Με την εισαγωγή της Overwatch Champions Series, τα esports αλλάζουν προς την καλύτερη κατεύθυνση με τη σφραγίδα της Blizzard και της EFG.
Μετά το πέρας του Overwatch League, η Blizzard ανακοίνωσε νέα σχέδια για τον ανταγωνιστικό κύκλο του Overwatch esports.Η εταιρεία έθεσε τέλος στο Overwatch League στο τέλος της σεζόν του 2023. “Θα επικεντρωθούμε στη δημιουργία του οράματός μας για ένα αναζωογονημένο πρόγραμμα esports,” ανέφερε η ομάδα κοινωνικών μέσων του Overwatch esports τότε. “Ανυπομονούμε να μοιραστούμε περισσότερα μαζί σας καθώς οι λεπτομέρειες ολοκληρώνονται.”
Αυτές οι λεπτομέρειες έχουν πλέον ολοκληρωθεί, και αυτή την εβδομάδα η Blizzard ανακοίνωσε μια συνεργασία με την ESL Faceit Group (EFG), μια εταιρεία esports που ανήκει στην πολύ συζητημένη Savvy Games Group της Σαουδικής Αραβίας. Οι δύο εταιρείες στοχεύουν να υποδεχθούν μια “νέα εποχή του Overwatch 2 esports” σε ένα “ανοιχτό και συμπεριληπτικό ανταγωνιστικό οικοσύστημα”, ως μέρος μιας πολυετούς συμφωνίας. Όλο αυτό θα είναι γνωστό ως το Overwatch Champions Series, ή OWCS. “Η OWCS εισάγει μια νέα εποχή στο Overwatch esports, τηρώντας παράλληλα τις παραδόσεις και το πάθος που έχουν χτιστεί από το Overwatch esports,” πρόσθεσε ο Craig Levine, συν-διευθυντής εκτελεστικός διευθυντής της EFG.
Λεπτομέρειες σχετικά με τους προκριματικούς αγώνες σε περιφερειακό επίπεδο μπορούν να βρεθούν στον ιστότοπο του Overwatch 2.
Η Savvy Gaming Group είναι θυγατρική εταιρεία του Public Investment Fund, μιας πρωτοβουλίας που προεδρεύει ο Πρίγκιπας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν. Ο Πρίγκιπας, ένας υψηλά συζητούμενος χαρακτήρας, κατηγορείται από τη CIA για τη δολοφονία του δημοσιογράφου της Washington Post, Τζαμάλ Κασόγκι, το 2018. Παράλληλα, η κυβέρνησή του στη Σαουδική Αραβία διατηρεί το διάσημο άσχημο ανθρώπινο δικαίωμα, με την ομοφυλοφιλία να είναι ακόμα ποινικοποιημένη και οι τιμωρίες να κυμαίνονται από μαστίγωμα έως θανατική ποινή.
Η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας έχει σταδιακά αυξάνει τις επενδύσεις της στην αγορά βιντεοπαιχνιδιών. Πέρυσι, φαίνεται ότι ήταν σε διαπραγματεύσεις με τη Σουηδική συγκροτημένη Embracer, προτού αυτή η συμφωνία καταλήξει τελικά σε αδιέξοδο.
Με έναν ενσωματωμένο αναλογικό-ψηφιακό μετατροπέα η αλλιώς DAC, αυτά τα νέα μοντέλα από ενσύρματα ακουστικά καθιστούν έτοιμο κάθε τηλέφωνο για το Apple Music Hi-Res Lossless.
Πέρασαν πάνω από επτά χρόνια από τότε που η Apple βρήκε το “θάρρος” να αφαιρέσει την υποδοχή ακουστικών 3.5mm από το iPhone, αναγκάζοντας έτσι τα ασύρματα ακουστικά στο προσκήνιο. Μέχρι σήμερα, η ακρόαση μουσικής υψηλής ανάλυσης σε ένα τηλέφωνο συνήθως σημαίνει αναζήτηση για ένα σπάνιο τηλέφωνο με υποδοχή 3.5mm ή αποδοχή της νέας σου ζωής με dongle. Ξαφνικά, ένα νέο είδος ενσύρματων ακουστικών έχει εμφανιστεί και υπόσχεται ποιοτικό ήχο σε οποιοδήποτε τηλέφωνο χωρίς την ανάγκη για dongle. Φυσικά, υπάρχει και ένα μάρκετινγκ όρος που το συνοδεύει: True Lossless Earphones (TLE).
Είναι πιθανόν να μην έχετε ακούσει για την Questyle, αλλά η εταιρεία φτιάχνει εξοπλισμό HiFi για χρόνια. Τον περασμένο Νοέμβριο, η εταιρεία δοκίμασε κάτι διαφορετικό με τα NHB12 Lightning ενσύρματα ακουστικά της. Τα ακουστικά σε στυλ in-ear monitor (IEM) περιλαμβάνουν έναν αναλογικό-ψηφιακό μετατροπέα (DAC) που μπορεί να χειριστεί αρχεία υψηλής ανάλυσης Hi-Res Lossless του Apple Music (192kHz/24-bit). Πριν από την CES αυτό το μήνα, η εταιρεία κυκλοφόρησε μια έκδοση USB-C – τα NHB15 στην τιμή των 350 δολαρίων – φέρνοντας το ψηφιακό ακουστικό υψηλής ανάλυσης all-in-one σχεδόν σε κάθε άλλο τηλέφωνο, tablet ή PC.
Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση του NHB15, η ανταγωνιστική εταιρεία Hidizs υποστήριξε ότι το δικό της μοντέλο ST2 Pro, με τον ενσωματωμένο του DAC, ήταν το πρώτο ψηφιακό IEM υψηλής ανάλυσης στον κόσμο. Δεν είναι ακόμη μια τάση, αλλά αναμένεται ένα μικρό κύμα παρόμοιων προϊόντων να ακολουθήσει και δεν είμαι σίγουρος αν έχει σημασία ποιος ήταν ο πρώτος. Πιο ενδιαφέρον είναι ότι, με τα iPhone να μεταβαίνουν στο USB-C και με επιλογές plug-and-play υψηλής ανάλυσης στο τραπέζι, όλα τα συστατικά είναι εκεί για μια μικρό αναβίωση των ενσύρματων ακουστικών – αν και δεν πιστεύω ότι θα διαρκέσει και θα φτάσουμε σε αυτό αργότερα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα ακουστικά USB-C έχουν κάποιον τύπο DAC μέσα τους, αλλά σπάνια είναι ικανά για υψηλή ανάλυση και ποιότητα ήχου. Ο όρος “υψηλή ανάλυση” είναι ένας ευρύς όρος, αλλά εδώ ακολουθούμε τη γλώσσα της Apple, η οποία είναι οτιδήποτε άνω των 48kHz. Τα τελευταία χρόνια, ορισμένες εταιρείες HiFi έχουν κυκλοφορήσει καλώδια USB-C με ενσωματωμένους DAC που υποστηρίζουν υψηλότερες αναλύσεις. Η Queststyle και η Hidizs απλώς το πηγαίνουν στον επόμενο λογικό συμπέρασμα συνδυάζοντας τα πάντα – αυτό είναι αυτό που τα καθιστά πιο ενδιαφέροντα για τον ακροατή που ενδιαφέρεται ελαφρώς για τον ήχο.
