ΑρχικήinetΕυρώπη: Απαγορεύει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Ευρώπη: Απαγορεύει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) παρέτεινε την προσωρινή απαγόρευση στις στοχευμένες διαφημίσεις του Facebook και του Instagram. Η απαγόρευση είχε τεθεί πρώτη φορά από τη Νορβηγική Αρχή Προστασίας Δεδομένων (DPA), τον Ιούλιο.

στοχευμένες διαφημίσεις Facebook Instagram

Η νορβηγική αρχή είχε πει τον Ιούλιο ότι η Meta χρησιμοποιεί τις προτιμήσεις περιεχομένου, τις πληροφορίες των χρηστών στο Facebook και το Instagram και τις πληροφορίες τοποθεσίας τους, για να δημιουργήσει εξατομικευμένα προφίλ για στοχευμένες διαφημίσεις (γνωστή και ως συμπεριφορική διαφήμιση).

Η νέα απόφαση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου της 27ης Οκτωβρίου δίνει εντολή στην Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) να απαγορεύσει την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για διαφημίσεις σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).

Δείτε επίσης: Meta: Πληρώστε μια συνδρομή για να μην βλέπετε διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Η Meta θα έχει στη διάθεσή της μια εβδομάδα για να συμμορφωθεί με την εντολή, από τη στιγμή που η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή δεδομένων θα ολοκληρώσει την αξιολόγηση της πρότασης της εταιρείας να ακολουθήσει μια προσέγγιση που βασίζεται στη συναίνεση, ως νομική βάση για την επεξεργασία των δεδομένων των χρηστών της.

Μετά από προσεκτική εξέταση, το EDPB έκρινε απαραίτητο να δώσει εντολή στην IE SA να επιβάλει απαγόρευση επεξεργασίας σε ολόκληρο τον ΕΟΧ. Ήδη τον Δεκέμβριο του 2022, οι Δεσμευτικές Αποφάσεις EDPB διευκρίνισαν ότι η σύμβαση δεν αποτελεί κατάλληλη νομική βάση για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων που πραγματοποιούνται από τη Meta για στοχευμένες διαφημίσεις“, δήλωσε η πρόεδρος του EDPB Anu Talus.

Η πρόεδρος είπε ακόμα ότι η Meta δεν είχε συμμορφωθεί με τις εντολές που της επιβλήθηκαν στα τέλη του περασμένου έτους και ότι ήρθε η ώρα να σταματήσει την παράνομη επεξεργασία δεδομένων και να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς.

Η νορβηγική υπηρεσία προστασίας δεδομένων δήλωσε ότι έχει ενημερώσει τη Meta και της έχει εξηγήσει ότι το επιχειρηματικό της μοντέλο και η χρήση προσωπικών δεδομένων παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς απορρήτου. Η εταιρεία απάντησε λέγοντας ότι θα ζητήσει από τους χρήστες τη συγκατάθεσή τους για χρήση των δεδομένων τους για συμπεριφορικό μάρκετινγκ, ωστόσο δεν έχει κάνει ακόμη σχετικές αλλαγές.

Δείτε επίσης: Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα Facebook scams;

Ευρώπη: Απαγορεύει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Η Νορβηγική Αρχή Προστασίας Δεδομένων ανησυχεί πολύ για την παράνομη παρακολούθηση και τη δημιουργία προφίλ στο Facebook και το Instagram. Αν και ήταν εδώ και καιρό σαφές ότι η Meta παραβιάζει το νόμο, και παρά την απαγόρευση της Νορβηγικής Αρχής Προστασίας Δεδομένων, η εταιρεία συνεχίζει την παράνομη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων“, είπε η Datatilsynet.

Γι’ αυτό επιλέξαμε να θίξουμε το θέμα στο Personal Data Protection Board (EDPB), το οποίο έχει πλέον συμφωνήσει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για μόνιμη απαγόρευση παράνομων δραστηριοτήτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο“.

Στα τέλη του περασμένου έτους, η ιρλανδική αρχή προστασίας δεδομένων επέβαλε στη Meta πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες στοχευμένες διαφημίσεις. Η Meta απέρριψε τα ευρήματα της DPC και είχε πει ότι θα ασκούσε έφεση κατά του προστίμου, καθώς υποστήριζε ότι υπήρξε “έλλειψη κανονιστικής σαφήνειας“.

Επιπτώσεις απαγόρευσης στοχευμένων διαφημίσεων

Από προηγούμενες περιπτώσεις απαγόρευσης διαφημίσεων στην ΕΕ, μπορούμε να αποκομίσουμε πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Ένα από τα κύρια ευρήματα είναι ότι οι απαγορεύσεις διαφημίσεων μπορούν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Οι εταιρείες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη διαφήμιση μπορεί να αντιμετωπίσουν σημαντικές απώλειες εσόδων και να υποστούν οικονομική ζημία.

Δείτε επίσης: Το Meta AI εκπαιδεύτηκε από Facebook και Instagram

Επιπλέον, οι απαγορεύσεις στοχευμένων διαφημίσεων μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης και των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές δεν είναι ενήμεροι για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται.

Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν συνέπειες στην προστασία των καταναλωτών. Μερικές φορές, οι διαφημίσεις μπορεί να περιλαμβάνουν παραπλανητικές πληροφορίες που μπορούν να οδηγήσουν τους καταναλωτές σε αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών που δεν είναι αποδοτικά ή ασφαλή. Οι απαγορεύσεις διαφημίσεων μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των καταναλωτών από τέτοιου είδους απάτες και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους στην αγορά.

Πηγή: www.bleepingcomputer.com

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS