ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαHubble NASA: Νέα εικόνα δείχνει μια "διαγαλαξιακή γέφυρα"

Hubble NASA: Νέα εικόνα δείχνει μια “διαγαλαξιακή γέφυρα”

Μέσα στο σκοτάδι, μπορεί κάποιος να βρει φως. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα σε μια από τις τελευταίες εικόνες του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble της NASA, η οποία απεικονίζει μια διαγαλαξιακή γέφυρα.

διαγαλαξιακή γέφυρα

Την περασμένη εβδομάδα, ο οργανισμός δημοσίευσε μια εκπληκτική εικόνα του Arp 248, γνωστού και ως Wild’s Triplet που είναι ένα γκρουπ τριών μικρών, αλληλεπιδρώντων σπειροειδών γαλαξιών.

Δείτε επίσης: Το μυστηριώδες X-37B επέστρεψε στη Γη μετά από 908 ημέρες στο διάστημα

Σε αυτή την εντυπωσιακή φωτογραφία, δύο από τους τρεις γαλαξίες διακρίνονται στο προσκήνιο του διαστημικού κενού. Οι δυο γαλαξίες φαίνεται να ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας “διαγαλαξιακής γέφυρας”. Ένα τρίτο, ασύνδετο βασίλειο φαίνεται πιο μακριά, σκεπασμένο από μικροσκοπικές λάμψεις που αντιπροσωπεύουν μια κοσμική ζωή ακόμη περισσότερων γαλαξιών, διασκορπισμένων στο σύμπαν.

#secnews #europol

Η Europol και οι αρχές επιβολής του νόμου από εννέα χώρες εξάρθρωσαν τη "Ghost", μια πλατφόρμα κρυπτογραφημένων επικοινωνιών, η οποία χρησιμοποιούνταν από εγκληματίες για διακίνηση ναρκωτικών, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και άλλες παράνομες δραστηριότητες.

Η πλατφόρμα Ghost διέθετε προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας και ανωνυμοποίησης, επιτρέποντας την αγορά συνδρομών με κρυπτονομίσματα. Προσέφερε τρία επίπεδα κρυπτογράφησης και ένα σύστημα αυτοκαταστροφής μηνυμάτων, το οποίο εξαφάνιζε μηνύματα και ύποπτα στοιχεία από τις συσκευές των αποστολέων και των παραληπτών.

Μάθετε περισσότερα: https://www.secnews.gr/620188/europol-eksarthrothike-platforma-epikoinonion-ghost/

00:00 Εισαγωγή

1

YouTube Video VVVDWG45SzRBbWhLQjFZMjNHbjY5YWV3LkVYMmtleXdBU0dB

Europol: Εξάρθρωσε την πλατφόρμα Ghost - Σύλληψη εγκληματιών

SecNewsTV 16 hours ago

Το πιο εντυπωσιακό μέρος αυτής της εικόνας είναι ότι, από την οπτική γωνία του Hubble, και οι τρεις γαλαξίες είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους για να φαίνονται όλοι μαζί στις οθόνες των υπολογιστών μας.

Στην πραγματικότητα, αυτοί οι μακρινοί κόσμοι είναι ασύλληπτα μεγάλοι, με ηλιακά συστήματα, εξωπλανήτες και φεγγάρια που λάμπουν ακριβώς όπως το φεγγάρι μας.

Μας είναι σχεδόν αδύνατο να κατανοήσουμε το μέγεθος των άστρων και των πλανητών, αλλά μπορούμε να τα δούμε σε υψηλή ευκρίνεια στις οθόνες των υπολογιστών μας.

Δείτε επίσης: Επιστήμονες αναπτύσσουν ένα σχέδιο για τη μελέτη διαστρικών αντικειμένων

Οι δύο γαλαξίες σε αυτή την εικόνα του Hubble, φαίνεται να συνδέονται μεταξύ τους μέσω μιας διαγαλαξιακής γέφυρας καθώς και οι δύο περιέχουν μεγάλες ποσότητες υλικού. Έχουν ισχυρές βαρυτικές δυνάμεις και έλκονται μεταξύ τους, γεγονός που δημιουργεί ένα tidal tail, ένα ρεύμα αστέρων και σκόνης.

Hubble NASA

Τα tidals tails δημιουργούνται συνήθως όταν δύο γαλαξίες βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλο και βρίσκονται σε πορεία συγχώνευσης σε έναν τεράστιο γαλαξία. Έχουμε δει το εκπληκτικό φαινόμενο αρκετές φορές ήδη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο δικός μας γαλαξίας βρίσκεται σε πορεία σύγκρουσης με το γαλαξία της Ανδρομέδας. Ίσως και αυτοί να δημιουργήσουν κάποιο είδος διαγαλαξιακής γέφυρας, αλλά μην ανησυχείτε.

Αν και οι πλανήτες και τα αστέρια φαίνονται κοντά μεταξύ τους, το κενό μεταξύ τους μέσα στους γαλαξίες είναι στην πραγματικότητα αρκετά μεγάλο.

Δείτε επίσης: Gaia BH1: Ανακαλύφθηκε η πιο κοντινή μαύρη τρύπα στη Γη

Όταν οι γαλαξίες ενώνονται, συνήθως υπάρχουν μόνο λίγες συγκρούσεις. Είναι όπως όταν δύο μεγάλες ομάδες ανθρώπων μπαίνουν σε ένα στάδιο – συγχωνεύονται σε ένα μεγάλο πλήθος, αλλά μεμονωμένα σπάνια συγκρούονται μεταξύ τους. Απλά καταλήγουν κοντά ο ένας στον άλλο. Τώρα φανταστείτε το ίδιο πράγμα να συμβαίνει, μόνο που η απόσταση μεταξύ των ατόμων είναι περίπου ένα έτος φωτός.

Λίγα λόγια για το τηλεσκόπιο Hubble της NASA

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble εκτοξεύτηκε σε χαμηλή τροχιά της Γης το 1990 και παραμένει σε λειτουργία. Δεν ήταν το πρώτο διαστημικό τηλεσκόπιο, αλλά είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ευέλικτα. Το τηλεσκόπιο λειτουργεί παράλληλα με το νέο και ισχυρότερο διαστημικό τηλεσκόπιο στον κόσμο, το James Webb. Παρόλο που το τελευταίο είναι πολύ πιο προηγμένο, το Hubble εξακολουθεί να μας φέρνει ενδιαφέρουσες εικόνες από τα βάθη του διαστήματος.

Πηγή: www.cnet.com