ΑρχικήinetGoogle: Ανακοίνωσε την στήριξη ευρωπαϊκών δημοσιογραφικών οργανισμών

Google: Ανακοίνωσε την στήριξη ευρωπαϊκών δημοσιογραφικών οργανισμών

Η Google ανακοίνωσε την στήριξη ευρωπαϊκών δημοσιογραφικών οργανισμών, με 150 εκατ. ευρώ και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Ήδη στην Πρωτοβουλία Digital News (DNI) συμμετέχουν οι εφημερίδες Financial Times, Les Echos (Γαλλία), NRC Media (Ολλανδία), El Pais (Ισπανία), La Stampa (Ιταλία), Faz και Die Zeit (Γερμανία) και ο βρετανικός Guardian.

Google: Ανακοίνωσε την στήριξη ευρωπαϊκών δημοσιογραφικών οργανισμών

Ως ιδρυτικά μέλη εμφανίζονται επίσης, τρεις δημοσιογραφικοί οργανισμοί-ενώσεις, το Ευρωπαϊκό Δημοσιογραφικό Κέντρο (EJC), η διεθνώς αναγνωρισμένη δημοσιογραφική κοινότητα του Global Editors Network (GEN) και η Διεθνής Ένωση INMA.

Οι σχέσεις του γίγαντα του Διαδικτύου με τους ευρωπαίους εκδότες θεωρούνται επί χρόνια ταραγμένες, καθώς οι δεύτεροι θεωρούν ως απειλή αλλά και ως εκμετάλλευση ένα προϊόν της Gοοgle -τα Google News. Στην Γαλλία και την Ισπανία έντονη ήταν η διαμάχη με τους σημερινούς συνεργάτες της όταν της ανακοινώθηκε ότι σύμφωνα με την νέα νομοθεσία θα πρέπει ως «συλλέκτης» ειδήσεων να πληρώνει για κάθε παραπομπή στο περιεχόμενό τους. Η Google είχε απαντήσει αποκλείοντας τους ισπανούς εκδότες από το Google News.

Επίσης, σημείο έντονης αντιπαράθεσης είναι το μυστικό του αλγορίθμου της μηχανής αναζήτησης της Gοοgle που ανεβοκατεβάζει τα καθημερινά ανανεούμενα δημοσιογραφικά δημοσιεύματα. Τέλος, η παρουσία του αμερικανικού κολοσσού στην Ευρώπη σκιάζεται από την πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν ότι οι πρακτικές του πλήττουν τον υγιή ανταγωνισμό.

D447B548E6B5D845302C30089261BC18

Σε ότι αφορά στην πρωτοβουλία DNI πάντως, έγινε γνωστό ότι ήδη αφορά την συμφωνία της εταιρείας με οκτώ δημοσιογραφικούς οργανισμούς και ότι η χρηματοδότηση θα έχει ύψος 150 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διατεθούν εντός τριών ετών.

Η ειδησεογραφία στην ψηφιακή εποχή και η αξιοποίηση του Ίντερνετ για την συλλογή δεδομένων και την διασταύρωση πληροφοριών θα αποτελέσει αντικείμενο της πρωτοβουλίας, με την Gοοgle να υποδεικνύει σε δημοσιογράφους πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τα εργαλεία της για τον σκοπό τους, χωρίς ωστόσο να εμπλέκεται στην επίτευξή του.

Επίσης, αφορά στους τρόπους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους εκδότες να αυξήσουν τα έσοδα, την επισκεψιμότητα και την αφοσίωση του κοινού στο μέσο, με την χρήση διαφημιστικών προβολών, apps και της ανάλυσης των στοιχείων επισκεψιμότητας.

 

Πηγή: In.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS