεο για το Google Cardboard.

Την ίδια στιγμή, η αυστραλιανή Qantas «βλέπει» στην εικονική πραγματικότητα μία νέα δυνατότητα ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια των αεροπορικών ταξιδιών, επιστρατεύοντας γι’ αυτό τον σκοπό τη «μάσκα» Gear VR της Samsung.

[wdca_ad id=”78638″ ]

Ετσι, από τα μέσα Μαρτίου θα παρέχει αρχικά σε πιλοτική φάση το Gear VR στους επιβάτες διακεκριμένης θέσης, στα δρομολόγια από τη Μελβούρνη και το Σίδνεϊ προς το Λος Αντζελες, ώστε, μεταξύ άλλων, να κάνουν «βόλτες» με βάρκα στο Εθνικό Πάρκο Κακαντού της Αυστραλίας. Το Gear VR είναι συμβατό με το Galaxy Note 4 και διαθέτει αισθητήρες κίνησης, ώστε να προσαρμόζει το «εικονικό» περιβάλλον στις κινήσεις του κεφαλιού με μεγαλύτερη ακρίβεια, αφού δεν βασίζεται αποκλειστικά στους σένσορες του smartphone.

Η «μάσκα» της κορεατικής εταιρείας διατίθεται ήδη στις ΗΠΑ από τα τέλη Δεκεμβρίου, αν και σε περιορισμένο αρχικά αριθμό, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Μαΐου. Με τιμή 200 δολάρια στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το Gear VR λανσαρίσθηκε μαζί με το online κατάστημα Milk VR, όπου μπορεί κανείς να βρει συμβατό υλικό.

Για το Milk VR, η Samsung έχει εξασφαλίσει περιεχόμενο από τα κινηματογραφικά στούντιο ΙΜΑΧ και DreamWorks, το Cirque de Soleil, όπως και παραγωγούς βιντεογκέιμ. Επίσης, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει μια ειδική κάμερα, την Project Beyond, για να μπορεί οποιοσδήποτε να αποτυπώνει βίντεο και εικόνες σε συμβατό φορμά.

εικονική πραγματικότητα - εικονική πραγματικότητα

Το Gear VR αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Oculus VR, την εταιρεία που έδωσε ώθηση στην εικονική εικονικότητα με τη «μάσκα» Oculus Rift και την οποία εξαγόρασε το Facebook τον περασμένο Μάρτιο με 2 δισ. δολάρια.

Παρόλο που στην ανακοίνωση της εξαγοράς το Facebook μιλούσε για μια «επανάσταση στην επικοινωνία και την εκπαίδευση», φαίνεται πως το επόμενο μοντέλο της «μάσκας» θα κυκλοφορήσει δίνοντας έμφαση στην ψυχαγωγία. Κι αυτό γιατί η Oculus VR εγκαινίασε πρόσφατα ένα κινηματογραφικό στούντιο ειδικά για ταινίες εικονικής πραγματικότητας.

Παράλληλα, πάντως, ανεξάρτητες εφαρμογές δείχνουν ήδη πολλές άλλες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα το εικονικό περιβάλλον που δημιούργησε η Toyota για την εκπαίδευση στην ασφαλή οδήγηση ή η application του νορβηγικού Πανεπιστήμιου Επιστήμης και Τεχνολογίας για την «πρακτική άσκηση» νοσοκόμων.

 

Οι πρωταγωνιστές

«Η εικονική πραγματικότητα είναι σίγουρα από τα σημαντικότερα επόμενα “κεφάλαια” εξέλιξης της τεχνολογίας, αφού θα επηρεάσει πολλούς τομείς της καθημερινότητας. Φανταστείτε, για παράδειγμα, πως σε λίγα χρόνια τα μουσεία θα μπορούν να προσφέρουν ρεαλιστικές “ξεναγήσεις” στις συλλογές τους, σε ανθρώπους που βρίσκονται χιλιόμετρα μακριά, ή ότι τα μεσιτικά γραφεία θα επιτρέπουν στον πελάτη τους να “περιηγηθεί” στα σπίτια που προσφέρουν για ενοικίαση, χωρίς αυτός να κάνει βήμα από την καρέκλα του» σημειώνει ο Παναγιώτης Τζίνης από Google Developers Group της Θεσσαλονίκης.

Ετσι, δίπλα στη «μάσκα» Project Morpheus που ετοιμάζει η Sony για τις παιχνιδοκονσόλες της PlayStation 4 και PlayStation Vita, η γερμανική εταιρεία κατασκευής φακών Carl Zeiss ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο το VR One, μία «μάσκα» που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2015, σε τιμή 99 δολάρια.

Η εταιρεία υποστηρίζει πως το VR One θα είναι συμβατό με οποιοδήποτε smartphone διαστάσεων από 4,7 έως 5,2 ίντσες. Στην ευελιξία χρήσης «ποντάρει» και η Razer με το προϊόν που ανακοίνωσε στην έκθεση τεχνολογίας CES, το OSVR που θα είναι συμβατό με συσκευές Windows, Android και Linux, και θα λανσαρισθεί το καλοκαίρι, με τιμή στα 170 δολάρια.

Στον αντίποδα, η Microsoft ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση, παρουσιάζοντας το Windows HoloLens, ένα σύστημα γυαλιών που βασίζεται στην ολογραφία.

Πηγή: kathimerini.gr

Nat BotPak
Nat BotPak
LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS