Αρχική Blog Σελίδα 5625

To ανεύθυνο Twitter και οι απρόσεχτοι δημοσιογράφοι

Μία εβδομάδα μετά από το hack στον λογαριασμό του Associated Press που ανέφερε μια ανύπαρκτη βομβιστική επίθεση στο Λευκό Οίκο, το Twitter αποφάσισε ότι ήταν καιρός να πάρει μέτρα. Και τα μέτρα που πήρε; Προειδοποίησε τους δημοσιογράφους ότι θα πρέπει να περιμένουν και άλλες επιθέσεις!!

twitter“Πιστεύουμε ότι οι επιθέσεις αυτές θα συνεχιστούν και ότι οι εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης θα συνεχίσουν να είναι στόχοι υψηλής αξίας για τους hackers,” ανέφερε η εταιρεία σε υπόμνημα που έστειλε σε διάφορα πρακτορεία ειδήσεων το βράδυ της Δευτέρας και δημοσιεύτηκε από το BuzzFeed. Στο υπόμνημα, το Twitter αναφέρει μια ολόκληρη σειρά από αντι-hacking τεχνικές, που περιλαμβάνουν την περιορισμένη πρόσβαση στο λογαριασμό, την αλλαγή του κωδικού πρόσβασης, και έναν υπολογιστή χωρίς email μόνο για την σύνδεση στο Twitter, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μην πέσουν άθελά τους  για μια επίθεση phishing. To ανεύθυνο Twitter και οι απρόσεχτοι δημοσιογράφοι

Το υπόμνημα του Twitter συνεχίζει με αρκετές σημαντικές οδηγίες προς τους ναυτιλλομένους (υπάρχει ολόκληρο στο τέλος της δημοσίευσης), ξεχνώντας  κάτι πολύ σημαντικό.

Όλη αυτή η στρατηγική της εταιρείας δεν μπορείτε να πείτε είναι αρκετά βοηθητική, αλλά δεν περιλαμβάνει προσωπική ευθύνη.

Πάντα το δάχτυλο του Twitter δείχνει τους δημοσιογράφους ή γενικότερα τους ανθρώπους που έπεσαν θύματα σε ένα hacking. Με τις οδηγίες και πάλι η ευθύνη είναι δική μας. Το γεγονός ότι καθημερινά υπάρχουν κρούσματα παραβιάσεων δεν κάνει την εταιρεία να αναρωτηθεί “Μήπως και εμείς δεν κάνουμε κάτι καλά;”

Ευτυχώς, το Twitter ανακοίνωσε ότι θα κάνει κάτι με το θέμα της ασφάλειας του. Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα την επικείμενη και πολυαναμενόμενη άφιξη της επαλήθευσης με δύο βήματα. Το γεγονός ότι η εταιρεία ανακοίνωσε το νέο χαρακτηριστικό την ίδια ημέρα με το hack του Associated Press το προσπερνάμε. 

Το υπόμνημα του Twitter

Please help us keep your accounts secure. There have been severalrecent incidents of high-profile news and media Twitter handles being compromised. We believe that these attacks will continue, and that news and media organizations will continue to be high value targets to hackers.

What to be aware of:

These incidents appear to be spear phishing attacks that target your corporate email. Promoting individual awareness of these attacks within your organization and following the security guidelines below is vital to preventing abuse of your Twitter accounts.

Take these steps right now:

Change your Twitter account passwords. Never send passwords via e-mail, even internally. Ensure that passwords are strong- at least 20 characters long. Use either randomly-generated passwords (like “LauH6maicaza1Neez3zi”) or a random string of words (like “hewn cloths titles yachts refine”).

Keep your email accounts secure. Twitter uses email for password resets and official communication. If your email provider supports two-factor authentication, enable it. Change your e-mail passwords, and use a password different from your Twitter account password.

Review your authorized applications. Log in to Twitter and review the applications authorized to access your accounts. If you don’t recognize any of the applications, contact us immediately by emailing ______@twitter.com.

Help us protect you. We’re working to make sure we have the most updated information on our partners’ accounts. Please send us a complete list of all accounts affiliated with your organization, so that we can help keep them protected.

Build a plan. Create a formal incident response plan. If you suspect your organization is being targeted by a phishing campaign or has been compromised by a phishing attack, enact the plan.

Contact us immediately at ______@twitter.com with the word “Hacking” in the subject. Include copies of suspected phishing emails.

If you lose access to an account, file a Support ticket and email the ticket number to ______@twitter.com.

Moving Forward:

Review our security guidelines to help make sure your accounts are as secure as possible.

Talk with your security team about ensuring that your corporate email system is as safe as possible. A third-party provider that allows for two-factor authentication might be a safer solution.

Strong security practices will reduce your vulnerability to phishing. Consider the following suggestions:

Designate one computer to use for Twitter. This helps keep your Twitter password from being spread around. Don’t use this computer to read email or surf the web, to reduce the chances of malware infection.

Minimize the number of people that have access. Even if you use a third-party platform to avoid sharing the actual Twitter account password, each of these people is a possible avenue for phishing or other compromise.

Check for signs of compromise. Checking your email address and authorized apps weekly or monthly can help detect unauthorized access and address the problem before access is abused.

Double-check the email address associated with your Twitter accounts: https://twitter.com/settings/account

Review the apps authorized to access your accounts: https://twitter.com/settings/applications

Change your password regularly. Changing your Twitter password quarterly or yearly can reset the clock if a password has leaked.

Using a Password Manager integrated into your browser can help prevent successful phishing attacks.

Third-party solutions such as 1Password or LastPass, as well as the browser’s built-in password manager, will only auto-fill passwords on the correct website. If the password manager does not auto-fill, this might indicate a phishing attempt.

Password managers make it much easier to use a very strong password. Very difficult passwords will discourage memorization, which will greatly reduce the chances of being phished.

Be certain to set a master password, since otherwise passwords may be stored unprotected.

Don’t hesitate to email us if you need assistance.

SpaceShipTwo της Virgin Galactic Το πρώτο ιδιωτικό διαστημόπλοιο

Το σκάφος SpaceShipTwo της Virgin Galactic, της φιλόδοξης εταιρείας διαστημικών εκδρομών που ίδρυσε ο μεγιστάνας Ρίτσαρντ Μπράνσον, πυροδότησε για πρώτη φορά τον πυραυλοκινητήρα του σε δοκιμαστική πτήση.

Στη δοκιμή της Δευτέρας, το SpaceShipTwo απογειώθηκε κρεμασμένο κάτω από το μητρικό αεροπλάνο WhiteKnightTwo. Όταν έφτασε σε ύψος 45.000 ποδών (14 χιλιόμετρα) πάνω από την έρημο Μοχάβε της Καλιφόρνια, το διαστημικό σκάφος αποδεσμεύτηκε, απομακρύνθηκε σε απόσταση ασφάλειας από το WhiteKnightTwo, και πυροδότησε τον πυραυλοκινητήρα του για 16 δευτερόλεπτα.

spaceshiptwo

Παρά τη μικρή διάρκεια πυροδότησης, το σκάφος επιτάχυνε μέχρι τα Mach 1,2. Στη συνέχεια επιβράδυνε και επέστρεψε στο αεροδρόμιο με ελεύθερη πτήση.

Στις επόμενες δοκιμές, ο κινητήρας, ο οποίος καίει ένα μείγμα στερεού λάστιχου και υγρού υποξειδίου του αζώτου, θα ενεργοποιείται για όλο και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μέχρι το αεροσκάφος να φτάσει το τελικό ύψος των 100 χιλιομέτρων -το επίσημο όριο του Διαστήματος.

Οι μελλοντικοί επιβάτες της Virgin Galactic θα μπορούν έτσι να απολαύσουν μια υποτροχιακή πτήση και να ζήσουν για λίγα λεπτά την εμπειρία της έλλειψης βαρύτητας.

Η πτήση ονομάζεται υποτροχιακή επειδή το SpaceShipTwo δεν μπορεί να αναπτύξει αρκετά μεγάλη ταχύτητα ώστε να μπει σε τροχιά.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, οι τουριστικές πτήσεις θα έπρεπε ήδη να έχουν αρχίσει. Όμως οι δοκιμές του SpaceShipTwo και του WhiteKnightTwo έχουν καθυστερήσει, και η εταιρεία είναι απρόθυμη να διευκρινίσει πότε θα αρχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της.

Ωστόσο περισσότεροι από 500 υποψήφιοι πελάτες, ανάμεσά τους και ο διάσημος βρετανός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ, έχουν ήδη δώσει προκαταβολές για τα μελλοντικά τους εισιτήρια.

Το διαστημόπλοιο της Virgin Galactic θα απογειώνεται από το νέο διαστημικό κέντρο Spaceport America στο Νιου Μέξικο.

in

Αναμέτρηση της Apple και της Samsung στο καινούργιο, αρκετά χιουμοριστικό, διαφημιστικό για Windows Phone [Video]

apple-man

Απ΄ότι φαίνεται η Microsoft αποφάσισε να ακολουθήσει το δρόμο της Samsung στο marketing. Αντί να προμοτάρουν τα νέα χαρακτηριστικά των Windows Phone στη διαφήμιση, η εταιρεία αποφάσισε να δώσει ένα χτύπημα στον ανταγωνισμό.

Στο παρακάτω ενός λεπτού βίντεο θα δείτε την Apple να μαλώνει με τη Samsung κατά τη διάρκεια ενός γάμου ξεκινώντας με το να ανταλλάζουν προσβολές και καταλήγοντας στο να πλακώνονται κανονικά.

“Θα σε πείραζε να πάρεις από τη μέση το τεράστιο κινητό σου;” λέει ένας χρήστης iPhone όταν ένας χρήστης Galaxy του μπλοκάρει τη θέα από τη τελετή. Στη συνέχεια οι προσκεκλημένοι, από τους οποίους οι μισοί είναι χρήστες iPhone και οι άλλοι μισοί είναι χρήστες συσκευών της Samsung, ξεκινούν να προσβάλουν ο ένας τον άλλον.

Το βίντεο είναι αρκετά χιουμοριστικό και αξίζει σίγουρα να του ρίξετε μια ματιά:

Ωστόσο, όσο χιουμοριστικό και αν είναι, προσωπικά δεν με έκανε να θέλω να αγοράσω Windows Phone.

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

To iPad πρώτο στη προτίμηση των καταναλωτών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

Σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power and Associates, το iPad για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έρχεται πρώτο στη προτίμηση των καταναλωτών. Στην έρευνα οι ερωτηθέντες που πήραν μέρος ήταν ήδη χρήστες κάποιου tablet, ωστόσο έπρεπε να το έχουν στη κατοχή τους 1 χρόνο ή λιγότερο. Η ικανοποίηση του κάθε χρήστη μετρήθηκε χρησιμοποιώντας πέντε παράγοντες: Απόδοση, ευκολία χρήσης, σχεδιασμός, χαρακτηριστικά και τιμή.

Η έρευνα έδειξε ότι το 51% των χρηστών μοιράζονται το tablet τους με τουλάχιστον ένα ακόμα άτομο, ενώ η ικανοποίηση τους ήταν αρκετά μεγαλύτερη απ΄ότι εκείνων που δεν το μοιράζονταν με κανέναν, με αποτέλεσμα το 41% των πρώτων να θέλουν να ξανά αγοράσουν tablet από την ίδια εταιρεία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για εκείνους που δεν το μοιράζονται ήταν 28%.

Επιπλέον, το 20% των συνολικών ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το tablet του καθαρά για δουλειά, ενώ μόνο το 31% των εργοδοτών συμβάλουν στο πόσο που θα χρειαστεί κάποιος υπάλληλος τους για να αγοράσει ένα tablet για τη δουλειά.

Και τέλος η έρευνα έδειξε ότι η Apple με το iPad έρχεται πρώτη στη συνολική ικανοποίηση, με 836 πόντους, ενώ τα πήγε καλά και στους τέσσερις παράγοντες: Απόδοση, ευκολία χρήσης, σχεδιασμός και χαρακτηριστικά. Δεύτερη έρχεται η Amazon με 829 πόντους, η οποία τα πήγε πολύ καλά στο παράγοντα της τιμής.

117035

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

Η Apple θα μας παρουσιάσει ένα φτηνό iPad Mini;

iPad-Mini-iPad-4

Μετά τις δηλώσεις του Tim Cook που ανέφερε ότι τα περισσότερα αναβαθμισμένα προϊόντα θα τα δούμε προς το τέλος του χρόνου σηματοδοτώντας μια περίοδο από τον Οκτώβριο και μετά έχουν ξεκινήσει μια σειρά από φήμες και έτσι σήμερα διαβάσαμε και την πιθανότητα η Apple να μας παρουσιάσει ένα φτηνό iPad Mini.

Ο Ming-Chi Kuo αναλυτής της KGI Securities, έχουμε τονίσει πως είναι αρκετά αξιόπιστος και αυτό έχει αποδειχθεί και κατά το παρελθόν, ανέφερε αρχικά πως λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Apple με την Retina οθόνη του iPad Mini έχει δημιουργήσει καθυστερήσεις και έτσι μάλλον θα το δούμε να παρουσιάζεται κάποια στιγμή των Οκτώβριο.

Η αλήθεια είναι πως κάτι τέτοιο περιμέναμε και εμείς αλλά ο Ming συνέχισε αναφέροντας πως στο διάστημα που μεσολαβεί η Apple ενδεχόμενος να μας παρουσιάσει ένα φτηνό iPad Mini. Οι λόγοι είναι λίγος πολύ οι ίδιοι με την θεωρία του φτηνού iPhone μιας και ένα πιο οικονομικό iPad Mini θα εκτόξευε τα κέρδη της εταιρείας ειδικά σε αγορές όπως αυτές της Κίνας.

Η τιμή του θα μπορούσε να ανέρχεται μεταξύ $199 και $249 κάνοντας θυσίες στα υλικά όπως και σε χαρακτηριστικά σαν αυτά της κάμερας κλπ

In his eyes, Apple could take a number of approaches to reducing the cost of building an iPad mini. His proposed options include removing the rear camera, reducing internal storage to 8 gigabytes, simplifying production of the metal casing, or using a more advanced process to build the A5 processor.

Η Apple ετοιμάζει και την αναβάθμιση του iPad με το iPad 5 να φημολογείται πως θα ακολουθήσει την σχεδιαστική γραμμή του iPad Mini  αλλά πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως δύσκολα θα ξεπεράσει την επιτυχία του iPad Mini.

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

H Apple θα αναβαθμίσει τα MacBook Pro και MacBook Air στο WWDC [Αναλυτής]

macbook_pro_retina

Σύμφωνα με τον αναλυτή Ming-Chi Kuo, της KGI Securities, η Apple σκοπεύει να παρουσιάσει νέα MacBook Pro και MacBook Air στο WWDC τα οποία θα χρησιμοποιούν τους Haswell επεξεργαστές της Intel.

Σύμφωνα με τον Ming-Chi Kuo η Apple θα συνεχίσει να κυκλοφορεί την απλή έκδοση του MacBook Pro μαζί με το MacBook Air και Retina MacBook Pro, διότι το 13- ιντσών MacBook Pro εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές προϊόν στη σειρά των MacBook. Ενώ οι αναπτυσσόμενες αγορές θα έχουν ένα παραπάνω λόγο να το προτιμήσου λόγο του οπτικού δίσκου, διότι το ίντερνετ δεν είναι ακόμα αρκετά διαδομένο.