Έχουν δοκιμαστεί αρκετά αυτόνομα DAC με την πάροδο τον ετών και η υψηλή ποιότητα ήχου που παρέχουν εκτιμάται γενικότερα, αλλά η αλήθεια να λέγεται είναι δύσκολο να βρεθεί ένα που θα χρησιμοποιούταν άνετα εν κινήσει. Υπάρχουν μερικοί που πλησιάζουν, όπως το φανταστικό DragonFly Cobalt της AudioQuest ή το λεπτό Onyx της THX, αλλά όλα απαιτούν κάτι που λέγεται καλωδίωση μεταξύ του τηλεφώνου και των ακουστικών σας – και μέχρι τότε θα ο μέσος χρήστης απλά θα έπιανε τα καλύτερα ασύρματά του και θα τελείωνε η υπόθεση. Το NHB15 όμως, θα μπορούσαμε να το δούμε διαφορετικά.
Η εμπειρία δεν είναι πιο περίπλοκη από το να συνδέετε ένα συνηθισμένο ζευγάρι ακουστικών 3.5mm. Ο DAC δεν είναι αόρατος. Αρχικά, θα μπορούσατε να νομίζετε ότι βρίσκεται στη γραμμή ελέγχου των μέσων στυλ yoke. Πράγματι, αν αυτό είχε κουμπιά, θα ολοκληρώνονταν η αίσθηση και θα προσέθετε βολική λειτουργικότητα, αλλά για τώρα είναι αποκλειστικά εκεί για να μετατρέψει τη μουσική σας. Τα LED σας ενημερώνουν αν ακούτε μουσική χωρίς απώλειες (ένα φωτισμένο) ή αν ζείτε την πραγματική απώλεια (δύο φωτισμένα). Είναι μια ελάχιστη αλλά αποτελεσματική προσέγγιση.
Ρυθμίσεις Apple Music Hi-Res Lossless.
Ας αγνοήσουμε ότι τα φθηνότερα ενσύρματα ακουστικά 3.5mm που μπορείτε να αγοράσετε στο Amazon θεωρητικά είναι επίσης πραγματικά ακουστικά χωρίς απώλειες, αλλά το TLE δεν είναι ένας εντελώς άχρηστος όρος. Αν μπορέσει να γίνει το ισοδύναμο του “UHD” αλλά για ακουστικά USB-C, με ένα ελάχιστο επιβεβαιωμένο επίπεδο υποστήριξης ήχου υψηλής ανάλυσης – οποιαδήποτε άνω του τυπικού απώλεια της Apple (48kHz) ίσως, αυτό είναι αρκετά χρήσιμο.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το NHB15 της Questyle κάνει καλή δουλειά με τη μουσική. Ακούγοντας μέσω του Qobuz, δεν έβλεπα πάντα δύο LED, χάρη στην ποικιλία των “χωρίς απώλειες” ρυθμίσεων στην πλατφόρμα, αλλά ήταν παιχνιδιάρικο να ακούω πρώτα τον ήχο και μετά να γυρίζω τον DAC για να δω πόσα φώτα ήταν αναμμένα και αν προέβλεψα σωστά. Συνήθως δεν το έκανα, αλλά ίσως αυτό να είναι μια μαρτυρία του πόσο καθαρά ακούγονται αυτά. Το NHB15 είναι αρκετά ουδέτερο και λιγότερο βαρύ στα μπάσα από ένα τυπικό ζευγάρι Beats, με τη σωστή ποσότητα φωτεινότητας στις υψηλότερες συχνότητες.
Για κάτι με το δικό του DAC/ενισχυτή, η μέγιστη ένταση δεν είναι τόσο δυνατή όσο θα αναμένατε, αλλά είναι αρκετή. Ακόμη και όταν ακούτε μουσική streaming μέσω του Spotify, που δεν προσφέρει καθόλου μουσική χωρίς απώλειες αυτή τη στιγμή, αυτά τα IEM δίνουν μια αίσθηση χώρου που είναι απίθανο να βρείτε με ακουστικά Bluetooth.
Δυσκολότερο είναι να καθοριστεί αν αυτά είναι καλά IEM με έναν ωραίο DAC, έναν καλό DAC με καλούς οδηγούς συνδεδεμένους ή κάτι ανάμεσα. Ευτυχώς, η Questyle περιλαμβάνει ένα συνηθισμένο καλώδιο 3.5mm στο κουτί, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα NHB15 με όλες σας τις συσκευές ή να κάνετε την άμεση σύγκριση μόνοι σας. Τουλάχιστον για τα αυτιά του μέσου χρήστη και όχι ενός Audiophile, τα κομμάτια του Spotify θα ηχήσουν το ίδιο καλά μέσω της αξιόπιστης σύνδεσης. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το καλώδιο DAC του NHB15 με οποιαδήποτε IEMs, αρκεί να έχουν τον συνδετήρα 2-pin, οπότε είναι μια ευέλικτη ιδέα, αν τίποτα άλλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αρκετές ανταγωνιστικές προσπάθειες για να φέρουν τα ασύρματα ακουστικά στο ίδιο επίπεδο με τις ενσύρματες επιλογές. Η οικογένεια κωδικοποιητών της Qualcomm είναι η πιο γνωστή, με τον τελευταίο AptX Lossless να έχει την τεχνική ισχύ για να κάνει μια πολύ καλή δουλειά, ακόμη κι αν δεν υπάρχουν πολλά τηλέφωνα ή ακουστικά (και χρειάζεστε και τα δύο) που το υποστηρίζουν.
Έπειτα, υπάρχει η πρώτη κυκλοφορία των ακουστικών βασισμένων σε τεχνολογία MEMS. Αυτοί οι “stereo” drivers δεν σχεδιάστηκαν ειδικά για ασύρματα ακουστικά, αλλά η εταιρεία xMEMS από την Καλιφόρνια πωλεί την τεχνολογία της με την υπόσχεση ότι προσφέρει μια HiFi εμπειρία ανεξάρτητα από βαρετά πράγματα όπως οι κωδικοποιητές. Τα πρώτα προϊόντα στην αγορά δείχνουν κάποια υποσχετικά αποτελέσματα, αλλά πιθανόν να πρέπει να περιμένουμε μέχρι το επόμενο έτος για να δούμε τα ακουστικά βασισμένα σε τεχνολογία MEMS να φτάσουν στο πλήρες δυναμικό τους.
Το ερώτημα παραμένει, λοιπόν, ποιος θα ήθελε αυτά;
Ο μέσος άνθρωπος που πληρώνει για μια κανονική streaming υπηρεσία δεν χρειάζεται έναν DAC υψηλής ανάλυσης. Ο μέσος audiophile ίσως ενδιαφέρεται, αλλά τότε ανταγωνίζεται με αφιερωμένους φορητούς DAC και ακουστικά που φέρνουν οι ίδιοι, και για αυτό το κοινό, η ευκολία δεν είναι τόσο σημαντικό σημείο πώλησης. Το μόνο συμπέρασμα είναι ότι προορίζονται για πιθανώς έναν μέσο χρήστη σας και εσάς. Δεν με πειράζουν τα καλώδια αν η ανταλλαγή είναι καλύτερος, πιο δυνατός ήχος, και αυτό ακριβώς κάνουν αυτά τα ενσύρματα ακουστικά.
Το παιχνίδι Enshrouded αναδεικνύει έναν εσωτερικό κατάλογο κριτηρίων για τα εξαιρετικά παιχνίδια επιβίωσης σε ανοιχτό κόσμο.
Με εξαιρετική κατασκευή, αίσθηση κλίμακας και δυνατότητα θανάτου με παράξενους τρόπους, το παιχνίδι αντικρίζεται συχνά με το Valheim. Ωστόσο, παρά την ενθουσιώδη εμπειρία του παιχνιδιού, το Enshrouded δεν έχει ακόμα φτάσει στο επίπεδο αυτού του δημοφιλούς τίτλου.
Το Enshrouded είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης σε τρίτο πρόσωπο στον φανταστικό κόσμο Embervale, όπου το Shroud, μια μαγική ομίχλη με εχθρούς, καλύπτει τον χάρτη. Η πίεση του χρόνου προσθέτει πρόκληση, αλλά η εμπειρία εντός του Shroud δεν είναι πάντα τόσο ενδιαφέρουσα όσο η εξερεύνηση σε άλλα παρόμοια παιχνίδια. Παρόλο που το Enshrouded προσεγγίζει το Valheim, είμαστε σε επιφύλαξη για το αν έχει φτάσει ακόμα στην ίδια επικράτηση.
Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, το Enshrouded δεν προσφέρει το ίδιο επίπεδο συναρπαστικής εμπειρίας με παρόμοια παιχνίδια όπως το Subnautica. Ο κόσμος του Embervale είναι εντυπωσιακός, αλλά η μείωση της ορατότητας, η καταπίεση ατμόσφαιρας και η σταθερή χρονική πίεση εντός του Shroud δεν προσφέρουν το ίδιο ευχάριστο περιβάλλον. Ενώ το χρονόμετρο του Shroud που προκαλεί προγραμματισμό και προετοιμασία, η εμπειρία εντός του Shroud δεν συγκρίνεται με άλλες περιπέτειες πάνω από αυτό.
Παρά το γεγονός ότι το Shroud είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Enshrouded, δεν αποτελεί τον κύριο λόγο που πρέπει να παιχτεί. Αν και αφαιρούμε το Shroud , το παιχνίδι παραμένει μοναδικό με αρκετές ενδιαφέρουσες πτυχές. Το Shroud δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο να γνωρίσετε το Enshrouded, καθώς ανακαλύπτοντας τον κόσμο εκτός από τον ομίχλη, η εμπειρία γίνεται πραγματικά μοναδική.
Όσον αφορά την κατασκευή, το Enshrouded ξεχωρίζει χάρη στο εκπληκτικό σύστημα κατασκευής του. Οι Keen Games έχουν βελτιώσει το σύστημα voxels από το Portal Knights τους, παρέχοντας ίσως το καλύτερο σύστημα κατασκευής σε παιχνίδι επιβίωσης. Με τον Φλεγματικό Βωμό και το Κατασκευαστικό Σφυρί, η δημιουργία περιοχών για κατασκευή γίνεται ασφαλής. Το υπερσύστημα επιτρέπει εξαιρετικά ευέλικτη και δυνατή κατασκευή, με ευφυείς λειτουργίες επιλογής σχημάτων και υλικών μέσω του ποντικιού.
Λατρεύω ιδιαίτερα τον έξυπνο τρόπο χρήσης του ροδίου του ποντικιού για την επιλογή των επιθυμητών τμημάτων και υλικών κατασκευής. Κυλίστε το ροδάκι του ποντικιού μόνο του και επιλέγει το σχήμα κατασκευής στη γραμμή εργαλείων κατασκευής σας. Αλλά κρατήστε πατημένο το ALT και κυλήστε, και μπορείτε να μετακινηθείτε ανάμεσα σε διάφορες γραμμές εργαλείων κατασκευής, καθεμιά με δικούς της τύπους κατασκευής. Και για οποιοδήποτε από αυτά τα σχήματα, μπορείτε να κρατήσετε πατημένο το CTRL και να κυλίσετε για να αλλάξετε το υλικό κατασκευής από πέτρα σε ξύλο ή μέταλλο και ούτω καθεξής. Είναι υπέροχα εύκολο στη χρήση, και θα στεναχωρηθώ πολύ όταν μετακινηθώ σε οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι επιβίωσης.
Τα υλικά κατασκευής εντυπωσιάζουν με τη ρουστίκ εμφάνισή τους, που αλλάζει διακριτικά ανάλογα με τοποθετήσετε γύρω από αυτά άλλα τετράγωνα. Η εξερεύνηση σε αναγκάζει να επισκεφτείτε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος για να ξεκλειδώσετε συνταγές, προσφέροντας μια ευπροσάρμοστη πτυχή στην εμφάνιση τους. Η κατασκευή αποτελεί αναζωογονητική απόδραση από τον αγώνα στην εξερεύνηση στο Shroud , ενώ η υπόσχεση για περισσότερα υλικά ενθαρρύνει την επιστροφή στην εξερεύνηση.
Στην αρχή, οι αποστολές κυριαρχούν, καθοδηγώντας νέους παίκτες με σημαντικά αντικείμενα πρόσβασης όπως το Γάντζο και το Αλεξίπτωτο. Συναντώνται επίσης επιζώντες που παρέχουν κλειδί συνταγών. Αν και οι περιπέτειες εξαρτώνται αρχικά από αυτές τις αποστολές, η εξέλιξη μετατρέπει το παιχνίδι σε μάχη με τέρατα και ληστές, με ένα ενδιαφέρον σύστημα μάχης που παρέχει προσαρμογή και ανταμοιβή για τον παίκτη.
Οι μάχες στο Enshrouded είναι μια ανάμεικτη εμπειρία, καθώς παρόλο που υπάρχει ποικιλία όπλων, αυτά δεν προσφέρουν ξεχωριστή γοητεία. Ακόμα και τα τόξα και οι ράβδοι, παρότι ενδιαφέροντα, τείνουν να επιλέγονται με βάση τα στατιστικά τους παρά τον χαρακτήρα τους.
