Πρωτοποριακή παγκόσμια μελέτη της Weber Shandwick δείχνει ότι το 21% των εργαζομένων είναι εργαζόμενοι-ακτιβιστές ενώ το 56% των εργαζομένων υπερασπίζονται ενεργά τις εταιρείες τους και δρουν ως οι «Πρώτοι που Ανταποκρίνονται (first responders)»
Μία πρωτοποριακή μελέτη που συντάχθηκε από τη Weber Shandwick, leader εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας παγκοσμίως, αποκαλύπτει ένα νέο κοινωνικό κίνημα που βασίζεται στον «ακτιβισμό των εργαζομένων» στην ψηφιακή εποχή των social media.
Οι εργαζόμενοι-ακτιβιστές προβάλουν το χώρο εργασίας τους, υπερασπίζονται τους εργοδότες τους σε περίπτωση κριτικής και δρουν ως υποστηρικτές online και offline. Ένας στους πέντε εργαζόμενους (21%) υπολογίζεται ότι είναι «εργαζόμενος-ακτιβιστής» και ένα άλλο 33% έχει υψηλή δυναμική ώστε να γίνει. Όσο το κίνημα μεγαλώνει με αυξανόμενη ταχύτητα, οι εργοδότες έχουν τη μεγάλη ευκαιρία να συνδεθούν και να κεφαλαιοποιήσουν αυτούς τους δυναμικούς υποστηρικτές. Διαφορετικά, θα διακινδυνεύσουν να χάσουν μία δυναμική ομάδα υποστηρικτών και στη χειρότερη περίπτωση, να αποτύχουν να περιορίσουν επικριτές που έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν τη φήμη της εταιρείας.
Europol: Εξάρθρωσε την πλατφόρμα Ghost - Σύλληψη εγκληματιών
Neuralink: Έγκριση FDA για επαναστατική συσκευή Blindsight
Ανακάλυψη: Μαύρη τρύπα σκοτώνει το γαλαξία της
«Το κίνημα του εργαζόμενου-ακτιβιστή δεν πρέπει να υποτιμηθεί» δήλωσε ο Micho Spring, Global Coorporate Practice Chair της Webershandwick. «Η αναγνώριση και η ενεργοποίηση των εργαζομένων που επιθυμούν να αυξήσουν το επίπεδο της εξαιρετικής υποστήριξής τους στις επιχειρήσεις τους, θα έπρεπε να αποτελούν σημαντική προτεραιότητα για τους διευθύνοντες συμβούλους».
«Αυτό σχετίζεται ειδικά με τους εργαζόμενους στη ζώνη της ΕΜΕΑ. Γνωρίζουμε μέσα από συζητήσεις με τους πελάτες μας, ότι η αφοσίωση των εργαζομένων είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους και η επένδυση στον ακτιβισμό των εργαζομένων θα αποτελέσει έναν νέο δρόμο για το μέλλον» δήλωσε o
- Το 50% ποστάρει μηνύματα, φωτογραφίες ή videos στα social media για τον εργοδότη του
- Το 39% έχει μοιραστεί (share) επαίνους ή θετικά σχόλια για τον εργοδότη του online
- To 33% ποστάρει μηνύματα, φωτογραφίες ή videos στα social media για τον εργοδότη του, χωρίς την ενθάρρυνση του εργοδότη.
- Το 16% έχει μοιραστεί (share) online κριτική ή αρνητικά σχόλια για τον εργοδότη του.
- Το 14% έχει ποστάρει κάτι στα social media για τον εργοδότη του για το οποίο έχει μετανιώσει.
- Διάχυτες οργανωτικές αλλαγές. Περισσότεροι από 8 στους 10 εργαζόμενους (84%) έχουν ζήσει πρόσφατα μία αλλαγή εργοδότη (ανατροπή ηγεσίας, εκτεταμένες απολύσεις, συγχώνευση/εξαγορά, οικονομική επιβράδυνση κλπ)
- Αναποτελεσματική εσωτερική επικοινωνία. Μόνο 4 στους 10 εργαζομένους μπορούν να περιγράψουν σε άλλους τι κάνει ο εργοδότης τους (42%) ή ποιοι είναι οι στόχοι του (37%).
- Ασθενής σχέση με τον εργαζόμενο. Μόνο 30% των εργαζομένων είναι σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένοι (deeply engaged) με τον εργοδότη τους. Το χαμηλό επίπεδο της σχέσης δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένης της επιτάγχυνσης των αλλαγών σε συνδυασμό με την έλλειψη επικοινωνίας..
- Οι εργαζόμενοι συχνά λειτουργούν ως «άμυνα», ως οι πρώτοι που απαντούν («first responders»). Σχεδόν 6 στους 10 αποδέκτες της έρευνας έχουν υπερασπιστεί τον εργοδότη τους απέναντι στην οικογένεια και σε φίλους ή και σε ευρύτερο δημόσιο περιβάλλον όπως σε ένα website, ένα blog ή μία εφημερίδα.