Ωστόσο, ο Kuo λέει ότι η Apple δεν πρόκειται να παρουσιάσει ακόμα ένα MacBook Air με Retina οθόνη λόγο προβλημάτων στη τιμή, το πάχος και στη παράγωγη του.

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

Αναβάθμιση της εφαρμογής Google Search φέρνει το Google Now στις iOS συσκευές

google-now

Η Google είχε υποσχεθεί ότι θα έρθει και μετά από αρκετό καιρό τελικά το Google Now είναι πλέον διαθέσιμο και στο iOS. Είναι μέρος της εφαρμογής Google Search, η οποία αναβαθμίστηκε σήμερα, και είναι ακριβός το ίδιο με αυτό που οι χρήστες Android απολαμβάνουν εδώ και ένα χρόνο.

Το Google Now είναι σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Android Jelly Bean γιαυτό και πολλοί πίστευαν ότι θα παραμένει αποκλειστικότητα του Android. Γιαυτό και εντυπωσίασε αρκετούς το trailer με το Google Now για iOS που κυκλοφόρησε το Μάρτιο, αλλά εντυπωσίασε ακόμα περισσότερους η επίσημη δήλωση του Eric Schmidt που επιβεβαίωνε ότι όντως έρχεται στο iOS.

Όσοι έχουν χρησιμοποιήσει το χαρακτηριστικό στο Android θα ξέρουν ακριβός πως να το χρησιμοποιήσουν και στο iOS, διότι είναι ακριβός το ίδιο, με τη μόνη διαφορά ότι είναι ενσωματωμένο μέσα σε εφαρμογή και όχι στο ίδιο το λειτουργικό.

Όσοι πάλι δεν το γνωρίζεται να πούμε ότι πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία σας ενημερώνει συνεχώς για πράγματα που σας ενδιαφέρων μέσω όμορφων καρτελών και αξίζει σίγουρα να τις ρίξετε μια ματιά.

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή Google Search από εδώ και είναι δωρεάν.

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

Η ΑΕΠΙ στρέφεται δικαστικά εναντίον όλων των Ελληνικών παρόχων ζητώντας το μπλοκάρισμα torrent sites

seized_domain

H γνωστή μας εικόνα από πολλές ιστοσελίδες που έχουν μπλοκαριστεί από τις αρχές στο εξωτερικό (συνήθως Αμερική) έρχεται και στην Ελλάδα. Όχι βέβαια με το σήμα του FBI, αλλά με το σήμα των Δικαστικών Αρχών που ίσως αύριο αποφασίσουν το μπλοκάρισμα αρκετών file sharing ιστοσελίδων, μετά από καταγγελία που κατέθεσε η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Παραθέτουμε την δημοσίευση του ADSLGR

Αύριο 30/4/2013 εκδικάζεται σύμφωνα με πληροφορίες του adslgr.com η προσωρινή διαταγή των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, γνωστή και ως ΑΕΠΙ, εναντίον των παρόχων ΟΤΕ, Wind, Vodafone, Forthnet, hellas online, On Telecoms και ΕΔΕΤ, στα Δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, κτήριο 5, και ώρα 9.30.