Στο Enshrouded, οι καλές λειτουργίες ζωής είναι αντικείμενα επιθυμητά, αλλά υπάρχουν και ελλείψεις που προκαλούν απορία. Για παράδειγμα, η δυνατότητα παρακολούθησης συνταγής δεν αποσπάται αυτόματα μετά την κατασκευή, ενώ η διαχείριση σωρών αντικειμένων στο αποθεματικό είναι περιορισμένη.
Το παιχνίδι μοιάζει λίγο απομονωμένο σε singleplayer, αν και η πολυπλοκότητα μπορεί να ελαφρυνθεί στο multiplayer. Η εμπειρία ποικίλει ανάλογα με το αν βιώνετε την ησυχία του Embervale ως καταφύγιο ή ως μελαγχολική εμπειρία, ειδικά όταν μοιράζεστε τον χώρο με άνευ χαρακτήρα NPCs.
Αντιμετώπισα τεχνικά προβλήματα στο Enshrouded, παρά τη φάση πρόσβασης σε πρώιμη έκδοση. Δυσκολεύτηκα να συγχωρέσω τη διαγραφή μίας ώρας προόδου και το συνεχές κρασάρισμα που εμποδίζει την ανάκτηση αντικειμένων. Ωστόσο, παρά τα προβλήματα απόδοσης, το παιχνίδι τρέχει αξιοπρεπώς στην RTX 4080. Αν και έχει προβλήματα, η κατασκευή είναι εξαιρετική και ο κόσμος είναι εντυπωσιακός. Αν αντέξετε τα προβλήματα της πρόσβασης σε πρώιμη έκδοση, θα βρείτε ένα στέρεο θεμέλιο για ένα πιθανότατα δημοφιλές παιχνίδι επιβίωσης κατασκευής.
Το update 1.42 για το Gran Turismo 7 έρχεται 25 Ιανουαρίου στις 6:00 π.μ. GMT / 3:00 μ.μ. JST. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ό,τι περιλαμβάνεται.
Στις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης, θα διατεθεί ένα νέο update για το Gran Turismo 7, σημαντικό καθώς είναι το πρώτο μετά το μεγάλο πακέτο Spec II του παιχνιδιού τον Νοέμβριο. Είναι απίθανο κάποια μελλοντική ενημέρωση του παιχνιδιού να συγκριθεί με εκείνη όσον αφορά την κλίμακα, και το Patch 1.42 δεν προσπαθεί να το κάνει· φέρνει τρία αυτοκίνητα, τα Bulgari και Genesis Vision GTs, μαζί με το Suzuki Jimny, που είναι φυσικά η επιλογή του προσωπικού του The Drive. Υπάρχουν επίσης κάποιες νέες Scapes και αγώνες με θέμα το Jimny. Ωστόσο, το μικρό μέγεθος αυτού του update, καθώς και ό,τι περιλαμβάνει, φαίνεται να έχει απογοητεύσει σοβαρά τους θαυμαστές. Σε αυτό θα πω, ίσως θα πρέπει όλοι να συνηθίσουμε σε αυτό.
Δείτε, το Gran Turismo 7 θα είναι δύο χρόνια παλιό τον Μάρτιο. Τα παιχνίδια, ακόμα και αυτά που παρέχουν υπηρεσίες, δεν διαρκούν ποτέ για πάντα, και αν και προφανώς δεν έχω καμία πληροφορία να υποστηρίξω αυτό, δεν θα με θαύμαζε καθόλου να δω την Polyphony να αρχίζει να μειώνει τον ρυθμό των ενημερώσεων περιεχομένου καθώς προχωρά ο χρόνος του 2024. Το Gran Turismo Sport, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2017, είχε το τελευταίο του μεγάλο update περιεχομένου με τρία αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο του 2020. Αμέσως πριν από αυτό ήταν ένα τεράστιο update για τα Χριστούγεννα που παρουσίασε επτά αυτοκίνητα, όχι πολύ διαφορετική από το Spec II το περασμένο φθινόπωρο.
Διαρροές λίγο μετά την κυκλοφορία του GT7 έδειξαν ότι η Polyphony δούλευε πάνω σε ένα θησαυρό νέων οχημάτων, και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι περίπου το τρίτο τους – αυτά που γνωρίζαμε, τουλάχιστον – έχουν ήδη προστεθεί στο παιχνίδι. Κάποιες πρόσφατες προσθήκες, όπως το Tesla Model 3, το Toyota GR Corolla και το Jimny, δεν υπάρχουν καν σε αυτήν τη λίστα με τα δεδομένα του παιχνιδιού, αλλά το κρίσιμο σημείο είναι ότι δεν γνωρίζουμε τι θα έρθει ούτε τι θα αποθηκευτεί για το επόμενο μέρος, όταν αυτό εμφανιστεί.
Θα ήταν ωραίο ένα νέο κύκλωμα, αλλά η Polyphony έχει καθιερώσει ότι αυτά είναι τα κατάλληλα για ειδικές περιπτώσεις. Αυτά που δεν είναι, είναι τα νέα Vision Gran Turismo cars, αυτά τα concepts που φτιάχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες (και, μερικές φορές, μάρκες μόδας) ειδικά για το GT7. Αν κοιτάξετε την υποδοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι θαυμαστές αποφεύγουν απόλυτα αυτά τα concepts, αντιδρώντας συστηματικά στην ανακοίνωσή τους με φωτογραφίες αγωνιστικών αυτοκινήτων ή μεταλλικών αυτοκινήτων του 20ού αιώνα που θα προτιμούσαν να οδηγούν.
Αλλά αυτό με έκανε να σκεφτώ. Το μεγαλύτερο αμάρτημα του concept της Bulgari – εκτός από το γεγονός ότι θα πρέπει να περιμένετε έναν μήνα για να το αγοράσετε αν δεν δώσετε $5.000 για ένα ρολόι – είναι ότι είναι το προϊόν μιας μάρκας μόδας. Οπτικά, φαίνεται εντυπωσιακό. Το ίδιο ισχύει και για το Genesis X Gran Berlinetta, και όλοι συμφωνούν ότι η Genesis θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα halo car με δεδομένα τα σχεδιαστικά της επιτυχίες της τελευταίας περιόδου. Όταν ήμουν παιδί, λάτρευα τα concept cars. Κάποια από αυτά, ιδιαίτερα αυτά που έλαμψαν χάρη στο Need for Speed, όπως τα Ford GT90 και Indigo, Lamborghini Calà και BMW Nazca C2, εξακολουθούν να αποτελούν μερικά από τα αγαπημένα μου σχέδια πάντα.
Λοιπόν, τι έγινε; Μήπως απλά μεγάλωσα; Έχει χαθεί αυτή η αισιοδοξία για το μέλλον, η χαρά για την τεχνολογική πρόοδο, μετά από 20 χρόνια; Είναι πολύ εύκολο για έναν καλλιτέχνη να δημιουργήσει κάτι εντυπωσιακό που όμως ποτέ δεν γίνεται πραγματικό; Πιστεύω πως αυτοί οι παράγοντες έπαιξαν ρόλο, αλλά παράλληλα, υπάρχουν νέοι που εκτιμούν αυτήν την αισθητική.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε αυτό και να εκτιμούμε ότι λαμβάνουμε δωρεάν περιεχόμενο, κάτι σπάνιο στον κόσμο των video games. Ενώ μπορεί να υπάρχουν προβλήματα με το παιχνίδι, οι δημιουργοί αξίζουν αναγνώριση για αυτήν τη δωρεάν προσφορά. Σε μια εποχή όπου οι εκδότες απαιτούν όλο και περισσότερα χρήματα ή χρόνο από τους παίκτες, η αίσθηση εγωισμού έχει απομακρυνθεί από το λογικό.
Ελπίζω να δούμε και άλλα ονόματα και πιστεύω πως μια μέρα θα προστεθούν ονόματα και πως αυτό θα γίνει χωρίς επιπλέον κόστος.
Το τελευταίο από τα κλασικά της Αμερικάνικης κατηγορίας Muscle, παραμένει στο παρασκήνιο, μια ήρεμη δύναμη. Ωστόσο, καθώς το απλό CT5-V ανανεώνεται για το 2025, το ίδιο κάνει και το CT5-VBlackwing, προσπαθώντας λίγο περισσότερο να ξεχωρίσει.
Η GM (General Motors) επενδύει στην ενημέρωση ενός προϊόντος ειδικής αγοράς και μπορούμε να πούμε ότι είναι μια ευχάριστη έκπληξη.
Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με τα 2025 Cadillac CT5-V και CT5-V Blackwing, το πρώτο είναι ένα Sport Sedan αυτοκίνητο με κινητήρα turbo V6 και δυνατότητα τετρακίνησης, ενώ το δεύτερο είναι ένα μανιακό Super Muscle αυτοκίνητο, φυσικά με έναν κινητήρα supercharger V8, αποδίδοντας 668 ίππους στους πίσω τροχούς, και επιπλέον θα σας επιτρέπει να αλλάξετε τις ταχύτητες μόνοι σας στην έκδοση του με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το μακιγιάζ που τρέχει από τα φώτα προς τη χαμηλότερη γρίλια. Μιλώντας για γρίλιες, αυτές μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο για το 2025, άλλο ένα χαρακτηριστικό σημάδι μεταξύ του Blackwing και του απλού V.
Σε αυτή τη φωτογραφία, το κανονικό CT5-V είναι πιο μακριά από την κάμερα, ενώ το CT5-VBlackwing είναι κοντά.
Αν ψάχνετε για ένα χρωματικό στίγμα, το Cadillac έχει ένα φανταστικό νέο πράσινο που ονομάζεται Typhoon Metallic, μαζί με άλλα τρία έντονα χρώματα: Cyber Yellow Tintcoat, Coastal Blue Metallic, και Radiant Red Tintcoat. Όσοι ψάχνουν για κάτι πιο σεμνό αλλά εξίσου ενδιαφέρον, το Drift Metallic είναι ένα μπλε-ασημί που θυμίζει κάπως το Bluewater Metallic της BMW.
Εκτός από κοσμητικές αλλαγές, οι πραγματικές αναβαθμίσεις στα Cadillac CT5-V και CT5-V Blackwing του 2025 είναι στο εσωτερικό, όπου αυτά τα μοντέλα αποδόσεων υιοθετούν την οθόνη LED” 33 ιντσών που βλέπουμε και στο κανονικό CT5. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι έχει ένα αμφιλεγόμενο φωτισμένο λογότυπο στην πίσω πλευρά της οθόνης, αλλά επίσης σημαίνει ότι το εσωτερικό δείχνει την κλάση του. Το αν η τεχνολογία αυτή θα γεράσει καλά, είναι δύσκολο να πει κανείς, αλλά σίγουρα είναι ένα βήμα μπροστά από την παλιά διάταξη.
Η Cadillac πραγματικά δεν χρειαζόταν να ανανεώσει το CT5-V Blackwing επειδή είναι το τελευταίο χειροκίνητο V8 Sport Sedan που κυκλοφορεί, και η Cadillac είναι περήφανη γι’ αυτό. Η μάρκα ανέφερε ότι όταν πρόκειται για το CT5-V Blackwing, “Πάνω από το 50% των αγοραστών μας εκεί έξω επιλέγουν το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.” Ναι. Πιθανώς δεν θα έχουμε άλλα νέα Sedan όπως και αυτά, οπότε καλό είναι να απολαύσουμε τη γεύση ενώ έχουμε την ευκαιρία.
Μπορούμε μόνο να ελπίζουμε ότι το CT4-V Blackwing θα ζήσει αρκετά για να δει μια παρόμοια ανανέωση. Η Cadillac πηγαίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, πράγμα που σημαίνει ότι οι κύκλοι ζωής αυτών των Sedan αποδόσεων και είναι πεπερασμένοι. Ανεξαρτήτως του τι συμβαίνει με τον μικρότερο αδερφό του CT5-V Blackwing, ας γιορτάσουμε αυτά τα Sedan ενώ είναι ακόμη εδώ.
Η συνεργασία της Apple με την TSMC για τους τσιπ 2nm διαμορφώνει το μέλλον της τεχνολογίας, υπόσχοντας καινοτόμες και εξελιγμένες επιδόσεις.
Το ρεπορτάζ προέρχεται από την ειδοποίηση “Τίτλοι Ειδήσεων” του DigiTimes, επομένως πρόσθετες λεπτομέρειες μπορεί να είναι διαθέσιμες στο πλήρες άρθρο. Αναμένεται ότι η TSMC θα ξεκινήσει την παραγωγή επεξεργαστικών των 2nm από το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Οι όροι όπως “3nm” και “2nm” αναφέρονται στη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και τους κανόνες σχεδίασης που χρησιμοποιεί η TSMC για μια οικογένεια επεξεργαστικών. Η μείωση του μεγέθους των κόμβων αντιστοιχεί σε μικρότερο μέγεθος τρανζίστορ, επιτρέποντας την τοποθέτηση περισσότερων τρανζίστορ σε έναν επεξεργαστή, οδηγώντας σε αυξημένες ταχύτητες και πιο αποδοτική κατανάλωση ενέργειας.
Φέτος, η Apple υιοθέτησε επεξεργαστικούς μεγέθους 3 νανομέτρων για τα iPhones και τα Macs της. Και ο επεξεργαστής A17 Pro στα μοντέλα iPhone 15 Pro και οι επεξεργαστές σειράς M3 στα Macs κατασκευάζονται στον κόμβο των 3 νανομέτρων, αναβαθμίζοντας τον προηγούμενο κόμβο των 5nm. Η μετάβαση από την τεχνολογία 5nm στην τεχνολογία 3nm έφερε επιδόσεις όπως 20% πιο γρήγορες GPU, 10% πιο γρήγορη CPU και 2 φορές ταχύτερο Neural Engine στο iPhone, καθώς και παρόμοιες βελτιώσεις στα Macs.
Η TSMC κατασκευάζει δύο νέες εγκαταστάσεις για την παραγωγή επεξεργαστικών 2nm και εργάζεται για την έγκριση μιας τρίτης. Η TSMC κατασκευάζει γενικά νέες εγκαταστάσεις όταν χρειάζεται να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα για την επεξεργασία σημαντικών παραγγελιών επεξεργαστικών, και η TSMC επεκτείνεται με μεγάλο τρόπο για την τεχνολογία 2nm. Η μετάβαση στα 2nm θα δει την TSMC να υιοθετεί τους GAAFET (gate-all-around field-effect transistors) με νανοφύλλα αντί για FinFET, επομένως η διαδικασία κατασκευής θα είναι πιο σύνθετη. Οι GAAFET επιτρέπουν ταχύτερες ταχύτητες με μικρότερο μέγεθος τρανζίστορ και χαμηλότερη τάση λειτουργίας.
Η TSMC ξοδεύει δισεκατομμύρια για την αλλαγή αυτή, και η Apple θα πρέπει επίσης να πραγματοποιήσει αλλαγές στον σχεδιασμό των επεξεργαστών της για να προσαρμοστεί στη νέα τεχνολογία. Η Apple είναι ο βασικός πελάτης της TSMC και συνήθως είναι η πρώτη που λαμβάνει τους νέους επεξεργαστές της TSMC. Για παράδειγμα, η Apple απέκτησε όλους τους επεξεργαστές της TSMC μεγέθους 3 νανομέτρων το 2023 για iPhones, iPads και Macs.
Μεταξύ των κόμβων 3nm και 2nm, η TSMC θα εισάγει αρκετές νέες βελτιώσεις στον κόμβο των 3nm. Η TSMC έχει ήδη παρουσιάσει τους επεξεργαστές N3E και N3P, που είναι βελτιωμένες διαδικασίες 3nm, και υπάρχουν και άλλοι επεξεργαστές όπως ο N3X για υψηλή απόδοση υπολογιστικών εφαρμογών και ο N3AE για αυτοκινητοβιομηχανικές εφαρμογές. Υπάρχουν φήμες που υποδεικνύουν ότι η TSMC ήδη ξεκινάει την εργασία σε πιο προηγμένους επεξεργαστές 1.4 νανομέτρων, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2027. Λέγεται ότι η Apple εξετάζει το ενδεχόμενο να κρατήσει τις αρχικές δυνατότητες κατασκευής της TSMC για και τις τεχνολογίες 1.4nm και 1nm.
Η Google παρουσίασε το Lumiere, το νέο της εργαλείο παραγωγής βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο χαρακτηρίζει ως “ένα μοντέλο διάχυσης χώρου-χρόνου για ρεαλιστική παραγωγή βίντεο”.
Πέραν των τεχνικών λεπτομερειών, το Lumiere δείχνει να είναι ικανό να δημιουργεί βίντεο με γλυκά ζώα σε απίθανες καταστάσεις, όπως το να φοράνε roller skates, να οδηγούν αυτοκίνητα ή να παίζουν πιάνο.
Σύμφωνα με τη Google, το Lumiere χρησιμοποιεί μια μοναδική αρχιτεκτονική για τη δημιουργία της ολόκληρης χρονικής διάρκειας ενός βίντεο σε μια διαδικασία. Αντί να συνθέτει ένα βίντεο από πολλά μικρά κομμάτια ή καρέ, μπορεί να δημιουργήσει ολόκληρο το βίντεο, από την αρχή ως το τέλος, με μια ομαλή διαδικασία.
Το Lumiere μπορεί επίσης να εκτελεί πολλά “κόλπα”, τα οποία περιγράφονται με παραδείγματα στην επίσημη σελίδα παρουσίασης της Google. Μεταξύ άλλων, μπορεί να μετατρέπει κείμενα σε βίντεο, να μετατρέπει στατικές εικόνες σε βίντεο, να δημιουργεί βίντεο σε συγκεκριμένα στυλ χρησιμοποιώντας εικόνες αναφοράς, να εφαρμόζει συνεπή επεξεργασία βίντεο με βάση κείμενο, να δημιουργεί κινηματογραφία ζωντανεύοντας συγκεκριμένες περιοχές μιας εικόνας, και να προσφέρει δυνατότητες επισκευής βίντεο (π.χ. να αλλάζει τα ρούχα που φορά μια προσωπικότητα/ένας χαρακτήρας).
Η Google αναφέρει ότι το Lumiere δημιουργεί βίντεο διάρκειας πέντε δευτερολέπτων με ανάλυση 1024×1024 pixel, τα οποία χαρακτηρίζει ως “χαμηλής ανάλυσης”. Παρά τους περιορισμούς αυτούς, οι ερευνητές της Google υποστηρίζουν ότι τα αποτελέσματα του Lumiere προτιμήθηκαν σε σύγκριση με άλλα υπάρχοντα εργαλεία σύνθεσης βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη.
Παρόλο που τα τεχνητά βίντεο βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, έχουν σημειώσει πρόοδο στην ποιότητά τους τα τελευταία δύο χρόνια. Η Google είχε παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο σύνθεσης εικόνων, το Imagen Video, τον Οκτώβριο του 2022. Πριν από αυτό, η Meta είχε παρουσιάσει το Make-A-Videoτης. Τον Ιούνιο του προηγούμενου έτους, το Gen2 της Runway επέτρεπε τη δημιουργία δύο δευτερολέπτων βίντεο από κείμενο, ενθαρρύνοντας τη δημιουργία παρωδιακών εμπορικών διαφημίσεων. Το Νοέμβριο, είχαμε καλύψει το Stable Video Diffusion, το οποίο μπορεί να δημιουργεί μικρά βίντεο από στατικές εικόνες.
Η παρουσίαση γεννά συχνά αντιδράσεις, καθώς η δημιουργία συνεκτικών εικονικών ανθρώπινων μορφών είναι δύσκολη, και τα τεχνητά συστήματα κινδυνεύουν να δημιουργήσουν αποκλίσεις που αντιλαμβανόμαστε εύκολα. Το Lumiere φαίνεται να ξεπερνά τα άλλα μοντέλα σύνθεσης βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Google δεν προδίδεται, συνήθως κρατά τα έργα έρευνας για τεχνητή νοημοσύνη μυστικά, χωρίς να είμαστε σίγουροι για το αν και το πότε, θα έχει ο κοινός κόσμος την ευκαιρία να το δοκιμάσει.
