ΑρχικήYoutubeΕπιστήμονες ανιχνεύουν το κυριότερο συστατικό της ζωής στα άκρα του γαλαξία

Επιστήμονες ανιχνεύουν το κυριότερο συστατικό της ζωής στα άκρα του γαλαξία

Ένα από τα κυριότερα συστατικά της ζωής ανακαλύφθηκε στο πιο απρόσμενο σημείο του Γαλαξία μας. Δύο ραδιοτηλεσκόπια ανιχνεύσαν φωσφόρο στα άκρα του γαλαξία μας. Ο φώσφορος διαδραματίζει έναν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του DNA και του RNA στους ζωντανούς οργανισμούς.

Δείτε επίσης: Tεράστιος γαλαξίας φαίνεται οτι δεν έχει σκοτεινή ύλη

συστατικό της ζωής

Οι παρατηρήσεις που διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνας θέτουν υπό αμφισβήτηση τις τρέχουσες υποθέσεις σχετικά με τον σχηματισμό των στοιχείων στις απόκεντρες περιοχές του Γαλαξία μας.

Για την παρούσα μελέτη, η ομάδα πραγματοποίησε παρατηρήσεις χρησιμοποιώντας το ραδιοτηλεσκόπιο 12 μέτρων στο Αριζόνα Radio Observatory στο Kitt Peak και ένα ραδιοτηλεσκόπιο 30 μέτρων που διατηρείται από το Institute for Radio Astronomy in the Millimeter Range (IRAM) κοντά στη Γρανάδα της Ισπανίας.

Τα δεδομένα αποκάλυψαν την ύπαρξη φωσφόρου στο WB89-621, ένα μοριακό νέφος που βρίσκεται περίπου 74.000 έτη φωτός μακριά από το κέντρο του Γαλαξία μας. Η παρουσία φωσφορικού μονοξειδίου και φωσφορικού νιτριδίου ανιχνεύτηκε στην περιοχή από τα τηλεσκόπια

Η ανακάλυψη επεκτείνει την παρουσία του φωσφόρου σχεδόν σε διπλάσια απόσταση από το σημείο όπου ήταν γνωστό ότι υπήρχε“, αναφέρει η ανακοίνωση.

Εκτός από το συστατικό της ζωής, τον φώσφορο, άλλα ζωτικά στοιχεία για τη ζωή περιλαμβάνουν υδρογόνο, οξυγόνο, άζωτο, και θείο.

Δείτε ακόμα: Μαύρες τρύπες μπορεί να είναι θαμμένες μέσα σε γαλαξίες

Στοιχεία όπως άνθρακας, οξυγόνο και άζωτο είναι γνωστό ότι δημιουργούνται σε αστέρες χαμηλότερης μάζας, που εκτιμάται ότι είναι πιο διαδεδομένοι κοντά στα περίχωρα του γαλαξία μας. Καθώς αυτοί οι αστέρες χαμηλής μάζας πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, απελευθερώνουν αυτά τα στοιχεία στο διάστημα.

“Για να παραχθεί φώσφορος, είναι απαραίτητο ένα βίαιο γεγονός. Πιστεύεται ότι ο φώσφορος δημιουργείται κατά τη διάρκεια εκρήξεων σουπερνόβα, οι οποίες απαιτούν ένα αστέρι με μάζα τουλάχιστον 20 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του Ήλιου” δήλωσε η Lucy Ziurys, καθηγήτρια Χημείας και Βιοχημείας και Αστρονομίας, και αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο Steward.

Δεν αναμένεται μαζική δημιουργία αστέρων στα εξωτερικά άκρα του Γαλαξία μας, λόγω της μειωμένης πυκνότητας της ύλης καθώς απομακρυνόμαστε από τον πυρήνα του γαλαξία. Ως αποτέλεσμα, αυτοί οι αστέρες δεν μπορούν να αποκτήσουν αρκετή μάζα για να τερματίσουν τις ζωές τους σε έκρηξεις σουπερνόβα.

Δείτε επίσης: Επαναλαμβανόμενα ραδιοσήματα από το κέντρο του Γαλαξία μας θα μπορούσαν να είναι εξωγήινοι

Άρα, η νέα έρευνα υποδηλώνει ότι η διάχυση του φωσφόρου δεν εξαρτάται μόνο από τις έκρηξεις αυτές.

Πηγή: interestingengineering