ΑρχικήYoutubeJames Webb: Ο Κρόνος και οι δακτύλιοί του σε μια μαγική εικόνα

James Webb: Ο Κρόνος και οι δακτύλιοί του σε μια μαγική εικόνα

Η πρώτη επίσημη φωτογραφία του Κρόνου με τους δακτύλιούς του από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) είναι εντυπωσιακή.

Την Παρασκευή 30 Ιουνίου, η NASA δημοσίευσε μια φανταστική εικόνα του JWST που δείχνει τον Κρόνο με τους δακτύλιούς του. Η εικόνα τραβήχτηκε στις 25 Ιουνίου από το όργανο NIRCam (Near-Infrared Camera) του τηλεσκοπίου και ήδη έχει συναρπάσει τους ερευνητές, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της NASA που σχολίασαν την εικόνα.

Δείτε επίσης: Σπάνιο φαινόμενο πάνω από τις ΗΠΑ επηρεάζεται από τον Ήλιο

Ο ίδιος ο Κρόνος φαίνεται εξαιρετικά σκοτεινός σε αυτό το μήκος κύματος που παρατηρείται από το τηλεσκόπιο, καθώς το αέριο μεθάνιο απορροφά σχεδόν όλο το ηλιακό φως που πέφτει στην ατμόσφαιρα“, πρόσθεσαν. “Ωστόσο, οι παγωμένοι δακτύλιοι παραμένουν σχετικά φωτεινοί, οδηγώντας στην ασυνήθιστη εμφάνιση του Κρόνου σε αυτή την εικόνα του Webb“.

Κρόνος δακτύλιοι

Η εικόνα τραβήχτηκε στα πλαίσια ενός ερευνητικού προγράμματος, του Webb Guaranteed Time Observation 1247. Στο πρόγραμμα αυτό, το τηλεσκόπιο αναζητούσε αχνά φεγγάρια γύρω από τον πλανήτη Κρόνο και τους δακτυλίους του. Με την ανακάλυψη νέων φεγγαριών, οι επιστήμονες ελπίζουν να βοηθηθούν στη δημιουργία μιας πιο πλήρους εικόνας για το σύστημα του Κρόνου, τόσο για το παρόν όσο και για το παρελθόν.

Δείτε επίσης: Καταρράκτες αίματος της Ανταρκτικής, ένα μυστήριο της φύσης αποκαλύπτεται

Η νέα εικόνα του Κρόνου δείχνει λεπτομέρειες εντός του συστήματος δακτυλίων του και πολλά από τα φεγγάρια του πλανήτη, όπως τη Διώνη, τον Εγκέλαδο και την Τηθύ. Προς το παρόν, έχουν εντοπιστεί 145 φεγγάρια του Κρόνου. Περαιτέρω αναλύσεις θα επιτρέψουν στην ομάδα να εξερευνήσει μη ορατούς δακτυλίους του πλανήτη, όπως ο λεπτός δακτύλιος G και ο δακτύλιος Ε που δεν είναι ορατοί σε αυτή την εικόνα.

Όσον αφορά στα φεγγάρια, ο Εγκέλαδος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αστροβιολόγους, καθώς πιστεύεται ότι διαθέτει έναν ωκεανό υγρού νερού κάτω από το παγωμένο κέλυφος του. Το φεγγάρι εκτοξεύει νερό στο διάστημα από τον νότιο πόλο του, μέσω θερμικών πηγών. Αυτό ανακαλύφθηκε από τον ανιχνευτή Cassini της NASA το 2005 και παρατηρήθηκε πρόσφατα από το JWST.

Το τηλεσκόπιο James Webb δημιουργήθηκε για να προσφέρει στους αστρονόμους μια ματιά στα πρώτα αστέρια και γαλαξίες του σύμπαντος. Ωστόσο, όπως φαίνεται από τη νέα εικόνα του Κρόνου, μπορεί επίσης να μελετήσει αντικείμενα πολύ πιο κοντά σε μας.

Δείτε επίσης: Εξωγήινοι πιθανόν να επικοινωνούν μέσω ενός σουπερνόβα

Κρόνος James Webb
James Webb: Ο Κρόνος και οι δακτύλιοί του σε μια μαγική εικόνα

Το τηλεσκόπιο James Webb είναι ένα τεχνολογικό θαύμα που έχει ήδη αρχίσει να μεταμορφώνει την κατανόησή μας για το σύμπαν. Έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει πρωτοποριακές πληροφορίες για την προέλευσή μας και τα μυστήρια του διαστήματος. Το τηλεσκόπιο είναι ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός στην εξερεύνηση του διαστήματος και ο καινοτόμος σχεδιασμός του θα επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο παρατηρούμε το σύμπαν. To τηλεσκόπιο αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει, επίσης, τραβήξει εκπληκτικές φωτογραφίες του Ουρανού, του Δία και άλλων ουράνιων σωμάτων.

Πηγή: www.space.com