Όπως πάντα, όταν βλέπουμε μοντέλα σύνθεσης βίντεο να γίνονται πιο ικανά, δεν μπορούμε παρά να σκεφτόμαστε τις μελλοντικές επιπτώσεις για τη συνδεδεμένη στο διαδίκτυο κοινωνία μας, η οποία επικεντρώνεται στον κοινό διαμοιρασμό πολυμέσων. Το ερώτημα για την αξιοπιστία των βίντεο θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό, καθώς τα εργαλεία σύνθεσης βίντεο που είναι πιο ικανά από το Lumiere θα καθιστούν εύκολη τη δημιουργία παραπλανητικών deepfakes. Σε αυτή την κατεύθυνση, στην ενότητα “Κοινωνικές Επιπτώσεις” της εργασίας του Lumiere, οι ερευνητές αναφέρουν: “Ο στόχος μας σε αυτό το έργο είναι να επιτρέψουμε σε αρχάριους χρήστες να δημιουργούν οπτικό περιεχόμενο με δημιουργικό και ευέλικτο τρόπο. Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος κατάχρησης για τη δημιουργία ψευδών ή επιβλαβών περιεχομένων με τη χρήση της τεχνολογίας μας, και πιστεύουμε ότι είναι ζωτικό να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν εργαλεία για τον εντοπισμό προκαταλήψεων και κακόβουλης χρήσης, προκειμένου να διασφαλιστεί μια ασφαλής και δίκαιη χρήση”.
Καταδικάζοντας το ‘The Day Before’: Το παρασκήνιο ενός αποτυχημένου φαινομένου και ο ρόλος των content creators.
Η μέρα πριν είναι πλέον παρελθόν, αλλά όσοι βρίσκονται πίσω από το στούντιο δε φαίνεται να έχουν σταματήσει να παραπονιούνται. Σύμφωνα με μια νέα δήλωση από τη Fntastic, δεν είναι φταίξιμο των προγραμματιστών που το αποτυχημένο παιχνίδι “The Day Before” έχει εξαφανιστεί. Η ευθύνη βαρύνει τους “bloggers” και τους “content creators” που έχουν “εξαπολύσει χρυσορυχείο” κερδίζοντας από μια εκστρατεία μίσους κατά του αποτυχημένου παιχνιδιού. Και ο Dr. Disrespect το υποστήριξε, οπότε γιατί κανείς παραπονιέται;
Το “The Day Before” παρουσιάστηκε το 2021 με μερικά trailers παιχνιδιού που δημιούργησαν ενθουσιασμό για ένα αρχικά προωθούμενο ως open-world survival MMO. Αναμενόταν να συνδυάσει στοιχεία από τα The Division, GTA V και The Last of Us, με τη Fntastic να δηλώνει σε ένα video του IGN Fan Fest τον Φεβρουάριο του 2021 ότι το παιχνίδι θα ήταν “μια πραγματική καινοτομία για τον κλάδο των massive multiplayer online survival.” Ανακοινώθηκαν μερικές ημερομηνίες κυκλοφορίας, αλλά λόγω μετάβασης από το Unreal Engine 4 στο Unreal Engine 5 και, αργότερα, ενός προφανούς προβλήματος με το εμπορικό σήμα, το “The Day Before” υπέστη καθυστερήσεις.
Κανένα από αυτά δεν εμπόδισε το παιχνίδι από το να γίνει ένα από τα πιο πολυπόθητα τίτλους στο Steam. Ωστόσο, ο ενθουσιασμός αυτός εξαφανίστηκε γρήγορα μόλις το παιχνίδι κυκλοφόρησε, καθώς οι παίκτες το κριτικάρισαν όχι μόνο για τα bugs αλλά και για τις μη πραγματοποιημένες υποσχέσεις. Το open-world survival MMO ήταν στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι εξαγωγής όπλων, παρόμοιο με το Escape From Tarkov, και από τότε η πορεία του κατήλθε απότομα.
Μερικές μέρες μετά την κυκλοφορία του “The Day Before” στις 7 Δεκεμβρίου 2023, και μετά τις πολλές κριτικές που χαρακτήρισαν το παιχνίδι ως αποτυχημένο, το στούντιο Fntastic έκλεισε τις πόρτες του, χαρακτήρισε τα πράγματα “άτυχα” και διέγραψε τα πάντα, ανακοινώνοντας ότι οι servers του παιχνιδιού θα κλείσουν στις 22 Ιανουαρίου 2024. Παρόλα αυτά, δεν παραμένει σιωπηλή, αντίθετα, χρησιμοποίησε το Twitter στις 24 Ιανουαρίου για να διαψεύσει κάποιες “παραπληροφόρησης” από ανώνυμες πηγές και για να επικρίνει τους “bloggers” και “content creators” για την ολέθρια αποτυχία του παιχνιδιού.
Στη δήλωση της, η Fntastic δήλωσε ότι το στούντιο “πάντα διενεργούσε τις επιχειρήσεις του με ειλικρίνεια,” σημειώνοντας ότι είχε μια εξαιρετική σχέση με τον εκδότη Mytona από την αποκάλυψη του “The Day Before” το 2021. Το στούντιο συνέχισε λέγοντας ότι οι κατηγορίες ότι η Fntastic “ξάπλωσε στους παίκτες και επενδυτές” ήταν αναληθείς και ότι οι προγραμματιστές “δεν πήραν ούτε ένα κέρμα” από κανέναν. Σύμφωνα με τη Fntastic, οι πραγματικοί κερδοσκόποι ήταν οι bloggers και content creators που “έβγαλαν μεγάλα χρήματα δημιουργώντας ψευδείς πληροφορίες με μεγάλους τίτλους από την αρχή για να πάρουν προβολές και followers.”
Η ομάδα ανέλυσε ακριβώς γιατί πιστεύει ότι απέτυχε το “The Day Before”, περιγράφοντας “το πείραμα όπου σας ζητείται να μετρήσετε ροζ αντικείμενα σε ένα δωμάτιο και στη συνέχεια να θυμηθείτε τα μπλε.” Αυτό για το οποίο φαίνεται να μιλάει η Fntastic είναι μια μορφή προκατάληψης επικύρωσης, καθώς το στούντιο εξήγησε ότι streamers όπως ο Herschel “DrDisrespect” Beahm IV παρουσίασαν ένα “άμεσο” κριτικής όψη για το “The Day Before“, αλλά μέχρι εκείνη τη στιγμή ο μίσος ήταν τόσο χτυπητός και κατακλυστικός, που κανείς δε θυμόταν τα σχόλιά του, ακόμη και μετά τις ενημερώσεις που επιδιόρθωναν τα προβλήματά του. Οι προγραμματιστές είπαν ότι παρά την απαξίωση που αντιμετώπισε το παιχνίδι, πωλούνταν ξανά στη μαύρη αγορά για $200, πράγμα που σίγουρα υποδηλώνει τη δημοφιλία του. Ως εκ τούτου, η Fntastic έχει επιμείνει ότι ο κόσμος θα πρέπει “να εγγραφεί στα κοινωνικά μας δίκτυα” για να δει τι ετοιμάζει η ομάδα στο μέλλον.
Στο τέλος, το “The Day Before” φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε, με τους servers να κλείνουν επίσημα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, βάσει αυτής της νέας δήλωσης, φαίνεται ότι οι υπεύθυνοι δεν έχουν σταματήσει να δημιουργούν παιχνίδια, ειδικά από τη στιγμή που οι πρώην διευθυντές του στουντίου φαίνεται ότι ήδη εργάζονται σε ένα νέο.
Στρατηγική της Apple για το Άνοιγμα του App Store στην ΕΕ: Σύμφωνα με αναφορές, η Apple σχεδιάζει να χρεώνει τους προγραμματιστές εάν προσφέρουν Sideloaded εφαρμογές (που μπορούν να εγκατασταθούν απευθείας από πηγές εκτός του App Store.)
Νέοι νόμοι της ΕΕ θα υποχρεώσουν την Apple να ανοίξει το App Store της στην Ευρώπη.
Καθώς νέοι κανονισμοί τεχνολογίας έρχονται σε ισχύ στις επόμενες εβδομάδες στην Ευρώπη, η Apple προετοιμάζεται για ένα μέλλον όπου θα υποχρεωθεί να επιτρέπει στους χρήστες να κατεβάζουν εφαρμογές από πηγές έξω από το App Store της. Αν και η εταιρεία δεν έχει μοιραστεί λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει η διαδικασία, η οποία ονομάζεται sideloading, φαίνεται ότι δεν θα επιτρέπει στους προγραμματιστές να αποφεύγουν τα τέλη και τους κανόνες αναθεώρησης εφαρμογών της εταιρείας.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, ο ιδιοκτήτης του App Store “σχεδιάζει να εισπράξει τέλη από τους προγραμματιστές που προσφέρουν λήψεις εκτός του App Store” και θα απαιτήσει κάποιου είδους αναθεώρηση για λήψεις που δεν θα πραγματοποιούνται μέσω του καταστήματός του. Η δυνατότητα εγκατάστασης sideloaded εφαρμογών, δηλαδή εγκατάσταση εφαρμογών από πηγές εκτός του App Store θα προσφέρεται μόνο στους χρήστες iOS στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να συμμορφωθεί με τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Αγορές της ΕΕ.
Παρόλο που το σχέδιο της Apple δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, αν υλοποιηθεί, αναμένεται να προκαλέσει κριτική από τους δημιουργούς εφαρμογών. Ο Κανονισμός για τις Ψηφιακές Αγορές αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 7 Μαρτίου, και παρόλο που η Apple δεν έχει ακόμη μοιραστεί το σχέδιό της για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό, εταιρείες που έχουν ήδη έρθει σε σύγκρουση με την Cupertino για τους κανόνες της εταιρείας, όπως το Spotify, έχουν αρχίσει ήδη τις προετοιμασίες τους. Το Spotify, μια παλιά αντίπαλος των τελών του App Store, πρόσφατα παρουσίασε το prospect της ευρωπαϊκής έκδοσης της εφαρμογής της, όπου οι χρήστες θα μπορούν να πληρώνουν για συνδρομές και ηχητικά βιβλία μέσα από την εφαρμογή της.
Η Wall Street Journal αναφέρει επίσης ότι η Meta, ένας άλλος επίμονος κριτικός της Apple, εργάζεται σε ένα δικό της έργο που θα της επιτρέψει να διανέμει τις εφαρμογές των προγραμματιστών μέσω διαφημίσεων στο Facebook. Το έργο, που αναφέρεται εσωτερικά ως “Project Neon”, μπορεί να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του Facebook να ανταγωνιστεί πιο άμεσα το App Store, τουλάχιστον στην Ευρώπη.
Με αναφορά στην ταινία τρόμου The Birds του Hitchcock του 1963, ένα νέο διαφημιστικό της Apple διάρκειας 30 δευτερολέπτων προωθεί τη δύναμη του Ceramic Shield.
Το βίντεο δείχνει μια γυναίκα να ποδηλατεί μέσα σε ένα πάρκο, το iPhone της τοποθετημένο στο τιμόνι και να χρησιμοποιεί το Apple Maps για πλοήγηση.
Ένα πουλί της επιτίθεται ξαφνικά από ψηλά και πέφτει από το ποδήλατό της, ενώ το iPhone της πετάγεται στον αέρα. Στη συνέχεια προσγειώνεται όρθιο σε ένα χωματόδρομο, απαλλαγμένο από τον κίνδυνο της ασφάλτου, όπου κλαδιά και φύλλα απορροφούν την πτώση.
Η γυναίκα το αρπάζει, το σηκώνει και γυρίζει την οθόνη προς την μεριά της, για να δει ότι είναι εντάξει. Τότε εμφανίζεται μία λεζάντα που λέει “Πιο ανθεκτικό από οποιοδήποτε γυαλί smartphone“, και στη συνέχεια “Χαλαρώστε, είναι iPhone” – πριν ο πουλί επιτεθεί ξανά και αυτή τρέξει μακριά.
Το Ceramic Shield κυκλοφόρησε για πρώτη φορά με το iPhone 12 και τα τεστ έδειξαν ότι έχει μεγαλύτερη αντοχή στην πίεση και είναι ένα πόντο υψηλότερο στη δοκιμή σκληρότητας Mohs.
Αυτήν τη στιγμή, η διαφήμιση υπάρχει μόνο στο αυστραλιανό κανάλι του YouTube της Apple, αλλά αναμένεται να εισαχθεί και στο αμερικανικό.
Το Ceramic Shield της Apple είναι μία νέου είδους οθόνη που έχει αναπτυχθεί για να προσφέρει αυξημένη ανθεκτικότητα στη φθορά. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης νανοκεραμικών κρυστάλλων, οι οποίοι είναι σκληρότεροι από τα περισσότερα γυαλιά.
Η τεχνολογία Ceramic Shield συνδυάζει αυτά τα νανοκεραμικά κρύσταλλα με γυαλί σε μια διαδικασία που η Apple αποκαλεί ‘υψηλής θερμοκρασίας κρυσταλλοποίηση‘. Αυτό δημιουργεί μια οθόνη που είναι πιο σκληρή και ανθεκτική από το τυπικό γυαλί των οθονών των smartphones.
Επιπλέον, η τεχνολογία Ceramic Shield περιλαμβάνει ένα διπλό ιονικό ανταλλακτικό προστατευτικό στρώμα. Αυτό βοηθά στην προστασία της οθόνης από γρατζουνιές και άλλες μορφές φθοράς, ενώ παράλληλα διατηρεί την υψηλή ποιότητα εικόνας της οθόνης.
Συνολικά, η τεχνολογία Ceramic Shield της Apple προσφέρει μια σημαντική βελτίωση στην ανθεκτικότητα της οθόνης του iPhone, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα της εικόνας ή την αίσθηση της οθόνης.