ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαNASA και SpaceX θέλουν να παρατείνουν τη ζωή του τηλεσκοπίου Hubble

NASA και SpaceX θέλουν να παρατείνουν τη ζωή του τηλεσκοπίου Hubble

Η NASA και το SpaceX θα διερευνήσουν εάν είναι δυνατό να παραταθεί η διάρκεια ζωής του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble χρησιμοποιώντας έναν ανιχνευτή SpaceX Dragon για να το ωθήσει σε υψηλότερη τροχιά.

Δείτε επίσης: NASA: Η εκτόξευση του Artemis I μάλλον θα γίνει τον Νοέμβριο

Hubble

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble έφυγε από τη γη πριν από 32 χρόνια και πρόσφατα το διαδέχθηκε το ισχυρότερο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb. Αλλά η ζωή του Hubble δεν έχει τελειώσει – τουλάχιστον όχι ακόμα.

Η NASA και η SpaceX υπέγραψαν το ‘Space Act Agreement’ την Πέμπτη, μια συμφωνία που δεν επιβάλλει κόστος στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά θα μπορούσε, εάν η μελέτη το ευνοήσει, να χρησιμοποιήσει ένα ιδιωτικά χρηματοδοτούμενο διαστημόπλοιο SpaceX Dragon για να κάνει τη δουλειά.

Δείτε επίσης: NASA: Καρέ – καρέ η πρόσκρουση του DART probe σε αστεροειδή

Η ιδέα είναι να συνδέσουμε το Dragon στο Hubble και να το μετακινήσουμε σε μια πιο σταθερή τροχιά. Η μελέτη είναι μια συνεργασία με το Polaris Program, μια ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη πρωτοβουλία του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Jared Isaacman που εστιάζει σε ανθρώπινες διαστημικές αποστολές.

Η τροχιά του Hubble είναι 335 μίλια πάνω από τη Γη, ακριβώς πάνω από την ατμόσφαιρα, αλλά αυτό υποβαθμίζεται με την πάροδο του χρόνου. Η εκ νέου ενίσχυση του Hubble σε μια υψηλότερη και πιο σταθερή τροχιά θα μπορούσε να προσθέσει χρόνια στην επιχειρησιακή του ζωή, είπε η NASA. Μετά τον παροπλισμό του Hubble, η NASA σχεδιάζει να θέσει σε τροχιά τον δορυφόρο ή να τον απορρίψει.

Η απόρριψη αποτελεί ανησυχία για τη NASA, η οποία υποστηρίζει αρκετές μελέτες για την κατανόηση της επίδρασης των τροχιακών συντριμμιών καθώς το low Earth orbit (LEO) γεμίζει ολοένα και περισσότερο με ενεργούς δορυφόρους, βράχους, παλιά στάδια πυραύλων και σκόπιμα εκρηκμένους δορυφόρους.

Η FCC ανησυχεί τόσο για τον όγκο των διαστημικών σκουπιδιών που χθες ψήφισε έναν νέο νόμο πενταετίας που απαιτεί από τους χειριστές να κατεβάζουν υπεύθυνα τους δορυφόρους από το LEO εντός πέντε ετών από την ολοκλήρωση μιας αποστολής – ο τρέχον νόμος είναι τα 25 έτη.

Με βάση την τρέχουσα τροχιακή πτώση του Hubble, η NASA πιστεύει ότι θα παροπλιστεί μέχρι το 2030. Ωστόσο, σε μεγαλύτερο υψόμετρο το διαστημικό τηλεσκόπιο θα μπορούσε να επιβιώσει για άλλα 15 έως 20 χρόνια.

Δείτε επίσης: Το Perseverance Rover της NASA βρήκε οργανική ύλη σε βράχο

Το ζήτημα του κόστους είναι ένα αγχώδες ζήτημα για τη NASA, της οποίας η αποστολή Artemis I που σκοπεύει να επανεκκινήσει την ανθρώπινη εξερεύνηση της Σελήνης γύρω στο 2024 έχει μέχρι στιγμής κοστίσει 40 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή πληροφοριών: zdnet.com