Η ΑΕΠΙ με την κίνηση της αυτή ζητάει από τους παρόχους, όχι μόνο την απαγόρευση πρόσβασης αλλά και το μπλοκάρισμα σε επίπεδο DNS στις παρακάτω ελληνικές και ξένες ιστοσελίδες:

  1. www.greek.to
  2. www.greek-team.cc
  3. www.p2planet.net
  4. www.tsibato.info
  5. www.greekddl.eu
  6. www.greek-best.com
  7. www.kat.ph
  8. www.isohunt.com
  9. www.1337x.org
  10. www.h33t.com

Να σημειωθεί πως για πρώτη φορά εκδικάζεται σε τέτοιο επίπεδο και μέγεθος ανάλογη ελληνική υπόθεση απαγόρευσης πρόσβασης σε συγκεκριμένα sites κάτι που θέτει εύλογα ερωτήματα για την προστασία της δικτυακής ουδετερότητας. Η αυριανή εξέλιξη, μαζί με την απόφαση που θα γίνει γνωστή τις αμέσως επόμενες μέρες, θα έχει προσωρινή ισχύ μέχρι την εκδίκαση των τακτικών ασφαλιστικών μέτρων της ΑΕΠΙ κατά των παρόχων όπου εκεί θα αποφασιστεί οριστικά αν όντως οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να μπλοκάρουν ή όχι την πρόσβαση στα συγκεκριμένα sites. Ευνόητο είναι πως οποιαδήποτε απόφαση η οποία δικαιώνει την ΑΕΠΙ δημιουργεί δικαστικά προηγούμενα για επόμενες κινήσεις.
adslgr.com

Η Samsung παρουσιάζει το Galaxy S4 με Bollywood ‘Gangnam Style’

Η Samsung, βρήκε πάλι τρόπο να πρωτοτυπήσει!  Το “Gangnam Style” μπορεί να μην πηγαίνει τόσο καλά όσο πήγαινε και γινόταν αποδεχτό στην αρχή, αλλά αυτό δεν εμπόδισε Samsung στο να παρουσιάσει μια δική της εκδοχή του τραγουδιού το Σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης του  Galaxy S4 στη Βομβάη.

samsung Gangnam StyleΤο τραγούδι, το ονόμασε “Samsung S4 Style,” και τραγουδήθηκε από τον ηθοποιό του Bollywood Ranveer Singh. Η μουσική υπόκρουση ήταν η ίδια όπως επίσης και το άλογο-χορευτικό ύφος του.  Απλά το Samsung S4 Style, είχε προσαρμοσμένους στίχους, όπως, «Αν σας άρεσε το S3, τότε αυτό το τηλέφωνο είναι ακόμα καλύτερο, Έχει μια οθόνη HD και είναι απλά πολύ πιο λεπτή” (τραγουδιέται στη μελωδία από τον πρώτο στίχο του τραγουδιού).

[quote]”If you liked the S3, then this phone is even better; it has an HD screen and it’s just a lot slimmer”
[/quote]

Η κορεάτικη εταιρεία με αυτά και με άλλα έχει καταφέρει να είναι από τις πρώτες εταιρείες στην αγορά των Smartphones. Τώρα αν εσείς νομίζεται ότι είναι και λίγο κιτς,

Ώρα για «δικαίωμα στη λήθη»

Οι χρήστες θα μπορούν να απαιτούν αφαίρεση περιεχομένου που οι ίδιοι «ανέβασαν»

«Ο,τι ανεβαίνει στο Διαδίκτυο, μένει για πάντα online», προειδοποιούσε πριν από μερικούς μήνες τους χρήστες η μη κυβερνητική οργάνωση Kiwi Commons, συμβουλεύοντάς τους να μην αναρτούν φωτογραφίες ή άλλο υλικό για το οποίο μπορεί να μετανιώσουν ακόμη και στο απώτερο μέλλον. Η οργάνωση αναφερόταν στο γεγονός ότι τις περισσότερες φορές είναι δύσκολο να αλλάξει κανείς εκ των υστέρων την «ψηφιακή φήμη» του, διαγράφοντας τέτοιο περιεχόμενο. Ενα πρόβλημα που η Ευρωπαϊκή Ενωση θέλει να αντιμετωπίσει, θεσπίζοντας από το καλοκαίρι το «δικαίωμα στη λήθη».

internet-freedomΣύμφωνα με την πρόταση της Βίβιαν Ρέντινγκ, επιτρόπου για θέματα δικαιοσύνης, χάρις στο «δικαίωμα στη λήθη» οι πολίτες της Ε.Ε. θα μπορούν να απαιτούν την αφαίρεση περιεχομένου από τις ιστοσελίδες στις οποίες το έχουν οι ίδιοι «ανεβάσει». Η πρόταση βρίσκεται ακόμη σε διαπραγμάτευση, με σκοπό να ισχύσει σε ολόκληρη τη «Γηραιά Ηπειρο». Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν να αναθεωρηθεί και αμφισβητούν την αποτελεσματικότητά της.

