ΑρχικήYoutubeJames Webb: Καταγράφει την πιο λεπτομερή εικόνα του Ουρανού

James Webb: Καταγράφει την πιο λεπτομερή εικόνα του Ουρανού

Η NASA παρουσίασε μια εντυπωσιακή εικόνα του Ουρανού που τραβήχτηκε από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb και δείχνει τα φωτεινά χαρακτηριστικά του και τους 11 από τους 13 δακτυλίους που ανακαλύφθηκαν. Αυτή η αξιοσημείωτη φωτογραφία είναι βέβαιο ότι θα εντυπωσιάσει! Στις 6 Φεβρουαρίου 2023, μια εξαιρετικά λεπτομερής εικόνα του πλανήτη καταγράφηκε σε μια έκθεση 12 λεπτών με τη χρήση δύο φίλτρων.

Δείτε επίσης: James Webb: Εντόπισε αστεροειδή που ίσως κρύβει το μυστικό της προέλευσής μας

Αυτή η απίστευτη εικόνα είναι η πιο λεπτομερής εικόνα του έβδομου πλανήτη από τον Ήλιο που έχει ληφθεί ποτέ, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη διαστημική εξερεύνηση!

Τον Δεκέμβριο του 2021, το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb εκτοξεύτηκε στο διάστημα ως κοινή προσπάθεια της NASA και δύο άλλων διαστημικών οργανισμών, της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας και της Καναδικής Διαστημικής Υπηρεσίας. Η κάμερα υπερύθρων ή NIRCam, παρέχει στο τηλεσκόπιο αξιοσημείωτη ορατότητα και επιτρέπει την εξερεύνηση των πιο δημοφιλών ανακαλύψεών του. Επιπλέον, αυτό το απίστευτο κομμάτι του εξοπλισμού διαθέτει φοβερές δυνατότητες αφού είναι σε θέση να παρατηρεί ακόμη και στο υπεριώδες φάσμα! Πριν από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, μόνο δύο άλλα μηχανήματα κατάφεραν να συλλάβουν τον Ουρανό στο οπτικό τους πεδίο: Το Voyager 2 (το 1986) και το Παρατηρητήριο Keck με τα προηγμένα προσαρμοστικά οπτικά του συστήματα.

Αυτό που κάνει τον Ουρανό να ξεχωρίζει από το πλήθος είναι η κλίση του να περιστρέφεται εκτός άξονα, ή όπως το ονομάζει η NASA, μια κλίση 90 μοιρών σε σχέση με το επίπεδο της τροχιάς του. Κατά συνέπεια, ο πλανήτης βιώνει ακραία καιρικά φαινόμενα όπως παρατεταμένη ηλιοφάνεια ετών που ακολουθείται από παρατεταμένες περιόδους σκοταδιού. Το ουράνιο σώμα χρειάζεται 84 γήινα χρόνια για να κάνει έναν πλήρη κύκλο γύρω από τον Ήλιο.

Δείτε ακόμα: James Webb: Φανέρωσε την ατμόσφαιρα μακρινού εξωπλανήτη (WASP-39b)

Ουρανός

Αυτή η εικόνα δείχνει τον βόρειο πόλο του πλανήτη, στον οποίο αυτή τη στιγμή είναι άνοιξη. Όταν το Voyager 2 εξερεύνησε τον Ουρανό το 1986, ήταν καλοκαίρι στο νότιο πόλο – ο οποίος σήμερα βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά του πλανήτη.

Σύμφωνα με τη NASA, το NIRCam του Webb κατέγραψε μια υπέρυθρη εικόνα με δύο φίλτρα με αποτέλεσμα ο πλανήτης να αποκτήσει μια εντυπωσιακή μπλε απόχρωση.

Η απεικόνιση του Ουρανού από το Voyager 2 ήταν απλώς μια “γαλαζοπράσινη μπάλα χωρίς χαρακτηριστικά“, σύμφωνα με τη NASA, αλλά η εικόνα του Webb απεικονίζει τη ζωντανή φύση του πλανήτη.

Στη δεξιά πλευρά του πλανήτη υπάρχει μια περιοχή λάμψης στον πόλο που βλέπει προς τον Ήλιο. Στα σύνορα της πολικής περιοχής βρίσκεται ένα λαμπρό σύννεφο, συνοδευόμενο από ένα στην πιο απομακρυσμένη αριστερή πλευρά αυτού του κόσμου. Σύμφωνα με τη NASA, τα σύννεφα αυτά συνδέονται με συστήματα καταιγίδων.

Δείτε επίσης: Οι “Πυλώνες της Δημιουργίας” μέσα από τα μάτια του James Webb

Ο πλανήτης διαθέτει δεκατρείς εντυπωσιακούς δακτυλίους και με τη βοήθεια των εικόνων του τηλεσκοπίου Webb εντοπίστηκαν έντεκα από αυτούς – μερικοί από τους οποίους είναι τόσο λαμπεροί που φαίνεται να συγχωνεύονται σε έναν υπέροχο δακτύλιο. Το τηλεσκόπιο είναι εξοπλισμένο με τη δυνατότητα να παρατηρεί και να καταγράφει συνολικά 27 φεγγάρια που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον Ουρανό.

Absenta Miahttps://secnews.gr