Ενδεικτικό παράδειγμα ο Peter Hustinx, Eυρωπαίος Επόπτης Προστασίας Δεδομένων, ο οποίος υποστήριξε πως η πρόταση είναι ανεφάρμοστη, καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες δεν συμφωνούν στο τι είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο κι τι όχι. Επικαλούμενος το ίδιο επιχείρημα, αλλά και ότι το μέτρο δεν είναι ρεαλιστικό, ο Βρετανός υπουργός Δικαιοσύνης Chris Grayling ζήτησε κάθε κράτος-μέλος να έχει την «ευελιξία» να την τροποποιήσει κατά το δοκούν, εφαρμόζοντας μια πιο ήπια εκδοχή της.

Το «δικαίωμα στη λήθη» περιλαμβάνεται σε ένα σύνολο προτεινόμενων κανόνων που ανακοινώθηκαν τον Ιανουάριο του 2012 από τη Ρέντινγκ, με σκοπό τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος προστασίας δεδομένων στην Ε.Ε. Η επίτροπος υποστηρίζει πως οι υπάρχοντες κανόνες, οι οποίοι θεσπίστηκαν το 1995, δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Για παράδειγμα, έρευνες έχουν δείξει πως ήδη το 47% των Βρετανών εργοδοτών αναζητεί στο Ιντερνετ πρόσθετες πληροφορίες για υποψήφιους υπαλλήλους, ενώ το 41% έχει απορρίψει υποψηφίους λόγω στοιχείων που έχει εντοπίσει.

Επίσης, ο κανόνας στοχεύει στην προστασία των χρηστών στα social media. Κι αυτό γιατί, αν και όλες οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης δίνουν στα μέλη τους τη δυνατότητα να διαγράψουν ό,τι έχουν «ανεβάσει», στην πραγματικότητα τίποτε δεν διασφαλίζει πως η υπηρεσία δεν θα φροντίσει απλώς το αντίστοιχο υλικό να μην είναι ορατό στην πλατφόρμα, διατηρώντας το ωστόσο στους σέρβερ της. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 25χρονου Αυστριακού Max Schrems, φοιτητή της Νομικής που, όταν τον Δεκέμβριο του 2011 παρέλαβε από το Facebook το πλήρες αρχείο με τις δραστηριότητές του, διαπίστωσε πως περιείχε πολλά δεδομένα που ο ίδιος είχε θεωρητικά διαγράψει.

«Τσουχτερά» πρόστιμα

Η πρόταση προβλέπει «τσουχτερά» πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν ανταποκρίνονται στα αιτήματα των χρηστών. Από την άλλη πλευρά, τα αιτήματα για διαγραφή πληροφοριών οφείλουν να ικανοποιούνται αν δεν συντρέχουν νόμιμοι λόγοι για τη διατήρησή τους (π.χ. ιατρικά αρχεία) και το «δικαίωμα στη λήθη» δεν θα καλύπτει τις αναρτήσεις τρίτων ατόμων, παρά μόνον αν παραβιάζουν την ιδιωτικότητα του χρήστη. Επίσης, από τον κανόνα θα εξαιρούνται τα δημοσιογραφικά σάιτ και τα μπλογκ. Εξίσου σημαντικό είναι ότι η πρόταση προβλέπει πως μια ιστοσελίδα δεν φέρει καμία νομική υποχρέωση, αν τα δεδομένα που έχει «ανεβάσει» κανείς έχουν αντιγραφεί από άλλα σάιτ. Ετσι, για παράδειγμα, στην περίπτωση που ένα μέλος του Facebook ζητήσει να απαλειφθούν ορισμένες φωτογραφίες που έχει «αναρτήσει», τότε το δίκτυο πρέπει να συμμορφωθεί στο αίτημά του και, παράλληλα, να προβεί σε «κάθε λογική ενέργεια» για να ενημερώσει τυχόν τρίτες ιστοσελίδες που έχουν αντιγράψει και φιλοξενούν τις εικόνες. Ωστόσο, δεν θα είναι υπεύθυνο αν αυτές οι ιστοσελίδες δεν κάνουν το ίδιο.

Λόγω του τρόπου λειτουργίας του Ιντερνετ, όπου η αναδημοσίευση πληροφοριών είναι ο κανόνας, οι περισσότεροι αναλυτές συμφωνούν πως ο τίτλος «δικαίωμα στη λήθη» είναι υπερβολικός, αφού φαίνεται να υπονοεί πως δεν θα υπάρχει κανένας περιορισμός στη διαγραφή. Ακόμη κι έτσι, πάντως, λίγες οργανώσεις προστασίας των ψηφιακών δικαιωμάτων συντάσσονται με τον Chris Grayling, ο οποίος ισχυρίζεται πως η πρόταση καλλιεργεί υπερβολικές προσδοκίες, ενώ «υπόσχεται πολλά, αλλά θα καταφέρει λίγα».

Κέρδη και ζημίες

Το «δικαίωμα στη λήθη» δεν είναι η μόνη πρόταση από τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος προστασίας δεδομένων στην Ε.Ε. ο οποίος προκαλεί τριβές. Πιο συγκεκριμένα, στη μεταρρύθμιση προβλέπεται πως οι χρήστες θα πρέπει να δίνουν πάντοτε ρητά τη συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων, και όχι να θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένη η άδειά τους με την εγγραφή σε μια υπηρεσία, όπως συμβαίνει σήμερα.

Καθώς όλοι οι κανόνες θα αφορούν όλες τις ιντερνετικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, ακόμη κι αν εδρεύουν εκτός Ε.Ε., ο συγκεκριμένος κανόνας έχει προκαλέσει κατ’ αρχάς έντονες αντιδράσεις στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ετσι, ήδη αμερικανικοί κολοσσοί όπως η Google και το Facebook έχουν δηλώσει ανοικτά την αντίθεσή τους, κάτι που το γερμανικό περιοδικό Spiegel αποδίδει στο γεγονός ότι θα είναι πιο δύσκολο να «σερβίρουν» σε κάθε χρήστη προσωποποιημένες διαφημίσεις, οι οποίες θα βασίζονται στην ανάλυση του ιστορικού του.

Το αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο, με ενδεικτικό το γεγονός ότι κάθε εταιρεία με περισσότερους από 250 εργαζόμενους θα πρέπει να διαθέτει έναν αρμόδιο για θέματα προστασίας δεδομένων, κάνει όμως μερικούς αξιωματούχους εντός Ευρώπης να διατείνονται πως θα πληγεί η online οικονομία. Ετσι, ο Λόρδος McNally, αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης στη Βρετανία, υποστήριξε πριν από λίγες ημέρες πως οι ζημίες για την αγγλική οικονομία θα φτάσουν τα 100-360 εκατομμύρια λίρες σε ετήσια βάση. Η Ε.Ε., αντίθετα, εκτιμά ότι το ετήσιο κέρδος για την ευρωπαϊκή οικονομία θα αγγίξει τα 2,3 δισ. ευρώ, κυρίως επειδή θα αυξηθεί η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων καταναλωτών στις ιντερνετικές υπηρεσίες.

Secnews.gr